Una dintre cele mai variate game de sisteme de propulsie din segmentul B-SUV;
Noul KONA EV (specificatia pentru Europa) – autonomie de 490 km (conform WLTP; varianta cu baterie de 65,4 kWh);
Versiunea electrica a modelului dispune de: portbagaj frontal, clapete de aer active, functie V2L, HUD, functie i-PEDAL, sistem inteligent de franare regenerativa, tehnologie e-ASD, actualizari OTA etc.
SEUL, 7 martie 2023 – Hyundai Motor Company a prezentat astazi, in premiera mondiala, noul KONA.
Materialul video poate fi urmarit accesand: https://youtu.be/P9JcKdNj_HM.
Cea de-a doua generatie a modelului ofera una dintre cele mai variate game de sisteme de propulsie din segmentul B-SUV. Clientii pot alege intre variantele EV (doua optiuni pentru baterie – 48,4 kWh si 65,4 kWh), HEV si ICE, alaturi de versiuni sportive N Line pentru fiecare dintre acestea.
Procesul de dezvoltare a noului KONA a inceput cu designul variantei EV, o abordare neconventionala care reflecta strategia accelerata de electrificare a producatorului: lansarea a 11 noi modele Hyundai EV pana in anul 2030.
„Alaturi de modelele IONIQ, KONA Electric va avea un rol important in consolidarea pozitiei Hyundai de lider in ceea ce priveste mobilitatea electrica. Avand la baza succesul inregistrat de prima generatie KONA Electric, noul autovehicul a fost proiectat si dezvoltat pentru a fi mereu castigator, datorita caracteristicilor remarcabile”, a declarat Jaehoon Chang, President & CEO, Hyundai Motor Company.
Chang a adaugat: „La Hyundai, consideram ca revolutia EV nu reprezinta doar cea mai recenta tendinta in domeniu. Credem ca este un moment important atat pentru industria auto, cat si pentru societate. Prin implementarea unor solutii de mobilitate ecologica – precum vehiculele noastre electrice – speram sa acceleram tranzitia spre o mobilitate curata si sa contribuim la progresul umanitatii.”
Noul KONA pune la dispozitia clientilor tehnologii si echipamente de siguranta care asigura o experienta la bord sigura, conectata si confortabila. Printre noile sisteme disponibile se numara: cele doua ecrane panoramice de 12,3 inchi, Digital Key 2 Touch, actualizari Over-the-Air (OTA) si Connected Car Navigation Cockpit (ccNC).
Versiunea EV ofera o autonomie de 490 km (conform WLTP; varianta cu baterie de 65,4 kWh)1. De asemenea, dispune de: portbagaj frontal, clapete de aer active, functia Vehicle-to-Load (V2L), Head-up Display (HUD)2, functia i-PEDAL, sistem inteligent de franare regenerativa, tehnologia electronic-Active Sound Design (e-ASD) si pachet Eco.
Noul KONA ofera un interior mai spatios. In comparatie cu modelul precedent, noua versiune EV este mai lunga cu 175 mm (lungime: 4.355 mm), mai lata cu 25 mm (latime: 1.825 mm) si are un ampatament mai mare cu 60 mm (ampatament: 2.660 mm).
Design exterior specific EV
Dezvoltarea noului KONA a inceput cu varianta electrica, proces care a generat un exterior futurist, specific EV. Aceasta abordare neconventionala a permis implementarea viziunii Hyundai in ceea ce priveste designul bazat pe tehnologie pentru toate variantele KONA (inclusiv ICE, HEV si N Line).
Designul modelului contribuie la imbunatatirea performantelor aerodinamice. Noul KONA are un coeficient aerodinamic de numai 0,27. Personalitatea autovehiculului este accentuata de bandourile adanc sculptate ale pasajelor rotilor, dar si de suprafetele parametrice. In laterale, liniile cromate ale caroseriei conecteaza in unghiuri precise bandoul cromat cu spoilerul, conturand intregul autovehicul. In varianta EV, designul iconic al modelului este evidentiat de Seamless Horizon Lamp, dar si de detalii specifice temei Parametric Pixels.
Varianta N Line se remarca prin elemente precum: oglinzi negre, bara de protectie care accentueaza sportivitatea, toba de esapament cu dubla evacuare, praguri de culoare argintie, plafon negru (optional) si jante din aliaj de 19 inchi specifice (optionale).3
Echipa Hyundai a proiectat un interior spatios, pentru a se adapta diferitelor stiluri de viata. Structura interioara centrata pe nevoile conducatorului auto este evidentiata de consola mobila si de cele doua ecrane panoramice de 12,3 inchi. In plus, consola centrala – care utilizeaza tehnologia shift-by-wire – este acum pozitionata in spatele volanului, asigurand astfel mai mult spatiu pentru obiectele personale.
La maximizarea confortului contribuie si: sistemul integrat de memorie pentru setarile pozitiei scaunului4, actualizarile OTA (inclusiv noi functii pentru sistemul de iluminare ambientala), volumul de incarcare de pana la 466 de litri5, (conform standardului VDA – cu bancheta din spate complet rabatata), dar si hayonul actionat electric.
Tehnologie si conectivitate
Pentru o experienta imbunatatita in sezonul rece, KONA Electric dispune de: functia de preconditionare a bateriei, sistemul de prevenire a inghetarii clapetei de incarcare (pana la temperaturi de -30°C), dar si de o noua lampa pentru vizibilitatea portului de incarcare pe timpul noptii.
Prin intermediul HUD6 de 12 inchi sunt proiectate informatii relevante in campul vizual al conducatorului auto. Datorita tehnologiei e-ASD, calitatea sunetului din habitaclu se modifica in functie de stilul de condus.Noul model este disponibil cu functia V2L. Portul V2L este amplasat in partea din spate a consolei centrale si poate fi activat atunci cand masina este pornita. Spre deosebire de cel interior, cel de-al doilea port (situat la exterior) asigura alimentarea, chiar si atunci cand autovehiculul este oprit7.
Noua functie i-PEDAL permite accelerarea/ decelerarea/ oprirea autovehiculului utilizand doar pedala de acceleratie. Sistemul inteligent de franare regenerativa regleaza automat forta de franare in functie de conditiile de trafic.
Functia OTA permite actualizari software, fara a fi nevoie de suportul reprezentantei service. Pentru confort si siguranta sporite, KONA dispune de Digital Key 2 Touch, care utilizeaza tehnologia NFC specifica telefoanelor/ ceasurilor. La interior, cele doua ecrane panoramice de 12,3 inchi sunt integrate in sistemul AVN, oferind o experienta digitala captivanta. Totodata, KONA va fi primul model Hyundai echipat cu noul sistem ccNC.
Sistemul audio Bose (opt difuzoare si un subwoofer) a fost actualizat pentru a oferi o experienta acustica imbunatatita. In plus, conducatorul auto si pasagerii au acces la doua porturi USB de tip C fata/ spate (dintre care unul pentru date), dar si la o priza frontala de 12 V.
Sisteme avansate de asistenta pentru conducatorul auto
Driver Status Monitor (DSM)8 utilizeaza camera din interiorul autovehiculului pentru a monitoriza expresiile faciale ale conducatorului auto. Sistemul alerteaza sau intervine, daca este cazul, atunci cand este detectata o stare de somnolenta sau lipsa de atentie. Remote Smart Parking Assist (RSPA) permite parcarea/ iesirea din locul de parcare, fara a fi necesara prezenta conducatorului auto, utilizand doar cheia de acces.
KONA Electric ofera functii suplimentare de siguranta, precum: Forward Collision Avoidance 2.0 (FCA 2.0), care include functii de prevenire a coliziunilor la traversarea intersectiilor, respectiv in momentul schimbarii benzii fata/ lateral. Modelul este echipat cu sistemul Highway Driving Assist 2 (HDA 2), care permite controlul vitezei si a distantei pana la vehiculul din fata, oferind suport conducatorului auto in momentul depasirii vehiculelor care se deplaseaza cu viteza redusa.
Noul KONA dispune si de alte sisteme avansate de asistenta pentru conducatorul auto, cum ar fi: LKA, BCA, ISLA, DAW, BVM si HBA. De asemenea, autovehiculul este echipat cu diferite functii pentru confort, precum: SCC, NSCC, LFA si HDA9.