Așteptările în continuă schimbare în materie de modernitate, design și utilizări i-au îndepărtat pe clienți de piața monovolumelor. Marca Citroën pune capăt unei saga fantastice, oprind comercializarea modelului Grand C4 SpaceTourer.
- Este finalul unui capitol din istoria mărcii Citroën care a inovat constant, timp de aproape 30 de ani, pentru a se afla în fruntea acestui segment.
- În prezent, Marca își utilizează savoir-faire-ul în materie de stil, confort, modularitate si utilizare versatilă pentru a crea modelele recente precum Noul C5 Aircross sau Noul C5 X, care oferă caracter si spirit practic, cu o poziționare foarte atractivă. Transportul a 7 sau mai multe persoane este posibil în continuare cu modelele electrice ë-Berlingo și ë-SpaceTourer.
- Producția modelului Grand C4 SpaceTourer la uzina din Vigo, Spania, va înceta la începutul lunii iulie, după ce va fi onorat portofoliul actual de comenzi.
Pentru că așteptările clienților s-au schimbat, iar modernitatea și valoarea se exprimă acum prin siluete diferite și pentru că modul în care gândim mobilitatea a evaluat, Grand C4 SpaceTourer se retrage astăzi. Oferta de mașini de familie a mărcii Citroën include acum modelul C5 Aircross restilizat de curând, care oferă spațiul și modularitatea unui monovolum, și C5 X – un vehicul de familie accesibil, care oferă un confort de neegalat. Clienții care trebuie să își transporte familia numeroasă pot opta oricând pentru ë-Berlingo sau ë-SpaceTourer.
CITROËN ȘI MPV-URILE: O POVESTE DE SUCCESS
Marca Citroën posedă un veritabil savoir-faire în proiectarea de mașini inovatoare, versatile și spațioase, la bordul cărora este o plăcere să călătorești. Aceste nevoi au fost perfect satisfăcute de MPV-uri, segment pe care Citroën a fost un jucător important și o sursă constantă de noi evoluții. În 30 de ani, Marca a vândut aproape 4,5 milioane de monovolume în întreaga lume.
Să ne uităm înapoi la această saga, care a început cu aproape 30 de ani în urmă, în 1994, odată cu lansarea lui Citroën Evasion ce oferea 7 locuri și s-a remarcat prin ușile laterale culisante. Restilizat în 1998, Evasion a părăsit gama în 2002, cu peste 120.000 de unități vândute. Îi va lăsa loc lui C8, mai mare, care a fost un pas înainte din toate punctele de vedere și a fost comercializat până în iunie 2014, cu peste 150.000 de unități vândute.
„Fenomenul” MPV-urilor a luat avânt în 1998, odată cu prezentarea modelului Xsara Picasso, produs în perioada 1999-2012. Acesta a fost modelul care a dus segmentul MPV-urilor într-o nouă dimensiune. Designul său nou cu forme rotunjite, spațiul și modularitatea de excepție cu trei scaune reale de dimensiuni identice în spate, culisante și reglabile independent unul de celălalt au fost un succes în acest segment. A fost vândut în 180.000 de exemplare, încă din primul an de comercializare. Acest model vedetă a cucerit un public numeros, cu peste 1.760.000 de unități vândute în întreaga lume.
În 2006, C4 Picasso a intrat în gamă cu o versiune lungă cu 7 locuri inedită, urmată de o versiune scurtă cu 5 locuri în 2007, care a fost produsă până în 2018 (data lansării lui C5 Aircross). Și-a pus amprenta pe segment prin stilul său mai dinamic, cu o parte frontală incisivă și o capotă plonjantă, inspirată de hatchback-ul cu același nume. Accesul la comenzi se face prin intermediul volanului – nu prin planșa de bord – avantajul fiind eliberarea spațiului pentru 4 compartimente de depozitare în planșa de bord și un compartiment frigorific central. Dimensiunile mai mari ale vehiculului au oferit mai mult spațiu pentru coate și picioare. C4 Picasso oferea, de asemenea, cel mai mare volum de portbagaj din segment. Plin de noi tehnologii, modelul era echipat cu suspensie pneumatică, geamuri laminate, climatizare automată cu patru zone, detector de calitate a aerului, ecrane video încorporate în tetiere, precum și un sistem HiFi cu 8 difuzoare și un MP3 player.
Anul 2007 a fost punctul culminant pentru segmentul MPV-urilor. Marca Citroën a înregistrat un vârf al vânzărilor cu cele 2 MPV-uri, Xsara Picasso (115.000) și C4 Picasso (215.000), ceea ce demonstrează cât de popular era MPV-ul, răspunzând cu succes unui stil de viață. În perioada 2006-2013 au fost vândute 891.000 de unități C4 Picasso.
În 2009, C3 Picasso, „Space Box-ul” mărcii Citroën, s-a alăturat lui C4 Picasso. Acest mic monovolum cubic, plin de idei noi, era o apariție prin spațiul uriaș oferit în ciuda dimensiunilor sale compacte, cu un volum al portbagajului de 500 litri. C3 Picasso a ieșit de pe linia de producție în 2019. A fost produs în 657.807 de exemplare la uzina din Trnava, Slovacia.
Generația actuală a fost lansată în 2013 și reprezintă 732.000 de vehicule vândute. În ciuda ofensivei SUV-urilor, vânzările au rămas stabile între 2014 și 2017, cu un ritm de aproximativ 120.000 de vânzări pe an până la sosirea modelului C5 Aircross și sfârșitul producției versiunii compacte cu 5 locuri.
Grand C4 SpaceTourer oferă, chiar și în prezent, un design foarte atractiv și modern. Restilizat în 2016, modelul a sedus 352.243 de clienți din întreaga lume și s-a diferențiat prin confortul de neegalat al suspensiei, spiritul său loft cu Pack Lounge foarte apreciat (scaune față cu masaj, scaunul pasagerului față cu funcție confort extins și tetiere relax pentru scaunul șoferului și pasagerului față), ampatamentul de 2.840 mm pentru un spațiu la bord de top (spațiu generos pentru picioare), modularitatea sa exemplară (2 scaune rabatabile, 3 scaune individuale de aceeași dimensiune, scaune pentru pasageri rabatabile, un volum al portbagajului la cel mai bun nivel, ce poate crește de la 575 la 645 de litri prin rabatarea rândului al doilea de scaune), spațiul de depozitare inteligent, inclusiv unul iluminat în centrul planșei de bord, suprafața vitrată de peste 5 m², în special cu parbrizul său panoramic care asigură o vizibilitate excelentă de ¾ în față și plafonul panoramic cu deschidere, posibilități multiple de personalizare (4 ambianțe interioare, la alegere, cu tapițerie textilă și din piele de calitate și, pentru ultima generație, o nouă nuanță pentru plafon și 15 nuanțe bi-ton). Oferta tehnologică completă de la bord a contribuit foarte mult la starea de bine a ocupanților săi: ecran tactil de 12 inch, TomTom Citroën Connect Nav, funcția Mirror Screen, Vision 360, Sistem de monitorizare a unghiului mort, Active Safety Brake, etc.
NOI SOLUȚII PENTRU CONFORT, SPAȚIU ȘI ACCESABILITATE
O serie de modele din gama Citroën sunt o alternativă bună la MPV-urile Mărcii, în măsura în care prezintă avantaje similare în materie de confort și modularitate.