NOUL PEUGEOT 9X8 HYPERCAR – CONCEPUT PENTRU CURSE

PEUGEOT a dezvăluit noul 9X8, un concurent Hypercar de ultimă generație, care este gata să-și facă debutul competițional în Campionatul Mondial de Anduranță FIA (FIA WEC), începând din 2022. Alimentat de o unitate de propulsie hibridă cu tracțiune integrală, acest prototip hipereficient se potrivește perfect cu strategia de Neo-Performanță PEUGEOT, concepută atât pentru mașinile sale de stradă, cât și pentru cele de curse, în scopul de a oferi performanțe sustenabile. Munca echipei de ingineri a PEUGEOT Sport s-a corelat mai bine ca niciodată cu cea a echipei și a proiectului PEUGEOT Design pentru a produce modelul 9X8.

Silueta și conceptul aerodinamic al noului PEUGEOT 9X8 a fost dezvăluit după doar câteva luni de muncă susținută, întreprinsă în comun de inginerii de dezvoltare conduși de Olivier Jansonnie, director tehnic al PEUGEOT Sport și de echipa de designeri condusă de Matthias Hossann, șeful PEUGEOT Design.

În ceea ce privește denumirea, primul 9 reprezintă indicativul mașinilor de curse extreme ale mărcii, precum modelele de anduranță ale PEUGEOT, 905 (1990-1993) și 908 (2007-2011), două dintre mașinile emblematice ale producătorului. X evocă tracțiunea integrală și tehnologiile hibride de propulsie de care dispune noul PEUGEOT Hypercar, model ce extinde strategia de electrificare a mărcii în cadrul curselor din motorsport.
PEUGEOT 9X8 calcă pe urmele celebrelor modele de rezistență ale mărcii, PEUGEOT 905 și PEUGEOT 908, câștigători în cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1992 și 1993, respectiv în 2009. Cu modelul 9X8, Peugeot lansează un proiect autentic de marcă bazat pe conceptul de Neo-Performanță, combinând performanța sportivă supremă, cunoștințele tehnologice care pot fi transferate modelelor de producție, eficiența și excelența în design.

Oferind o mai mare flexibilitate în tratarea suprafețelor aerodinamice, reglementările au încurajat un mod de gândire radical diferit și proiectarea de mașini inovatoare, permițând echipei de design să dea frâu liber imaginației. Inginerii și designerii au profitat de această ocazie pentru a inventa noi procese de creație, pentru a sparge matrița regulilor stricte și a crea un Hypercar PEUGEOT care este menit să definească o categorie cu totul nouă.

Un sistem de propulsie hibrid hipereficient
Un motor V6 twin-turbo de 2.6 litri, 500 kW (680 CP), înclinat la 90° – motorul cu ardere internă al grupului de propulsie PEUGEOT HYBRID4 500 kW care va fi montat în partea din spate pe 9X8 – a contorizat, așa cum era de așteptat, mii de kilometri pe bancul de testare a motorului, începând din aprilie acest an.
Motorul electric/generatorul de 200 kW va fi montat frontal, cutia de viteze secvențială cu șapte trepte și bateria fiind în prezent asamblate, pentru a respecta programul de validare pe bancul de testare. PEUGEOT Sport și Saft, o filială TotalEnergies, se confruntă zilnic cu o provocare tehnologică, dezvoltând împreună bateria de înaltă tensiune (900 volți) cu densitate ridicată de putere.

Am facut toate eforturile pentru a asigura corectitudinea specificatiilor de produs, la data publicarii. Ne rezervam dreptul de a modifica informatiile afisate, legate de: date tehnice, preturi si dotari sau sa dezactivam orice model, oricand.