Totul va fi dezvăluit pe 22 iunie, dar, deocamdată, noul PEUGEOT 408 încă apare camuflat pentru a-și ascunde detaliile. Modelul va fi supus celor mai severe teste înaintea lansării ce va avea loc în toamnă. Programul de validare a Noului 408 urmează un protocol extrem de precis, care include teste pe drumuri și piste, dar și în laborator și pe bancuri dedicate. Scopul: calitate și excelență fără compromisuri, încă de la primele unități produse.

ULTIMILE VERIFICĂRI PENTRU ATINGEREA OBIECTIVULUI DE EXCELENȚĂ

Pentru a atinge excelența, atât din punct de vedere al performanței, cât și al calității, dezvoltarea unui vehicul nou necesită efectuarea unei game întregi de teste și verificări. În primul rând, au loc diferite simulări cu ajutorul unor programe computerizate extrem de sofisticate, care fac posibilă accelerarea dezvoltării prin utilizarea optimă a resurselor. De exemplu, cu puțin peste un an în urmă, a fost lansat Planul intern de validări (PIV), care presupune o serie de teste pentru toate piesele și modulele mașinii.

Echipele responsabile de validare au primit primele exemplare ale noului 408, care sunt puternic camuflate: sub o peliculă adezivă, cu o grafică care estompează percepția liniilor și volumelor, au fost adăugate elemente din plastic și spumă pentru a completa iluzia curioșilor.

Cu aceste exemplare de testare, noul PEUGEOT 408 a parcurs deja aproximativ 1.100.000 km în toate condițiile posibile, pe toate tipurile de drum și în numeroase climate. Drumuri asfaltate și accidentate, pietriș, condus în condiții de căldură și frig extrem, zi și noapte, totul a fost testat și retestat, examinat și evaluat. Fiecare kilometru parcurs în aceste condiții extreme echivalează cu zeci de kilometri parcurși de un utilizator obișnuit.

Camuflajul devine mai discret pe măsură ce trece timpul și atunci când testele impun acest lucru. Dar, departe de ochii lumii, pe bancurile de încercare, în laboratoare și în tunelurile de vânt, mașinile fără camuflaj sunt supuse multor alte teste, de multe ori chiar mai severe decât cele suportate pe drumuri. Un banc cu patru stâlpi simulează cele mai extreme solicitări pentru a măsura oboseala structurală a mașinii: este imposibil ca o ființă umană să stea la volan și să îndure tortura pe care această instalație o impune asupra vehiculului.

„Obiectivul nostru este excelența. Lucrăm nu doar pentru a testa calitatea procesului de dezvoltare a Noului PEUGEOT 408, ci și satisfacția clienților acestuia, adică orice situație cu care utilizatorii se pot confrunta. Condițiile de testare sunt exagerate, atât pe drum, cât și în laboratoare și pe bancurile de testare. Suntem extrem de pretențioși cu noi înșine pentru a atinge excelența, obiectivul nostru final. Este o adevărată plăcere să lucrez din greu la acest proiect, pentru că întreaga echipă s-a îndrăgostit de Noul 408”, spune Emmanuel LAFAURY, Director de Proiect PEUGEOT 408.

Un nou model PEUGEOT cu o siluetă atractivă

Sub camuflajul noului 408 se ascunde un sedan fastback, dinamic, cu o caroserie înălțată, roți de mari dimensiuni și o postură de felină, specifică modelelor mărcii.

Conceput pentru a oferi o plăcere la condus responsabilă, Noul PEUGEOT 408 a fost supus unor teste aerodinamice extrem de amănunțite pentru a optimiza pătrunderea aerului din toate unghiurile.

Noul model al mărcii PEUGEOT este un model surprinzător, care va fi comercializat sub numele de PEUGEOT 408, cu excepția Chinei, unde se va numi 408X.

DESPRE PEUGEOT

PEUGEOT combină standardele înalte, alura și emoția cu scopul de a fi o marcă generalistă de top la nivel mondial. Prezentă în aproape 160 de țări cu 10.000 de puncte de vânzare, marca a vândut aproximativ 1 200 000 de modele în 2020. În 2021, după aniversarea a 210 ani de existență, PEUGEOT inaugurează o nouă identitate de marcă, cu un nou logo ce afirmă personalitatea și atemporalitatea mărcii. Pe lângă gama completă de vehicule comerciale și de pasageri electrificate, PEUGEOT a dezvoltat un nou concept de Neo Performanță. Modelul 508 PEUGEOT Sport Engineered este primul din această nouă gamă de automobile eficiente și performante.