Marca PEUGEOT își continuă ofensiva de electrificare în segmentul vehiculelor de pasageri. PEUGEOT RIFTER este disponibil acum cu motorizare 100% electrică.

e-RIFTER reprezintă puterea de a allege, oferind:

  • O autonomie de până la 280 km (WLTP),
  • 2 versiuni de lungime (Standard și Lung) și până la 7 locuri,
  • Un portbagaj cu un volum de până la 1050 litri și 5 locuri,
  • O capacitate de remorcare de 750 kg.

Noul PEUGEOT e-RIFTER deține toate calitățile originale, fără compromisuri în ceea ce privește performanța și permite accesul în centrul orașelor cu restricții de trafic. Modelul răspunde așteptărilor tuturor clienților, cu un interior spațios și tehnologic, echipat cu un nou PEUGEOT i-Cockpit® digital.

Tehnologie 100% electrică

Bazat pe platforma modulară multi-energie EMP2 (Efficient Modular Platform), PEUGEOT e-RIFTER oferă un motor 100% electric cu o putere maximă de 100 kW și un cuplu maxim de 260 Nm disponibil încă de la pornire pentru o reactivitate imediată, fără vibrații, zgomot, fără schimbări de trepte de viteză, miros și, desigur, fără emisii de CO2.

Sistemul de propulsie electrică este similar cu cel utilizat de noul PEUGEOT e-TRAVELLER, fiind însă modificată cutia de viteze, pentru a răspunde constrângerilor legate de capacitatea de încărcare a vehiculelor din acest segment.

Performanțele (în modul POWER) sunt următoarele (valori aflate în curs de omologare) :

  • Viteză maximă de 130 km/h
  • Accelerație de la 0 la 100 km/h în 11,2 s
  • Accelerație de la 80 la 120 km/h în 8,9 s

Cele 2 versiuni (Standard și Lung) echipate cu baterie Litiu-Ion (18 module) de 50 kWh asigură o autonomie de până la 280 km, conform procedurii de testare WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures).

Conectată la circuitul de transfer de căldură al habitaclului, reglarea termică a bateriei permite reîncărcarea rapidă (până la 100 kW), o autonomie optimizată și o durată de viață sporită.

Două tipuri de încărcătoare de bord sunt disponibile pentru a se potrivi tuturor tipurilor de utilizare și tuturor soluțiilor de încărcare ale clienților, un încărcător monofazat de 7.4 kW (dotare standard) și un încărcător trifazat de 11 kW (dotare opțională).

Soclul de încărcare, aflat pe aripa stângă spate, permite încărcarea la o priză standard, o priză de mare putere, un Wall Box sau chiar la o stație de încărcare rapidă.

Modurile de încărcare sunt flexibile și adaptate la fiecare situație zilnică. Sunt posibile mai multe tipuri de încărcare, la domiciliu, la locul de muncă sau la stațiile publice de încărcare:

  • De la o priză de mare putere(16A), pentru o încărcare completă în 15 ore,
  • De la un Wall Boxde 7.4 kW: încărcare completă în 7h30 cu încărcătorul de bord monofazat (7.4 kW),
  • De la un Wall Boxde 11 kW: încărcare completă în 5 ore cu încărcătorul trifazat (11 kW),
  • De la o stație de încărcare rapidă: reglarea temperaturii bateriei permite utilizarea stațiilor de încărcare de 100 kW și încărcarea a 80% din baterie în 30 de minute.

Noul PEUGEOT e-RIFTER oferă posibilitatea încărcării programate de pe ecranul sistemului de navigație sau din aplicația MyPeugeot® (în funcție de versiune). Sistemul permite, de asemenea, pornirea sau amânarea încărcării în orice moment și verificarea stării încărcării.

Noul PEUGEOT e-RIFTER oferă pasagerilor cel mai înalt nivel de confort termic cu:

  • O rezistență de încălzirecu putere mare (5 kW),
  • Scaune încălzite(în funcție de versiune),
  • Precondiționare termică programabilă de pe ecranul tactil (în funcție de versiune) sau de la distanță prin intermediul aplicației MyPeugeot® (în funcție de versiune). Pentru un plus de confort, atunci când vehiculul este conectat la priză, această funcție optimizează autonomia și permite bateriei să atingă mai repede temperatura optimă de funcționare.

Un cockpit în plină e-voluție:

La nivelul postului de condus, consola centrală a fost reproiectată pentru a găzdui:

  • Noul sistem „e-Toggle” de control al cutiei de viteze, perfect integrat și ergonomic, ce oferă acces la funcțiile Park / Reverse / Neutral / Drive și Brake,
  • Comutatorul de selectare a celor 3 moduri de condus,
  • Un spațiu de depozitare în partea superioară, pentru încărcarea prin inducție a smartphone-ului.

Noul PEUGEOT e-RIFTER oferă 3 moduri de condus:

  • Eco (60 kW, 190 Nm), pentru autonomie extinsă și un condus fluid,
  • Normal (80 kW, 210 Nm), optim pentru utilizarea de zi cu zi,
  • Power (100 kW, 260 Nm), pentru performanțe îmbunătățite la transportul de sarcini grele.

Două moduri de frânare sunt disponibile, pentru încărcarea bateriei în mers:

  • Moderat, pentru senzații identice cu cele oferite de versiunile termice,
  • Sporit (accesibil la apăsarea comenzii „B„ -„Brake„ situată pe selectorul cutiei de viteze), pentru o decelerare crescută la eliberarea pedalei de frână și o autonomie extinsă.

Toate versiunile oferite de noul PEUGEOT e-RIFTER sunt echipate cu frână de parcare electrică, o funcție nouă pe acest model. Pe lângă eliberarea spațiului, această funcție automată oferă confort și ușurință la condusul cotidian.

PEUGEOT i-Cockpit® evoluează din punct de vedere tehnologic, cu două instrumentare de bord noi, pentru a vizualiza toate informațiile necesare gestionării adecvate a unui vehicul 100% electric:

Un instrumentar de bord 100% digital este disponibil opțional, o premieră în segmentul vehiculelor recreaționale, cu ecran digital de înaltă definiție de 10-inch. Afișajul, în totalitate configurabil și personalizabil include ultimele evoluții în materie de design grafic. Sunt disponibile mai multe moduri de afișare, accesibile prin comutatorul situat pe volan, pentru a evidenția navigația, gestionarea energiei sau sistemele de asistență la condus.

Instrumentarul de  bord afișează informațiile necesare pentru a gestiona corect un vehicul electric:

  • Un indicator de putere pentru afișarea nivelului de consum (ECO, pentru optimizarea energiei sau POWER, pentru putere maximă) sau recuperarea de energie (CHARGE),
  • Un indicator de consum pentru funcțiile de confort termic (încălzire, aer condiționat),
  • Un indicator de încărcare a bateriei,
  • Un ecran color pentru afișarea fluxurilor de energie, monitorizarea încărcării (curentă sau programată), informații despre computerul de bord și autonomie.

În centrul planșei de bord se află ecranul tactil cu pachetul de navigație conectată, din care se poate accesa meniul „Electric” prin intermediul butonului dedicat navigării prin meniuri:

  • Flux” pentru a vizualiza fluxul de energie în timp real,
  • Statistici” pentru afișarea statisticilor privind consumul,
  • Încărcare”, care permite programarea sau amânarea încărcării.

În plus, se pot vizualiza punctele de încărcare disponibile și autonomia în funcție de nivelul rămas al bateriei sau se poate configura și programa precondiționarea termică a habitaclului.

Plăcere la condus, funcționalitate inteligență:

Noul PEUGEOT e-RIFTER asociază dimensiuni exterioare compacte cu capacități maxime de încărcare. Bateria este amplasată sub podea, fără a afecta volumul de încărcare.

Această poziționare, împreună cu platorma EMP2 favorizează rigiditatea și asigură o plăcere la condus identică cu cea oferită de versiunile termice, grație repartizării excelente a greutății.

Confortul suspensiilor este perfect asigurat, ceea ce garantează cele mai bune performanțe.

Raza de bracaj de 10.8 m contribuie la manevrabilitatea acestui model în oraș. Înălțimea mai mică de 1.90 m asigură accesul în majoritatea parcărilor.

Noul PEUGEOT e-RIFTER oferă un volum modular și ușor adaptabil, fără niciun compromis în raport cu versiunile termice.

Modelul este disponibil în două versiuni, cu 5 și 7 locuri și două lungimi, Standard (4,40 m) și Lung (4,75 m). Versiunea Lung oferă un ampatament și o console mai lungi, pentru un spațiu interior ideal.

Pe rândul 2, cele 3 scaune individuale pot fi echipate cu un scaun auto pentru copii. Acestea se pot plia cu ușurință prin intermediul comenzii „Magic Flat” accesibilă din portbagaj.

În versiunea Lung, cele 2 scaune individuale de pe rândul 3 culisează și pot fi scoase cu totul pentru a se adapta la toate situațiile, prioritizând fie volumul portbagajului, fie spațiul destinat picioarelor.

Scaunul pasagerului față se pliază, ceea ce permite încărcarea obiectelor lungi.

Portbagajul MPV-ului PEUGEOT RIFTER oferă un volum de încărcare cuprins între 775 litri  (în versiunea standard cu 5 locuri) și 4 000 litri până la plafon în varianta lungă, cu scaunele rabatate.

Polița portbagajului dispune de două poziții pentru a adapta spațiul la nevoie. Aceasta poate fi depozitată în spatele scaunelor de pe rândul 2.

Sunt disponibile numeroase compartimente de depozitare spațioase și ușor accesibile, ce oferă până la 186 litri în funcție de versiune. Acestea sunt răspândite în tot habitaclul pe consola centrală, în plafon, pe panourile ușilor, pe rândul 1 și 2 și în portbagaj.

Emblematicul plafon Zenith® a evoluat de-a lungul generațiilor, devenind și mai atrăgător. Apreciat de clienți, acesta dispune acum de o trapă dintr-o singură bucată ce poate fi acoperită de un stor acționat electric. Acesta este traversat de un arc flotant translucid cu spații de depozitare compartimentate, ce amplifică luminozitatea habitaclului.

Unic în acest segment, hayonul de mari dimensiuni integrează luneta ce se deschide separat. Această funcție practică permite accesarea portbagajului fără a deschide capacul acestuia. Dotarea este foarte utilă mai ales pentru a recupera un obiect lăsat pe polița portbagajului sau atunci când vehiculul este parcat în apropierea unui obstacol.

Capcitatea de remorcare, de până la 750 kg, nu a fost modificată. Atelajul de remorcare este disponibil încă de la lansarea versiunii.

Versiunile 100% electrice pot fi echipate cu următoarele tehnologii și sisteme de asistență la condus, gaj al siguranței și confortului la volan:

  • Sistem de acces și pornire fără cheie,
  • Încărcare wireless pentru smartphone,
  • Advanced Grip Control cu 5 moduri de aderență,
  • Asistență la pornirea în pantă,
  • Visiopark 180° (cameră video de marșarier),
  • Regulator/limitator de viteză,
  • Avertizare în caz de părăsire involuntară a benzii de rulare,
  • Sistem de avertizare în caz de coliziune,
  • Frânare automată de urgență,
  • Avertizare atenție conducător,
  • Comutare automată a luminilor de drum,
  • Recunoașterea indicatoarelor rutiere și recomandări,
  • Recunoaștere extinsă a semnelor de circulație (stop, sens unic),
  • Sistem de monitorizare a unghiului mort,
  • Controlul stabilității la remorcare.

Funcția Mirror Screen, prin intermediul Android Auto și Apple CarPlay™, face posibilă rularea aplicațiilor compatibile din smartphone pe ecranul tactil al mașinii.

În oraș, la viteze de până la 30 km/h, un semnal sonor indică prezența mașinii, pentru siguranța pietonilor.

Noul PEUGEOT e-RIFTER urcă în gamă, cu 4 niveluri de echipare:

  • ACTIVE PACK à Frână de parcare electrică / Ușă culisantă / Aer condiționat manual / Pachet siguranță / Radio cu Bluetooth / Scaune rabatabile 2/3-1/3.
  • ALLURE à ACTIVE PACK + Asistență la parcare spate / Bară de protecție în culoarea caroseriei cu grilă cromată /Scaune pasager față rabatabile / Pachet Safety Plus.
  • ALLURE PACK à ALLURE + / i-Cockpit® digital / Jante aluminiu 16-inch / Bare de acoperiș / Ecran tactil 8-inch cu funcția Mirror Screen / Volan îmbrăcat în piele / Visio Park 1 / Geamuri fumurii / Lunetă cu deschidere,
  • GT à ALLURE + Jante aluminiu 17-inch specifice / Elemente de stil GT / Climatizare automată bi-zonă/ Scaune spate individuale / Acces și pornire Hands-free.

TCO (Costul Total de Exploatare)

Scopul este de a oferi un TCO sau un cost de funcționare echivalent între un vehicul termic și unul electric, inclusiv toate costurile în afară de rată financiară.

  • Costul de achiziție al unui vehicul electric este mai mare, dar trebuie luați în considerare toți factorii:
  • O valoare reziduală mai bună la revânzare pe piața second-hand,
  • Numeroasele stimulente financiare (bonus ecologic, subvenții, taxă înmatriculare mai mică, subvenții acordate companiilor, deduceri fiscale),
  • Costul de întreținere este mai scăzut (cu aproximativ 50% mai puțin pe o perioadă de 48 de luni),
  • Costuri la energie mai mici (până la 70% în comparație cu un motor termic).

Designul distinctiv al mărcii PEUGEOT:

Fidel conceptului mărcii “Power of Choice”, noul PEUGEOT e-RIFTER păstrează stilul muscular și robust al versiunilor termice, la care se adaugă câteva elemente distinctive.

La exterior:

  • Monograma „e-RIFTER” în partea din spate,
  • Jante de 16 inch (215/65R16),
  • Soclu de încărcare pe aripa stângă spate (la fel ca trapa de combustibil).

La interior:

  • i-Cockpit® digital nou, echipat cu instrumentar de bord de 10 inch digital sau analog, cu ecran color,
  • Grafică specifică pentru ecranul tactil central cu navigație 3D conectată și funcții TomTom Traffic, care include acum stațiile de încărcare disponibile,
  • Un nou sistem „e-Toggle” pentru controlul funcțiilor cutiei de viteze,
  • Un comutator de selectare a modului de condus, pentru a schimba între modurile Eco, Normal sau Power,
  • Frână de parcare electrică.

Cu acest nou vehicul care întruchipează perfect conceptul “Power of Choice”, PEUGEOT duce mai departe angajamentul de electrificare a modelelor mărcii.

Noul PEUGEOT e-Rifter se bazează pe 3 piloni:

  • Serenity: pentru a oferi o gamă de vehicule utilitare PEUGEOT 100% electrificate în 2023,
  • Pleasure: performanță fără compromisuri, cu plăcerea de a conduce PEUGEOT ca și ADN,
  • Simplicity: pentru a susține clienții pe toată durata procesului de achiziție și întreținere.

Noul PEUGEOT e-RIFTER va fi comercializat în Europa începând cu al doilea semestru al anului 2020. MPV-ul este fabricat la Vigo, în Spania.