ë-Jumpy Hydrogen completează gama de vehicule comerciale ușoare Citroën. Cu o arhitectură ce asociază pila de combustie cu hidrogen și o baterie, van-ul oferă tot ce e mai bun dintre cele două tehnologii.
- Citroën ë-Jumpy Hydrogen asociază bateriile cu o pilă de combustie pe bază de hidrogen și oferă o autonomie mai mare în modul electric, fără niciun compromis în ceea ce privește performanța vehiculului.
- Cu o autonomie de peste 400 km și posibilitatea de a alimenta cu hidrogen în mai puțin de 3 minute, Citroën ë-Jumpy Hydrogen prefigurează utilitara electrică de mâine.
- În 2021, întreaga gamă de vehicule comerciale ușoare Citroën va fi electrificată. ë-Jumpy este deja disponibil pentru comandă, în timp ce ë-Berlingo Van, ë-Jumpy Hydrogen și ë-Jumper vor fi disponibile pentru comanda începând cu a doua jumătate a anului.
- Citroën demonstrează astfel capacitatea Mărcii de a oferi soluții moderne, tehnologice și accesibile, pentru a răspunde numeroaselor utilizări și nevoi de mobilitate ale clienților. Marca Citroën este, mai mult ca niciodată, soluția adecvată pentru profesioniști.
“Componentele au fost ingenios integrate, astfel că dimensiunea acestora nu afectează capacitatea de încărcare, un factor esențial pentru profesioniștii din acest segment. ë-Jumpy Hydrogen răspunde diferitelor nevoi și activități ale profesioniștilor, cu o autonomie de peste 400 km, un impact redus al temperaturii exterioare asupra autonomiei, un timp de încărcare de doar 3 minute și capacitatea de a recupera mai multă energie în timpul decelerării.” – Laurence Hansen – Director Produs și Strategie Citroën
INOVAȚIA ÎN BENEFICIUL PROFESIONIȘTILOR
Marca Citroën a inovat în mod constant încă din anul 1928, pentru a se adapta la evoluțiile societății și a oferi profesioniștilor un plus de relaxare și o utilizare simplificată în activitățile lor zilnice. Ca răspuns la noile provocări sociale și de mediu, Citroën aduce în 2021 noi surse de energie, odată cu ë-Jumpy Hydrogen.
Marca Citroën oferă cea mai complexă gamă de vehicule electrice de pe piață.
NOI SURSE DE ENERGIE: CITROËN JUMPY PRIMEȘTE TEHNOLOGIA PE BAZĂ DE HIDROGEN
Marca Citroën își suplimentează gama de LCV-uri electrice pentru a răspunde nevoilor a 8% dintre companiile care trebuie să parcurgă peste 300 km sau nu au timp să își reîncarce vehiculele în timpul zilei.
Gama de vehicule Citroën va răspunde astfel tuturor nevoilor din segment.
ë-Jumpy Hydrogen, un van electric cu o pilă de combustie și baterii reîncărcabile, este primul vehicul Citroën ce produce energie pe bază de hidrogen. Noua tehnologie este perfect integrată, fără ca volumul util și capacitatea de încărcare să fie afectate. Extrem de practic, noul model oferă o autonomie de peste 400 km* și are nevoie de doar 3 minute pentru realimentarea cu hidrogen. Cele trei rezervoare din fibră de carbon stochează hidrogenul la o presiune de 700 bar. Cu zero emisii de CO2, liber-profesioniștii și comercianții pot utiliza în continuare șoselele din zonele urbane supuse restricțiilor de mediu, în deplină libertate.
*Autonomie determinată în conformitate cu metodologia procedurii detestare WLTP (R (CE) nr. 715/2007, R (UE) nr. 2017/1151)
Vehicul 100% electric, ë-Jumpy Hydrogen beneficiază de două surse de energie: o pilă de combustie de 45 kW, ce produce energie electrică consumând hidrogenul stocat în cele trei rezervoare la o presiune de 700 bari, și o baterie de 10.5 kWh, ce asigură o rezervă de 50 km atunci când rezervorul de hidrogen se golește. Pila de combustie cu hidrogen asigură autonomia vehiculului, în timp ce bateria oferă putere suplimentară la nevoie. Cele două surse de energie se combină pentru a alimenta motorul și a antrena sistemul de propulsie. Bateria recuperează energia în fazele de decelerare și se încarcă automat folosind energia electrică generată de pila de combustie cu hidrogen, pentru a asigura o autonomie suficientă. Aceasta poate fi reîncărcată și la stațiile de încărcare pentru vehiculele electrice, utilizând un cablu.
Jumpy este produs la fabrica din SevelNord și va fi transformat apoi în Russelsheim-Germania, la centrul global de competență în tehnologia FCEV al Grupului Stellantis. ë-Jumpy Hydrogen este disponibil în 2 versiuni de lungime, M (4,95 m) și XL (5,30 m).
«Marca Citroën a demarat o largă ofensivă în domeniul vehiculelor comerciale ușoare și oferă, începând cu anul 2021, o gamă complet electrificată pe piața europeană, în creștere cu 26% în 2020. Citroën nu se oprește însă aici. Fidelă dorinței de a fi inspirată de profesioniști și nevoile acestora, gama de furgoane electrice pe bază de baterie este completată acum de versiunea ë-Jumpy Hydrogen. Noua tehnologie va răspunde cerințelor clienților ce parcurg în mod regulat distanțe lungi sau au nevoie de o realimentare rapidă. Marca Citroën propune profesioniștilor o gamă variată de LCV-uri electrificate, ce permite acestora să își desfășoare activitatea în mod sustenabil, în funcție de nevoile lor, dar și să protejeze mediul înconjurător.» Anne-Lise Richard, Responsabil Business Unit Vehicule Electrificate, Stellantis
CEA MAI COMPLETĂ GAMĂ DE VEHICULE DE PE PIAȚĂ, 100% ELECTRICĂ ÎNCEPÂND CU 2021
Piața vehiculelor electrice a crescut rapid în Europa, cu 132% în 2020, comparativ cu 2019. Aproximativ unu din zece vehicule vândute în 2020 este electric. Se estimează că piața va crește cu 53% în anul 2021, cu peste 2 milioane de înmatriculări și un avânt puternic al pieței de LCV-uri electrice (+127%), unde Citroën intenționează să fie un jucător major. Pentru anul 2025, obiectivul Mărcii este de a atinge o cotă de peste 25% din piața de vehicule electrice.
Dincolo de angajamentul de a reduce amprenta de carbon a gamei de vehicule Citroën, versiunile utilitare electrice sunt esențiale pentru profesioniștii care își desfășoară activitatea în centrele urbane supuse restricțiilor de mediu. În plus, electrificarea permite antreprenorilor să modifice flota lor de vehicule, cu avantaje ecologice și economice semnificative. Un exemplu în acest sens este ë-Berlingo Van, ce consumă în medie 18 kWh de energie electrică pe 100 km, echivalentul a 3€, cu costuri de întreținere în medie cu 30% mai mici față de versiunile cu motor termic. Electrificarea oferă angajaților un plus de confort, cu o rulare fluidă și silențioasă ce asigură stare de bine la locul de muncă, cu performanțe identice cu cele oferite de versiunile termice.
Citroën anunța în 2019 electrificarea întregii game de furgoane compacte, începând cu anul 2021. Marca și-a onorat în totalitatea promisiunea, ë-Jumpy fiind disponibil pentru comandă, în Franța, încă din Septembrie 2020. Gama va fi extinsă în a doua jumătate a anului 2021, când vor fi livrate primele modele ë-Berlingo Van, ë-Jumper și ë-Jumpy Hydrogen. Marca Citroën oferă cea mai completă gamă de vehicule pentru a propune profesioniștilor soluții personalizate.
Ë-BERLINGO VAN: PARTENERUL DE ZI CU ZI AL PROFESIONIȘTILOR
Lansat în 1996, Berlingo Van a fost vândut în peste 1,6 milioane de exemplare. O referință pe piața furgoanelor compacte de trei generații, Berlingo Van era la sfârșitul lunii aprilie al doilea cel mai bine vândut van din segmentul său în Europa. ë-Berlingo Van este util pentru deplasările zilnice (în medie cinci deplasări, cu un timp de oprire de 30 de minute și o distanță medie parcursă între 50 km și 100 km, rareori de peste 200 km).
Odată cu deschiderea comenzilor, ë-Berlingo Van oferă libertate de acțiune profesioniștilor care lucrează în mediile urbane supuse restricțiilor de mediu, precum și în zonele suburbane sau rurale, grație unei autonomii de până la 275 km*. Bateria Li-ion de 50 kWh poate fi încărcată 80% în doar 30 de minute la o stație de încărcare ultra-rapidă. Motorul de 100 KW (136 CP) atinge o viteză maximă de 130 km/h.
Ciclul WLTP – Autonomia poate varia în funcție de o serie de factori, precum stilul de condus, condițiile meteo, tipul de teren și utilizarea sistemului de încălzire.
Avantajele condusului electric completează performanțele care au contribuit la succesul modelului Berlingo Van. ë-Berlingo Van oferă cinci configurații de caroserie, un volum util de până la 4,4 m3, o sarcină utilă de până la 800 kg, dar și modularitatea cabinei Extenso®. Utilitara electrică dispune de 18 tehnologii, printre care un head-up display (o premieră în segment) și un instrumentar de bord digital cu un nou ecran HD de 10″.
Ë-JUMPY
ë-Jumpy este cel mai versatil model, ce se adaptează la toate tipurile de utilizare. Utilitara electrică este adecvată pentru deplasările pe distanțe medii (în medie trei deplasări, cu un timp de oprire de 2 ore, pe o distanță între 50 km și 100 km, rareori de peste 200 km). Citroën ë-Jumpy oferă toate avantajele versiunii termice în materie de design, dimensiuni, volum de încărcare și sarcină utilă, pe lângă confortul oferit de o versiune electrică.
Votat “International Van of the Year 2021”, Citroën ë-Jumpy oferă un design modern, confort la bord, un volum util de până la 6,6 m3 și o sarcină utilă de până la 1,275 kg, precum și o modularitate de top (grație sistemului Moduwork® ce oferă o lungime utilă de 4 m). Profesioniștii pot alege autonomia care răspunde cel mai bine nevoilor și bugetului acestora. Aceștia pot opta pentru o autonomie de 230 km* cu o baterie de 50 kWh sau o autonomie de 330 km*, cu o baterie de 75 kWh. Cu această dublă ofertă, ë-Jumpy acoperă peste 91% dintre nevoile segmentului.
Ciclul WLTP – Autonomia poate varia în funcție de o serie de factori, precum stilul de condus, condițiile meteo, tipul de teren și utilizarea sistemului de încălzire.
Ë-JUMPER
ë-Jumper este utilizat mai degrabă pentru deplasările planificate, de către clienții ce parcurg distanțe lungi (trasee naționale și internaționale) de 150 km în medie pe zi (maximum 300 km). ë-Jumper este conceput pentru transportul încărcăturilor mai grele și mai voluminoase, în oraș, dar și extraurban.
ë-Jumper oferă o gamă remarcabilă de 4 siluete configurabile (furgon tablă, șasiu cabină, șasiu cabină dublă, planșeu cabină), 4 lungimi și 3 înălțimi. Bateria oferă o autonomie de până la 340 km*. Motorul electric silențios, asociat cu cele 8 tehnologii utile, amplifică plăcerea la condus în activitățile de zi cu zi. ë-Jumper oferă o sarcină utilă de până la 1,590 kg, un volum de încărcare de până la 17 m3 și două P.T.A.C. (masă totală rulantă autorizată).
Ciclul WLTP – Autonomia poate varia în funcție de o serie de factori, precum stilul de condus, condițiile meteo, tipul de teren și utilizarea sistemului de încălzire.