Hyundai Motorsport a incheiat Raliul Finlandei cu doua echipaje pe podium

• Echipajul – Ott Tänak si Martin Järveoja – s-a clasat pe locul secund, cu sapte speciale castigate, acesta fiind cea de-a patra clasare pe podium in acest sezon;

• Craig Breen si Paul Nagle au ocupat locul al treilea la general, acesta fiind si cel de-al treilea podium consecutiv obtinut in acest sezon.

Hyundai Motorsport a incheiat Raliul Finlandei, etapa a zecea din Campionatul Mondial de Raliuri (WRC), cu cel mai bun rezultat din istoria echipei, dupa ce Ott Tänak si Craig Breen s-au clasat pe pozitia a doua, respectiv a treia, la finalul celor 19 probe speciale pe macadam.

Raliul Finlandei a fost o etapa plina de provocari, cele 19 speciale pe macadam fiind unele dintre cele mai rapide probe din lume. Echipajele Hyundai Motorsport au castigat in total noua probe speciale: Tänak – sapte si Breen – doua. Pentru Hyundai Motorsport acestea au fost primele clasari pe podium in etapa pe macadam, dupa ce la inceputul sezonului s-a clasat pe podium in Raliul Arctic, etapa desfasurata tot in Finlanda, dar pe zapada.

Ott Tänak si Martin Järveoja (copilotul) au fost implicati in lupta pentru victorie inca din prima zi a raliului, dar in final, echipajul estonian a incheiat etapa din Finlanda pe locul secund, acesta fiind cel de-al patrulea podium din 2021.

M-am simtit foarte bine pe probele din Raliul Finlandei, mai ales pentru ca am concurat in premiera cu aceasta masina. Hyundai nu a obtinut rezultate foarte bune in etapele din sezoanele trecute, dar acum am fost in masura sa ne luptam pentru victorie pana la final. Ritmul pe care l-am avut demonstreaza ca echipa s-a descurcat excelent. Anul viitor vom concura aici cu un nou concept de masina, insa obiectivul nostru este sa castigam pe aceste probe fabuloase”, a declarat Ott Tänak.

Craig Breen si Paul Nagle au fost foarte rapizi in prima zi, atunci cand au castigat doua probe speciale, iar in final au incheiat pe pozitia a treia. Pentru echipajul irlandez, acesta a fost cel de-al treilea podium consecutiv, dupa etapele din Estonia si Belgia.

Inca nu-mi vine sa cred ca ne-am clasat pe podium pentru a treia oara consecutiv, asa ca mai am nevoie de timp pana sa imi dau seama ce se intampla exact. A fost un raliu frumos si ne-am bucurat de fiecare kilometru parcurs”, a mentionat Craig Breen.

Dupa un inceput bun, Thierry Neuville si Martijn Wydaeghe au fost nevoiti sa abandoneze sambata. Cu cele doua clasari pe podium din aceasta etapa, Hyundai Motorsport are 14 podiumuri individuale, cele mai multe obtinute intr-un sezon de la debutul din 2014 in WRC si se afla pe locul secund in clasamentul general al constructorilor, cu un total de 380 de puncte.

Am venit in Finlanda – o etapa unde nu am fost niciodata competitivi – si ne-am luptat pentru victorie inca de pe prima proba. A fost posibil asta datorita tuturor – piloti, copiloti, ingineri si mecanici – care au muncit enorm. Nu ne asteptam sa avem doua masini pe podium si, chiar daca nu am castigat, am demonstrat inca o data ce putem face ca echipa si cat de mult putem progresa”, a adaugat si Andrea Adamo, directorul echipei. 

Urmatoarea etapa din calendarul WRC este programata pentru perioada 14 – 17 octombrie pe specialele de asfalt din Spania, urmand ca finalul de sezon sa se desfasoare in Italia, intre 19 si 21 noiembrie.

Rezultate Raliul Finlandei 2021:

1 E. Evans S. Martin Toyota Yaris WRC 2:19:13.7
2 O. Tänak M. Järveoja Hyundai i20 WRC +14.1
3 C. Breen P. Nagle Hyundai i20 WRC +42.2
4 E. Lappi J. Ferm Toyota Yaris WRC +58.8
5 S. Ogier J. Ingrassia Toyota Yaris WRC +2:54.4
6 G. Greensmith C. Patterson Ford Fiesta WRC +5:02.3
7 A. Fourmaux A. Coria Ford Fiesta WRC +6:22.9
8 T. Suninen M. Markkula Volkswagen Polo GTI +9:52.1
9 M. Østberg T. Eriksen Citroën C3 Rally2 +10:07.8
10 E. Lindholm R. Hämäläinen Škoda Fabia Evo +10:52.8

Clasament general constructori – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) (dupa etapa a zecea):

1 Toyota Gazoo Racing World Rally Team 441 puncte
2 Hyundai Shell Mobis World Rally Team 380 p
3 M-Sport Ford World Rally Team 172 p
4 Hyundai 2C Competition 44 p

Clasament general piloti – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) (dupa etapa a zecea):

1 S. Ogier 190 puncte
2 E. Evans 166 p
3 T. Neuville 130 p
4 K. Rovanperä 129 p
5 O. Tänak 128 p
6 C. Breen 76 p
7 T. Katsuta 68 p
8 G. Greensmith 52 p
9 D. Sordo 43 p
10 A. Fourmaux 42 p
Read More

130 ANI DE EXCELENȚĂ ÎN LUMEA AUTO, ÎN SERVICIUL CLIENȚILOR

Noul 308 marchează 211 ani de existență a mărcii Peugeot și 130 ani de excelență în automobilism, în serviciul clienților.

Pe 29 septembrie 2021, noul PEUGEOT 308 va intra în producție la uzina Stellantis din Mulhouse, exact la 211 ani și trei zile de la nașterea mărcii PEUGEOT. Marca PEUGEOT datează din încă din 26 septembrie 1810, fiind cea mai veche marcă auto din lume ce activează și în prezent.

Anul 2021 reprezintă pentru Marca Peugeot o altă aniversare importantă – intrarea în universul mobilității pentru toți: la sfârșitul verii lui 1891, exact acum 130 ani, “prima mașină livrată în Franța unui client persoană fizică era un PEUGEOT”. Era începutul unei noi aventuri.

Creată din dorința unui bărbat și a unei întregi familii, marca PEUGEOT există de mai bine de două secole într-o lume aflată în continuă schimbare, adaptându-și produsele și serviciile în funcție de nevoile și cerințele clienților săi. În cei 211 ani, marca PEUGEOT și produsele sale au intrat în milioane de locuințe, cu mașini și scutere, dar și cu unelte, aparate de radio, mașini de cusut, râșnițe de piper și cafea, dintre care unele au devenit legendare.

În prezent, marca Peugeot se găsește în peste 160 de țări, ceea ce confirmă zi de zi predicția lui Armand PEUGEOT potrivit căreia automobilul va face din marca PEUGEOT “unul dintre cei mai mari jucători din industria Franței”.

Lumea s-a schimbat mult în 211 ani, dar ritmul acestei schimbări s-a accelerat considerabil în ultimii 10 ani. Digitalizarea și ultra-conectivitatea au dus la noi moduri de gândire, noi moduri de consum și la noi modalități de deplasare. Cu gama sa de modele electrificate (70% din modelele PEUGEOT oferă una sau mai multe versiuni electrificate) și o nouă generație de infotainment conectat lansat odată cu noul 308, marca PEUGEOT încă se află în fruntea schimbărilor recente în materie de mobilitate.

Și asta se întâmplă de 130 de ani încoace.  Marca PEUGEOT a livrat primul automobil unei persoane fizice la 2 octombrie 1891: Dl. Poupardin, un rezident din Dornach, care și-a comandat mașina în data de 27 august a aceluiași an. Este vorba despre un automobil cu 4 locuri propulsat de un motor de 2 CP (Daimler).

De la acea dată, aproximativ 75 de milioane de mașini au fost livrate în cele 160 de țări în care Marca este prezentă.

Fanii mașinilor de epocă (dar și ai modelelor mai recente) vor putea să descopere modelul PEUGEOT Type 3, identic cu cel livrat domnului Poupardin în 1891, la musée de l’Aventure PEUGEOT din Sochaux (https://laventurepeugeotcitroends.fr/).


DESPRE MARCA PEUGEOT

PEUGEOT îmbină standardele înalte, alura și emoția cu scopul de a fi o marcă generalistă de top la nivel mondial. Prezentă în aproape 160 de țări cu 10.000 de puncte de vânzare, marca a vândut aproximativ 1 200 000 de modele în 2020. În 2021, după aniversarea a 210 ani de existență, PEUGEOT inaugurează o nouă identitate de marcă, cu un nou logo ce afirmă personalitatea și atemporalitatea mărcii. Pe lângă gama completă de vehicule comerciale și de pasageri electrificate, PEUGEOT a dezvoltat un nou concept de Neo Performanță. Modelul 508 PEUGEOT Sport Engineered este primul din această nouă gamă de automobile eficiente și performante.

Read More

Hyundai la IAA Mobility 2021

Hyundai prezinta viziunea in ceea ce priveste viitorul mobilitatii la IAA Mobility; editia de anul acesta se va desfasura in perioada 6 – 12 septembrie;

• Obiectivul Hyundai este de a ajunge la zero emisii pana in anul 2045;

• Abordarea holistica a producatorului urmareste trei piloni: extinderea gamei de autovehicule eco, dezvoltarea platformelor de noua generatie si investitiile in solutii si tehnologii ecologice;

• Hyundai va inceta sa comercializeze motoare cu ardere interna in Europa, incepand cu anul 2035;

• Cu aceasta ocazie vizitatorii, dar si participantii din mediul online vor avea ocazia de a descoperi prototipul care prefigureaza viitorul model BEV al gamei, dar si un robotaxi electric.

„Combaterea schimbarilor climatice reprezinta o provocare incontestabila, care are nevoie de implicarea tuturor. Pana in anul 2045, obiectivul Hyundai este de a ajunge la zero emisii pentru produsele si operatiunile globale, precum si de a investi in solutii ecologice pentru un viitor sustenabil”, a declarat Jaehoon (Jay) Chang, President and CEO – Hyundai Motor Company.

Noutatile Hyundai vor fi prezentate in Complexul Expozitional din München – sala A1. De asemenea, prin intermediul serviciului Hyundai Blue Lane, vizitatorii pot ajunge in celelalte locatii ale evenimentului, unde vor avea ocazia de a testa noile autovehicule electrificate ale marcii, inclusiv IONIQ 5, NEXO, KONA Electric si autobuzul Elec City Fuel Cell. Cele mai importante momente vor putea fi urmarite si in format digital, accesand Hyundai Motor’s Worldwide YouTube.

„Cu o locatie noua si cu un format hibrid (evenimente online, dar si la fata locului), IAA 2021 este foarte diferit de editiile anterioare. Ne bucuram ca marca Hyundai participa din nou in calitate de expozant”, a declarat Michael Cole, President and CEO – Hyundai Motor Europe. „Suntem incantati sa impartasim noua viziune a companiei. Cu aceasta ocazie, ne prezentam directia pentru un viitor fara emisii de carbon.”

Strategia Hyundai

Obiectivul Hyundai este de a reduce emisiile de CO2 cu 75% pana in 2040 fata de nivelul anului 2019. De asemenea, pana in 2045, producatorul se angajeaza sa ajunga la zero emisii pentru produsele si operatiunile globale. Strategia companiei are la baza trei piloni: extinderea gamei de autovehicule eco, dezvoltarea platformelor de noua generatie si investitiile in solutii si tehnologii ecologice.

Pilonul I: mobilitatea eco

De la prezentarea primului model electric in 1991, Hyundai a realizat progrese pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon, consolidand pozitia de lider in domeniul mobilitatii eco. Obiectivul producatorului pentru urmatorii ani este de a creste treptat cota de vanzari a vehiculelor cu emisii zero (ZEV). Pana in 2030, Hyundai isi propune sa asigure 30% din vanzarile sale globale de vehicule prin intermediul modelelor ZEV, urmand ca pana in 2040, vehiculele electrice cu baterii (BEV) si vehiculele electrice cu celula de combustibil (FCEV) sa reprezinte 80% din vanzarile totale. In functie de regiune, Hyundai intentioneaza sa ofere numai vehicule ZEV in Europa, incepand cu 2035. Pana in 2040, Hyundai va elimina treptat toate vehiculele care utilizeaza combustibili fosili de pe pietele importante, sustinand tranzitia catre o mobilitate curata.

Autovehicule electrice cu baterii (BEV)

In august 2020, Hyundai a lansat noul brand IONIQ dedicat autovehiculelor electrice. Ulterior, a fost prezentata platforma E-GMP (Electric Global Modular Platform) dedicata autovehiculelor electrice. IONIQ 5, lansat in februarie 2021, este primul autovehicul electric al marcii construit pe platforma E-GMP. Urmatorul va fi IONIQ 6, inspirat din modelul concept Prophecy EV care va fi expus la IAA 2021.

Autovehicule Fuel Cell Electric (FCEV)

Hyundai investeste de peste 20 de ani in dezvoltarea tehnologiei fuel cell. ix35 a fost primul FCEV produs in serie la nivel global in 2013, urmat de NEXO, primul SUV fuel cell, lansat in 2018. Anul trecut, compania a livrat pentru clientii din Elvetia XCIENT Fuel Cell, primul camion electric produs in serie la nivel global. Recent, Hyundai a prezentat la München autobuzul Elec City Fuel Cell, care se afla acum in etapa de testare in Europa.

La IAA 2021 va fi dezvaluita viitoarea directie FCEV dedicata pasagerilor. In 2023, Hyundai va introduce urmatorul model NEXO si un model MPV pe baza de hidrogen. Obiectivul producatorului este de a lansa – dupa anul 2025 – si un SUV fuel cell de mari dimensiuni. Hyundai va utiliza, de asemenea, propriile sisteme de propulsie bazate pe celula de combustibil pentru toate tipurile de flote de mobilitate, precum si pentru domenii conexe.

Pilonul II: noua generatie de platforme

Hyundai a facut investii importante in domeniul platformelor de transport de noua generatie. Printre acestea se numara un set inovator de optiuni de mobilitate, cum ar fi UAM si vehiculele autonome, pentru a oferi o mai mare libertate de mobilitate fara emisii de carbon.

Robotaxi bazat pe IONIQ 5

Hyundai dezvaluie un model robotaxi – un autovehicul autonom de nivelul 4 (conform clasificarii SAE), care are la baza IONIQ 5. Dezvoltarea a fost realizata in colaborare cu Motional, lider global in tehnologia autonoma. Designul modelului reflecta tehnologia inovatoare autonoma. Modelul va avea o interfata orientata catre utilizator, pentru a permite pasagerilor sa interactioneze in mod intuitiv cu autovehiculul pe parcursul calatoriei. Transportul public de pasageri cu robotul IONIQ 5 va debuta in 2023, in momentul in care va fi lansat serviciul complet autonom.

Urban Air Mobility (UAM)

La CES 2020, Hyundai a introdus conceptul S-A1, care are la baza tehnologia UAM si este dezvoltat luand in considerare patru principii: solutii sigure, facile, accesibile si centrate pe pasageri. Obiectivul Hyundai este de a lansa in 2028 un model UAM complet electric, optimizat pentru operatiuni intraurbane. Compania isi propune ca in anul 2030 sa ofere solutii pentru mobilitatea aeriana regionala, care conecteaza orasele adiacente.

Pilonul III: energie verde 

Strategia Hyundai se extinde dincolo de tranzitia catre vehiculele electrice cu emisii zero (ZEV). Obiectivul producatorului este de a oferi solutii ecologice – nu numai utilizarea energiei regenerabile pentru instalatiile de productie ale companiei, ci si efectuarea de investitii pe termen lung in tehnologii viitoare, cum ar fi hidrogenul verde bazat pe energie regenerabila, Vehicle-to-grid (V2G) si sistemul Second Life Battery Energy Storage (SLBESS).

Hidrogen verde

Se asteapta ca hidrogenul verde, obtinut din electroliza apei generate de surse de energie cu emisii reduse de carbon, sa contribuie la reducerea semnificativa a emisiilor de CO2. Hyundai a investit in startup-uri globale, precum H2Pro, pentru a coopera in domeniul hidrogenului verde. In plus, planul Hyundai este de a dezvolta infrastructuri pentru hidrogen ecologic in tari cu sprijin guvernamental puternic si cu surse abundente de energie regenerabila.

Reducerea emisiilor de carbon

Hyundai desfasoara o serie de activitati pentru a reduce cantitatea de emisii de carbon si alte gaze cu efect de sera, produse prin procesele sale de fabricatie. Aceste actiuni includ continuarea activitatilor companiei de reducere a energiei prin utilizarea in cadrul fabricilor Hyundai a surselor regenerabile, cum ar fi energia fotovoltaica. In luna iulie, Hyundai a cooperat cu alti afiliati ai grupului pentru a se alatura initiativei globale Climate Group’s RE100, orientata catre energia regenerabila 100%. Conform angajamentului, uzina Hyundai din Cehia va fi prima fabrica a companiei care va efectua in 2022 tranzitia de la consumul de energie electrica la energia regenerabila. Planul Hyundai este ca, pana in anul 2045, toate operatiunile globale sa fie alimentate numai cu energie regenerabila.

Vehicle-to-grid (V2G)

V2G este cea mai recenta tehnologie prin intermediul careia energia va fi transferata de la bateria unui autovehicul electric inapoi la reteaua electrica. De asemenea, permite o gestionare eficienta a cererii de energie, in special in timpul orelor de varf, eliminand astfel dependenta de combustibilii fosili. In prezent, Hyundai desfasoara mai multe programe pilot V2G, cu scopul de a implementa aceasta functie pe viitoarele modele BEV ale gamei.

Second Life Battery Energy Storage (SLBESS)

Obiectivul Hyundai este de a transforma bateriile uzate in sisteme de stocare a energiei. In acest sens, producatorul colaboreaza in prezent cu diversi parteneri locali pentru a derula proiecte pilot pentru reutilizarea comerciala a bateriilor EV. De asemenea, compania a programat pentru anul viitor testarea aplicatiei SLBESS de mici dimensiuni in Germania.

„IAA Mobility reprezinta ocazia perfecta pentru a dezvalui viziunea noastra globala. Hyundai isi pastreaza pozitia in procesul de eliminare a emisiilor si va avea in continuare initiative pentru dezvoltarea de solutii holistice”, a declarat Thomas Schemera, Global Chief Marketing Officer – Hyundai Motor Company.

„In calitate de furnizor de solutii inteligente de mobilitate, Hyundai aspira, de asemenea, sa ofere solutii energetice pentru dezvoltarea sustenabila a afacerilor, dar si pentru societate in general. Schimbarile climatice pot fi combatute doar printr-un efort comun. Ne vom stradui sa facem mai mult pentru mediu prin intermediul proiectelor de sustenabilitate dezvoltate in lunile urmatoare. Invitam pe toata lumea sa ni se alature in calatoria noastra catre un viitor mai curat”, a adaugat Schemera.

Read More

Hyundai IONIQ 5 – premiera nationala

Hyundai IONIQ 5 va fi prezentat, in premiera nationala, in cadrul expozitiei Tiriac Collection, vineri, 10 septembrie. Noul crossover 100% electric are o autonomie urbana de pana la 686 de km, un design inovator si permite o incarcare ultra-rapida.

„IONIQ 5 este rezultatul unei noi abordari, un model iconic care ofera o experienta captivanta de mobilitate”, a declarat Teodor Brusalis, Director Executiv – Hyundai Auto Romania.

Primul model electric dedicat brandului IONIQ a fost dezvoltat avand la baza noua platforma Hyundai pentru vehiculele electrice – Electric Global Modular Platform. E-GMP ofera, in modul standard, posibilitatea de incarcare la 800 V, dar si la 400 V, fara necesitatea unor componente sau adaptoare suplimentare. IONIQ 5 este unul dintre primele vehicule electrice din lume echipat cu infrastructura de 800 V, care permite incarcarea bateriei de la o capacitate de 10% pana la 80% in doar 18 min. (WLTP). Mai mult, pentru o durata de incarcare de 5 min., autovehiculul ofera o autonomie de 100 km. De asemenea, functia V2L permite alimentarea sau incarcarea oricarui dispozitiv electric (ex.: bicicleta electrica, scuter electric, echipament de campare), chiar si a altor autovehicule electrice. Portul V2L este amplasat sub scaunele din spate si poate fi activat atunci cand masina este pornita. Spre deosebire de cel interior, cel de-al doilea port (situat la exterior) asigura alimentarea, chiar si atunci cand autovehiculul este oprit. In plus, modelul poate fi echipat cu plafon solar care poate preveni descarcarea bateriei, oferind in acelasi timp o autonomie suplimentara.Pe piata locala, modelul este disponibil cu bateria de 73 kW, clientii avand posibilitatea de a alege dintre patru versiuni de echipare:

Premium – 217 CP – 2WD; autonomie: 481 km – regim mixt; 686 km – regim urban;

Luxury – 217 CP – 2WD; autonomie: 451 km – regim mixt; 646 km – regim urban;

Premium – 305 CP – 4WD; autonomie: 460 km – regim mixt; 640 km – regim urban;

Luxury – 305 CP – 4WD; autonomie: 430 km – regim mixt; 594 km – regim urban.Toate variantele ating o viteza maxima de 185 km/ h.

IONIQ 5 este primul model Hyundai echipat cu sistem de asistenta pentru condusul pe autostrada (HDA 2). Utilizand camera video, senzorii radar din fata, precum si datele furnizate de sistemul de navigatie, HDA 2 permite controlul vitezei si a distantei pana la vehiculul din fata, precum si centrarea autovehiculului pe banda de deplasare. In plus, IONIQ 5 dispune de: sistem inteligent de asistenta pentru parcarea de la distanta (RSPA); sistem de asistenta la coliziunile frontale (FCA) cu functie de evitare a coliziunilor in intersectii (FCA-JX); functie inteligenta de avertizare asupra vitezei limita (ISLW); sistem de atentionare a conducatorului auto (DAW); sistem de monitorizare a unghiului mort (BVM); sistem de monitorizare 360° (SVM); sistem de avertizare pentru evitarea unei coliziuni in timpul parcarii (PCA).

Aspectul progresist al autovehiculului exploreaza noi forme de design. Arhitectura farurilor si a stopurilor urmareste directia stilistica Parametric Pixels, creand o semnatura luminoasa inconfundabila. Capota de tip „clamshell” (in premiera pentru un model Hyundai) si jantele de 20 inchi (cea mai mare dimensiune pentru un model electric Hyundai) contribuie la imbunatatirea performantelor aerodinamice.

Interiorul a fost reinterpretat ca un spatiu pentru relaxare. Consola centrala mobila ofera libertate de miscare, fiind mai mult decat un compartiment static de depozitare. In plus, pasagerii din spate se pot bucura de spatiu amplu. Materialele ecologice utilizate reflecta stilul de viata al clientilor, care acorda o atentie deosebita solutiilor de mobilitate sustenabila. Noul model al gamei Hyundai dispune de un portbagaj spate (531 l, respectiv 1.591 l, prin rabatarea scaunelor), dar si de unul frontal (57 l).

IONIQ 5 dispune de tehnologii avansate, pentru o experienta digitala intuitiva. Cabina de dimensiuni generoase integreaza un ecran tactil de 12 inchi pentru sistemul multimedia si un instrumentar digital de 12 inchi. Modelul este echipat cu: noua versiune a aplicatiei Bluelink®; sistem audio Bose care dispune de opt difuzoare, inclusiv un subwoofer; sistem Head-Up Display cu tehnologie AR (in premiera pentru Hyundai); sistem de recunoastere vocala dinamica pentru controlul: sistemului de climatizare, radioului, deschiderea/ inchiderea trapei, volanului incalzit, scaunelor incalzite/ ventilate s.a.

Fiecare autovehicul comercializat va beneficia de pachetul Hyundai de 5 ani garantie fara limita de kilometri, alaturi de garantia extinsa de 8 ani sau 160.000 de km pentru bateria litiu-ion polimer.

Hyundai IONIQ 5 poate fi admirat de catre publicul larg in perioada 10 – 12 septembrie, in intervalul orar 10.00 – 19.00, in curtea galeriei Tiriac Collection – Calea Bucurestilor, nr. 289, Otopeni (vizitatorii beneficiaza de acces gratuit).

Read More

Hyundai IONIQ 5 a obtinut distinctia „Car of the Year 2021’’

Hyundai a castigat sase trofee in cadrul Auto Express New Car Awards 2021, inclusiv distinctia „Car of the Year’’ pentru IONIQ 5. Cu aceasta ocazie, producatorul a fost premiat si in categoriile „Mid-Size Company Car’’, „Premium Electric Car’’ si „Design’’ – pentru IONIQ 5, dar si in cadrul sectiunii „Hot Hatchback’’ – pentru i20 N. De asemenea, juriul Auto Express a desemnat TUCSON cel mai bun „Mid-Size SUV’’.

„Atunci cand am vazut pentru prima data modelul concept 『45』, am stiut ca IONIQ 5 va fi special”, a declarat Steve Fowler, redactorul sef Auto Express. „IONIQ 5 – stil, calitate, atractivitate. Hyundai s-a dovedit a fi un lider tehnologic in segmentul vehiculelor electrice, iar IONIQ 5 face un pas mai departe. Este o masina extraordinara.”

IONIQ 5 – „Car of the Year 2021’’, „Mid-Size SUV’’, „Premium Electric Car’’, „Design’’

IONIQ 5 a obtinut patru premii: „Car of the Year 2021’’, „Mid-Size SUV’’, „Premium Electric Car’’, „Design’’. Noul model al gamei Hyundai a fost dezvoltat pe platforma E-GMP, care ofera incarcare rapida, autonomie si manevrabilitate remarcabile. Arhitectura E-GMP asigura un a

 

mpatament lung, contribuind la maximizarea spatiului interior. Bateria poate fi incarcata de la o capacitate de 10% pana la 80% in doar 18 minute. De asemenea, autovehiculul – care accelereaza de la 0 la 100 km/ h in 5,2 secunde – ofera o autonomie de pana la 480 de km.

Cititorii Auto Express au apreciat designul revolutionar al modelului IONIQ 5. Exteriorul este inspirat de Pony – primul model al marcii Hyundai, dar personalizat cu optiunile oferite de o platforma EV. Intre timp, interiorul este caracterizat drept un „spatiu de viata inteligent”, cu podea plana si cu scaune inclinate, pentru mai mult confort si flexibilitate in acest segment.

TUCSON – premiu pentru cel mai bun „Mid-Size SUV’’

„Este modelul SUV perfect pentru vremurile noastre”, echipa Auto Express a fost impresionata de gama variata de sisteme de propulsie eficiente. In plus, juriul a fost cucerit de „interiorul atractiv, spatios si intuitiv, precum si de accesoriile de inalta calitate”, a declarat Steve Fowler.

Hyundai TUCSON dispune de trei sisteme de propulsie electrificate: hybrid, plug-in hybrid si m hybrid. Designul este sofisticat, dar robust, performanta se imbina perfect cu eficienta, iar experienta antrenanta de condus este sustinuta de tehnologiile avansate pentru siguranta, cum ar fi sistemul de asistenta la coliziunile frontale (FCA), respectiv sistemul de monitorizare a unghiului mort (BVM).

i20 N – „Hot Hatchback’’

Hyundai i20 N a fost recunoscut in categoria „Hot Hatchback”. Cu aceasta ocazie, echipa Auto Express a mentionat: „i20 N este despre placerea de a conduce. Suntem incantati de acceleratia rapida si de manevrabilitatea sigura, care confera autovehiculului un aer retro, fara a renunta insa la confortul oferit in prezent prin intermediul tehnologiilor Hyundai.”

La fel ca toate modelele diviziei de performanta Hyundai N, i20 N a fost dezvoltat la Namyang, Centrul Global de Cercetare si Dezvoltare al Hyundai Motorsport si a fost testat pe circuitul de curse Nürburgring Nordschleife din Germania. Motorul pe benzina ofera 204 CP, o performanta remarcabila si o manevrabilitate ultra-agila atat pe sosea, cat si pe circuit.

Premiile reflecta angajamentul Hyundai pentru calitate si pentru inovatie

„Suntem incantati sa primim sase premii Auto Express. Distinctia „Car of the Year 2021’’ pentru IONIQ 5, alaturi de alte trei victorii obtinute, demonstreaza progresul Hyundai in domeniul mobilitatii durabile”, a declarat Michael Cole, President and CEO – Hyundai Motor Europe. „Cu IONIQ 5, ne-am propus sa cream unul dintre cele mai performante autovehicule electrice din lume. Reactia clientilor, precum si a juriului Auto Express, demonstreaza ca am livrat un produs extraordinar.”

„i20 N a triumfat, de asemenea, castigand ravnitul trofeu Auto Express, „Hot Hatchback”. Este placut ca juriul Auto Express apreciaza modelul, respectiv valorile care formeaza esenta N.”

„TUCSON – modelul Hyundai de clasa SUV – obtine inca un premiu important. Descrierea Auto Express – „SUV-ul perfect pentru vremurile noastre” este intr-adevar o onoare”.

Read More

NOUA IMAGINE A MĂRCII PEUGEOT

Marca Peugeot prezintă noua versiune SW a modelului 308. Peugeot 308 SW oferă un design expresiv cu un profil elegant și o parte frontală sofisticată. Eficient și ultra-modern, 308 SW nu face niciun compromis în ceea ce privește așteptările clienților segmentului SW.

Noul PEUGEOT 308 SW atrage instant privirea și oferă:

  • Un spațiu generos pentru pasageri, cu o lungime de 4,64 m și un ampatament de 2,73 m,
  • Eficiență, cu o aerodinamică optimizată, grație unui Cx de 0,277 și un SCx de 0,618m, pentru emisii de CO2 și consum de combustibil scăzute,
  • Numeroase spații de depozitare, ce asigură stare de bine și un caracter practic. Consola centrală de mari dimensiuni oferă spațiu pentru obiectele de zi cu zi ale conducătorului auto și pasagerului față.
  • Modularitate, grație banchetei de pe rândul 2 ce poate fi împărțită în 3 secțiuni (40/20/40). Portbagajul găzduiește comenzi pentru rabatarea acesteia.
  • Capac de portbagaj motorizat pentru acces simplificat cu mâinile ocupate și podea portbagaj cu 2 poziții
  • Un volum de încărcare adaptat pentru toate activitățile personale și profesionale, cu un volum maxim al portbagajului de 608 litri și de până la 1634 litri cu bancheta complet rabatată.

Tehnologic și vârf de gamă, noul PEUGEOT 308 SW este echipat cu noul Peugeot i-Cockpit®. PEUGEOT i-Cockpit® oferă o experiență cu totul nouă și marchează o evoluție în materie de ergonomie, design, plăcere la condus, calitate și conectivitate:

  • Un nou volan compact ce poate fi încălzit și regrupează toate comenzile mașinii
  • Un instrumentar de bord digital 3D situat la nivelul privirii, cu ecran digital de 10 inch
  • Un ecran central inovator high-definition de 10 inch cu noul Peugeot i-Connect® Advanced, un sistem de infotainment intuitiv și conectat
  • Noile comenzii-toggles” , în totalitate configurabile, ce înlocuiesc butoanele fizice pentru aerul condiționat. Fiecare i-toggle oferă acces direct la principalele funcții ale mașinii.
  • Conectivitate cu 4 porturi USB tip C, funcție mirroring wireless și abilitatea de a conecta prin Bluetooth două telefoane în același timp
  • Pentru și mai multă siguranță la volan, Noul PEUGEOT 308 SW oferă sisteme de condus semi-autonom de ultimă generație, cu pachetul Drive Assist 2.0 (disponibil la finalul anului). Pachetul este format din regulatorul de viteză adaptiv cu funcție Stop and Go (cutie de viteze automată EAT8) și sistemul de asistență la menținerea benzii de circulație și oferă 3 funcții noi: schimbarea semi-automată a benzii de rulare, recomandări anticipate privind viteza și adaptarea vitezei în curbe.

Noul PEUGEOT 308 SW este disponibil cu motorizări plug-in hybrid (HYBRID 225 e-EAT8, HYBRID 180 e-EAT8), pe benzină (PureTech 110 S&S BVM6, PureTech 130 S&S BVM6 și PureTech 130 S&S EAT8) și diesel (BlueHdi 130 S&S BVM6 și BlueHdi 130 S&S EAT8).

În funcție de țara de comercializare, noul PEUGEOT 308 SW poate fi achiziționat online pe site-ul web al mărcii, ce permite o achiziție 100% online, înlocuirea mașinii vechi cu una nouă, obținerea unei finanțări și alegerea locației de livrare a mașinii.

INTENS

Noul PEUGEOT 308 SW este o mașină cu personalitate puternică ce reflectă noțiunea de stil în serviciul funcționalității. Break-ul atrage instant privirile și se remarcă prin caracterul practic, spațiul la bord și volumul de încărcare oferite. Ampatamentul cu 55mm mai lung decât versiunea sedan oferă o siluetă alungită și extra spațiu pentru pasagerii din spate.

Noul PEUGEOT 308 SW  se afirmă în segmentul său cu o caroserie dinamică. Partea din spate este echipată cu faruri full LED ultra-subțiri, lipsind încă bandoul ce face legătura între acestea, pentru  a pune în evidență volumul și spațiul suplimentar oferite.

În partea din față, Noul PEUGEOT 308 afișează noua emblemă a mărcii PEUGEOT, ce se află în centrul grilei cu motiv specific. O evoluție în materie de design și tehnologie, senzorul pentru sistemele de asistență la condus dispare în spatele emblemei (tehnologie cu radom ce utilizează indiul compatibil cu undele radio), pentru a face din aceasta elementul central al grilei. Plăcuța de înmatriculare a migrat către partea inferioară a părții frontale.

Farurile față dispun de tehnologie LED, încă de la primul nivel de echipare. Cizelate și fine, acestea contribuie la dinamica și identitatea noului PEUGEOT 308 SW și sunt încadrate de lumini de zi sub formă de colți. Semnătura luminoasă se înscrie perfect în noul stil adoptat de marca PEUGEOT și este ușor de recunoscut, încă de la prima vedere, pe timp de zi, dar și pe timp de noapte.

Pe nivelurile de echipare GT/GT Pack, blocurile optice Full LED, mai fine, integrează tehnologia PEUGEOT Matrix LED pentru un plus de eficiență și siguranță în utilizarea de zi cu zi.

În partea din spate, blocurile optice adoptă tehnologia Full LED cu designul celor 3 gheare, pentru o semnătură luminoasă modernă, specifică mărcii Peugeot.

Noul PEUGEOT 308 SW va fi disponibil cu 7 culori de caroserie:

  • Avatar Blue
  • Elixir Red
  • Pearl White
  • Banquise White
  • Artense Grey
  • Platinum Grey
  • Perla Nera Black

PERFECT FIT, eficient în mod natural

Noul PEUGEOT 308 SW este construit pe noua platformă modulară multi-energie EMP2 (Efficient Modular Platform), ce permite dezvoltarea unei game complete de versiuni. Două versiuni plug-in hybrid sunt disponibile încă de la lansare.

Platforma este alcătuită din noi elemente structurale pentru un plus de eficiență, siguranță, confort și plăcere la condus.

În comparație cu versiunea sedan, noul PEUGEOT 308 SW are un ampatament mai mare cu 55mm pentru a atinge 2,732m, ceea ce asigură un spațiu pentru genunchi de 129mm pe rândul 2 și un volum de încărcare mai mare.

Noul PEUGEOT 308 SW este mai lung, mai jos și mai elegant față de modelul anterior:

  • noua lungime este de 4,64 m (+6 cm),
  • parbrizul este acum înclinat, poziționat mai în spate,
  • ecartamentul față/spate este același: 1,559 mm/1,553 mm
  • înălțimea este de 1,44m, mai mică cu 20 mm.

Consola spate este cu 21 cm mai lungă decât cea oferită de versiunea sedan, ceea ce contribuie la echilibrul perfect al părții din spate cu:

  • o bară de protecție ce reflectă perfect noul design
  • un portbagaj adânc și spațios.

Dimensiunile noului PEUGEOT 308 SW răspund așteptărilor clienților segmentului. Podeaua portbagajului poate fi configurată în două poziții (versiunile cu motor termic), ceea ce asigură modularitate și un caracter practic.

Pe versiunile cu motor termic, portbagajul are un volum de 608 litri, cu podeaua în poziție coborâtă.

Pentru a fi și mai practic, noul PEUGEOT 308 SW este echipat în standard cu banchetă rabatabilă  fracționată (40/20/40). Două comenzi accesibile din portbagaj pot rabata instant cele 3 secțiuni ale banchetei.

Bancheta modulară poate fi configurată în funcție de cerințele clientului:

  • doar spătarul scaunului din dreapta este rabatat,
  • spătarul scaunului central este rabatat pentru un spațiu de încărcare mai lung
  • spătarul scaunului central și al celui din stânga este rabatat
  • cu toate cele trei spătare ale scaunelor rabatate, volumul disponibil, cu podeaua portbagajului în poziție coborâtă, este de 1634 litri.

PERFECT FIT, eficient

Noul PEUGEOT 308 SW dispune de o aerodinamică la nivel înalt, cu un Cx de 0,277 și un SCx de 0,618m². Toate elementele de caroserie au fost optimizate (bara de protecție, deflectoarele, difuzorul, montanții de caroserie, oglinzile retrovizoare).

Designul roților oferă o aerodinamică mai bună și contribuie semnificativ la performanțele mașinii. Emisiile de CO2 sunt cu 2 grame mai puțin decât emisiile generate de versiunea anterioară.

Noul PEUGEOT 308 SW propune anvelope de dimensiuni cuprinse între 16 și 18 inch din Clasa A și A+ pentru eficiență la rulare și un comportament rutier de referință.

Pentru că eficiența a dictat întregul proces de dezvoltare, platforma inovatoare pe care este construit noul Peugeot 308 SW favorizează un consum redus de combustibil și emisii de CO scăzute.

Plăcerea la condus face parte din ADN-ul noului PEUGEOT 308 SW. Modelul se bucură de o ținută de drum exemplară, oferă un confort la condus la cel mai înalt nivel, asigură o plăcere la condus excelentă și este ușor de manevrat în oraș datorită razei de bracare de 10,68 m.

PERFECT FIT, o atmosferă călduroasă și confortabilă

Designul scaunelor din dotarea noului PEUGEOT 308 SW a fost gândit pentru confortul pasagerilor și pentru a pune în valoare calitatea materialelor utilizate, printre care, Alcantara, piele embosată și piele nappa colorată.

Nivelul de echipare GT propune culoarea Adamite prezentă și pe planșa de bord, panourile ușilor și consolă.

Scaunele față poartă semnătura AGR (Aktion für Gesunder Rücken), în dotare standard sau opțională și pot fi echipate cu reglaje electrice cu 10 căi, cu 2 posibilități de memorare. Scaunele față de mari dimensiuni pot fi echipate opțional cu sistem de masaj pneumatic în 8 puncte cu diferite programe și cu încălzire.

Începând cu nivelul de echipare Allure, noul Peugeot 308 SW oferă 2 porturi USB tip C (încărcare și încărcare/transfer date).

Suprafețele vitrate beneficiază de o tehnologie la nivel înalt:

  • un parbriz încălzit în totalitate,
  • geamuri mai groase în partea din față și din spate,
  • geamuri laterale laminate cu izolație acustică pe rândul 1, în funcție de versiune,
  • începând cu nivelul de echipare Allure, o oglindă retrovizoare interioară fără ramă, ce integrează un LED cu lumină albastru cyan pe versiunile hibride, pentru a semnaliza prezența unui vehicul cu emisii reduse în trafic.
  • începând cu nivelul de echipare Allure, o oglindă retrovizoare interioară fără ramă, ce integrează un LED cu lumină albastru cyan pe versiunile hibride, pentru a semnaliza prezența unui vehicul cu emisii reduse în trafic.

Noul sistem de aer condiționat amplifică confortul termic al pasagerilor. Pasagerii de pe rândul 2 beneficiază de guri de ventilație amplasate în partea din spate a consolei centrale.

Noul PEUGEOT 308 SW este echipat cu sistem AQS (Air Quality System) ce monitorizează constant calitatea aerului și poate activa de unul singur reciclarea aerului. Începând cu nivelul de echipare GT, noul Peugeot 308 SW beneficiază de Clean Cabin, un sistem de tratare a aerului ce filtrează gazele și particulele poluante. Calitatea aerului este afișată pe ecranul tactil central.

TECHNO SPIRIT, noul PEUGEOT i-Cockpit®

PEUGEOT i-Cockpit® face parte din AND-ul mărcii Peugeot și, cu fiecare nouă generație, este și mai modern.  PEUGEOT i-Cockpit® marchează o evoluție în materie de ergonomie, calitate, design și tehnologie, cu un nou sistem de infotainment al mărcii, PEUGEOT i-Connect®.

Noul volan compact este echipat cu senzori de prindere. Ergonomic și încălzit (opțional), volanul regrupează toate comenzile mașinii:

  • radio,
  • media,
  • telefon,
  • sisteme de asistență la condus.

Instrumentarul de bord este situat la nivelul privirii și începând cu nivelul de echipare Active Pack integrează un ecran digital de 10 inch. Pe nivelul de echipare GT, instrumentarul de bord este 3D. În totalitate configurabil și personalizabil, acesta oferă mai multe moduri de afișare (Navigație Conectată TomTom, Radio/Media, Sisteme de asistență la condus, Flux de energie etc.).

Planșa de bord se bazează pe o arhitectură “high-vent” ce plasează gurile de ventilație la nivelul capului pasagerilor, într-o poziție optimă pentru confortul conducătorului auto și al pasagerilor.

Ecranul tactil central de 10 inch, perfect integrat în planșa de bord, este situat puțin mai jos decât instrumentarul de bord pentru a fi la îndemâna șoferului.

Începând cu nivelul de echipare Allure, noul PEUGEOT 308 SW include comenzi virtuale i-toggles” în totalitate configurabile ce înlocuiesc butoanele fizice pentru aerul condiționat. Amplasate în partea opusă a ecranului central, acestea asigură o estetică și un nivel tehnologic unice în segment.

Fiecare i-toggle oferă acces direct la principalele funcții ale mașinii: aer condiționat, telefon, radio sau aplicații mobile.

PEUGEOT i-Cockpit® păstrează principiul ecranului central “orientat către șofer “, pentru un mediu de condus ergonomic. Același lucru se aplică și în cazul consolei centrale, deschisă în mod deliberat către pasager, pentru a echilibra spațiul dintre cei doi ocupanți ai rândului din față.

Designul consolei centrale reflectă economia de spațiu oferită de noua unitate de aer condiționat. Consola regrupează toate comenzile dinamice ale mașinii:

  • o nouă comandă compactă pentru selectarea modurilor (Reverse, Neutral, Drive) și 2 butoane (Parking și Manual) pentru cutia de viteze automată cu 8 rapoarte,
  • selectorul modului de condus, pentru a selecta diferitele moduri (Electric, Hybrid, Eco, Normal și Sport), în funcție de motorizare.

Consola centrală oferă o zonă de încărcare wireless, dar și numeroase spații de depozitare și echipamente funcționale:

  • două suporturi de pahar de mari dimensiuni,
  • două porturi USB Tip C (încărcare și încărcare/transfer date),
  • spații de depozitare de până la 34 litri,
  • o cotieră.

Noul PEUGEOT 308 este unul dintre noile modele de referință ale segmentului.

Designul interior pune în valoare diversitatea și bogăția materialelor selectate pentru habitaclu.

Noul Peugeot 308 SW oferă iluminat ambiental cu LED (8 culori la alegere) pentru decorul principal sau panourile ușilor care, în funcție de nivelul de echipare pot fi din spumă, material textil, Alcantara® sau din piese din aluminiu trase adânc.

TECHNO SPIRIT, PEUGEOT i-Connect și i-Connect Advanced

Noul sistem de infotainment oferă tot ce e mai bun din universul smartphone-ului și lumea automobilismului, în funcție de dorințele și nevoile fiecărui pasager. Conducătorul (până la 8 profile) poate să definească și să salveze preferințele sale în materie de afișare, ambianță și setări.

Funcția de partajare a ecranului este acum wireless și pot fi conectate în același timp 2 telefoane, în Bluetooth.

Ecranul central de 10 inch de înaltă definiție, în totalitate personalizabil, prezintă ferestre multiple cu “widget-uri” sau comenzi rapide, ușor de utilizat.

Clienții pot accesa cu ușurință diferitele meniuri glisând la stânga, la dreapta, în sus, în jos pentru notificări sau apăsând cu 3 degete pentru a vizualiza lista cu aplicații. O scurtă apăsare a butonului tactil “Home”, afișează meniul principal.

În partea de sus a ecranului sunt afișate informații privind temperatura exterioară, aerul condiționat, date de conectivitate, notificări, precum și ora.

PEUGEOT i-Connect Advanced este echipat cu navigație conectată TomTom, pentru o experiență tehnologică completă. Pentru o lizibilitate optimă, harta este afișată pe întregul ecran de 10 inch, iar actualizările sunt efectuate “over the air”.

Comanda “OK PEUGEOT” cu recunoaștere vocală poate fi utilizată în viața de zi cu zi pentru un plus de siguranță și ușurință în utilizare și oferă acces la funcțiile de infotainment.

Sistemul include documentație de bord și tutoriale pentru a oferi indicații privind utilizarea corectă și a răspunde la întrebări.

Pentru confortul sonor al pasagerilor, noul PEUGEOT 308 SW este echipat cu sistemul de sunet Hi-Fi FOCAL® Premium, dezvoltat în parteneriat cu Focal, marcă franțuzească specializată în echipamente audio.

Sistemul Hi-Fi Premium FOCAL® este compus din 10 difuzoare cu tehnologii exclusive brevetate:

  • 4 tweetere TNF cu dom din aluminiu,
  • 4 woofere cu membrană din Polyglass și suspensie TMD (Tuned Mass Damper) de 165mm,
  • 1 speaker central din Polyglass,
  • 1 subwoofer ovoid cu tehnologie triplă bobină Power Flower™.

Acestea sunt asociate cu un nou amplificator cu 12 canale de 690 W (tehnologie de clasă D) completat de procesarea audio digitală ARKAMYS.

TECHNO SPIRIT, sisteme de asistență la condus

La bordul noului 308 SW, sistemele de asistență la condus de ultimă generație completează gama de tehnologii inovatoare:

Pachetul Drive Assist 2.0 (disponibil la finalul anului) reprezintă un nou pas către rularea semiautonomă. Pachetul este format din regulatorul de viteză adaptiv cu funcție Stop and Go (cutie de viteze automată EAT8) și sistemul de asistență la menținerea benzii de circulație și oferă 3 funcții noi :

  • schimbarea semi-automată a benzii de rulare, la viteze cuprinse între 70 km/h și 180 km/h.
  • recomandări anticipate privind viteza, în funcție de indicatoarele de limită de viteză.
  • adaptarea vitezei în curbe, la viteze de până la 180 km/h.

În funcție de nivelul de echipare, noul PEUGEOT 308 propune o gamă completă de echipamente pentru asistență la condus, siguranță și confort:

  • Regulator de Viteză Adaptiv cu funcție Stop & Go (în combinație cu transmisia automată EAT8), cu setarea distanței față de vehiculul din față,
  • Regulator de Viteză Adaptiv cu funcție 30 km/h (în asociere cu cutia de viteze manuală) cu setarea distanței față de vehiculul din față,
  • frânare automată de urgență (detectează pietonii și bicicliștii, pe timp de zi și pe timp de noapte, la viteze cuprinse între 7 km/h și 140 km/h, în funcție de versiune) și avertizare privind riscul de coliziune,
  • avertizare de părăsire involuntară a benzii de rulare, cu corectarea traiectoriei autovehiculului,
  • Alertă Atenție Șofer, pentru a evalua vigilența șoferului după o perioadă lungă de timp petrecută la volan și la viteze de peste 65 km/h, prin analizarea mișcărilor volanului,
  • comutare automată a luminilor de drum,
  • recunoaștere avansată a semnelor de circulație (Stop, Sens Unic etc.),
  • plafon panoramic echipat cu storuri,
  • alarmă perimetrică, volumetrică și anti-ridicare,
  • frână de parcare electrică pe toate versiunile.

PERFECT FIT, motorizări

Noul Peugeot 308 SW oferă 2 motorizări plug-in hybrid:

  • HYBRID 225 e-EAT8 / 2 roți motrice / asocierea între un motor PureTech pe benzină de 180 CP (132 kW) și un motor electric de 81 kW cuplat la cutia de viteze e-EAT8 / emisii de C0₂ de la 26 g per km și autonomie 100% electrică de până la 59 km (conform procedurii WLTP, în curs de omologare),
  • HYBRID 180 e-EAT8 / 2 roți motrice / asocierea între un motor PureTech pe benzină de 150CP (110kW) și un motor electric de 81 kW cuplat la cutia de viteze e-EAT8 / emisii de C0₂ de la 25 g per km și autonomie 100% electrică de până la 60 km (conform procedurii WLTP, în curs de omologare).

Bateria litiu-ion are o capacitate de 12.4 kWh și o putere de 102kW și sunt disponibile două tipuri de încărcătoare de bord, care răspund tuturor tipurilor de utilizări și tuturor soluțiilor de încărcare ale clienților, un încărcător monofazat de 3.7 kW (dotare standard) și un încărcător monofazat opțional de 7.4 kW.

Timpii de încărcare estimați sunt următorii:

  • de la un Wall Box (32) de 7.4 kW: încărcare completă în 1h55 cu încărcătorul de bord monofazat de 7.4 kW,
  • de la o priză de mare putere (16A): încărcare completă în 3h50 cu încărcătorul de bord monofazat de 3.7kW,
  • de la o priză standard (8A): încărcare completă în 7h05 cu încărcătorul de bord monofazat de 3.7kW.

Noul PEUGEOT 308 SW este disponibil cu următoarele motorizări termice cu emisii de CO2 începând de la 115 g/km, ce respectă standardul Euro 6 și sunt în curs de omologare conform procedurii WLTP (Worldwide harmonized Light vehicules Test Procedures).

Benzină

Motoare în 3 cilindri cu cilindree de 1,2L:

  • PureTech 110 S&S BVM6,
  • PureTech 130 S&S BVM6,
  • PureTech 130 S&S EAT8.

Diesel

Motoare în 4 cilindri cu cilindree de 1,5L:

  • BlueHdi 130 S&S BVM6,
  • BlueHdi 130 S&S EAT8,

Eco-sistemul PEUGEOT

Pentru a-și susține clienții în era tranziției energetice, marca PEUGEOT oferă o gamă de servicii bazate pe o serie de piloni.

Peugeot Easy-Charge sau cum să facilităm accesul la diferite soluții de încărcare pentru clienții noștri:

  • O ofertă de soluții de încărcare pentru casă și birou, printr-o gamă largă de echipamente (priză de mare putere, Wall box, Smart Wall box, …), o diagnoză pentru a evalua instalația electrică necesară, precum și cea mai bună soluție de încărcare și procesul de instalare finală,
  • O ofertă publică de reîncărcare prin intermediul Free2Move Services, inclusiv un card de reîncărcare care oferă acces la o rețea de peste 220.000 de terminale din Europa: preselecția terminalelor în funcție de distanță, viteza de încărcare și prețul încărcării.

 Easy-care sau cum să ne liniștim clienții în faza de descoperire a mașinii și să-i lăsăm să se bucure de mașina lor în deplină relaxare:

  • Simulatoare și rute digitale noi pentru a explora electricitatea pe site-urile web ale mărcii PEUGEOT,
  • Contracte de service și asistență rutiere adaptate ce pot fi incluse într-un singur pachet de finanțare, astfel încât să te poți bucura de vehiculul tău în deplină liniște,
  • Certificarea capacității de încărcare a bateriei, ce facilitează procesul de revânzare a mașinii,
  • Bateria este garantată timp de 8 ani sau 160.000 km pentru 70% din capacitatea de încărcare a acesteia.

Folosind aplicația MyPeugeot® sau ecranul central conducătorul auto poate:

  • Să inițieze sau să programeze precondiționarea termică, funcție ce oferă confort și permite utilizatorului să optimizeze autonomia și să obțină mai ușor temperatura optima de funcționare a bateriei
  • Să consulte, să programeze, să inițieze sau să amâne încărcarea bateriei.

În funcție de țara de comercializare clienții au posibilitatea, prin intermediul site-ului web de vânzări online, să achiziționeze un vehicul nou, să acceseze programul buy-back și să obțină finanțare pentru noul vehicul de pe smartphone, tabletă sau PC. Fiecare client va avea libertatea de a alege livrarea gratuită a vehiculului la domiciliu, cu respectarea tuturor normelor de siguranță.

Marca PEUGEOT își afirmă personalitatea și caracterul cu un nou logo, noul PEUGEOT 308 SW fiind primul vehicul din gamă ce afișează această emblemă. Marcă atemporală, Peugeot scrie o nouă pagină din istoria sa. Obiectivul este de a oferi clienților actuali și viitori o marcă ce răspunde tuturor așteptărilor acestora.

Noul PEUGEOT 308 SW va fi comercializat la începutul anului 2022. Modelul va fi fabricat în Franța, la uzina din Mulhouse.

Read More

Peugeot aduce hidrogenul în producția de serie

Marca PEUGEOT își respectă angajamentul de a reduce drastic emisiile de carbon, numărându-se printre primii constructori auto care, începând cu 2021 aduce în producția de serie, în segmentul de furgoane compacte, o versiune electrică alimentată de la o pilă de combustie pe bază de hidrogen.

Noul PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen devine astfel cel mai recent simbol al strategiei Mărcii “Extended power of choice“, ce oferă clienților opțiunea de a alege dintr-o gamă variată de motoare, pe cel care răspunde cel mai bine așteptărilor acestora. 

Versiunea electrică pe bază de hidrogen confirmă implementarea rapidă a gamei de vehicule electrificate Peugeot EXPERT, după lansarea în 2020 a modelului e-EXPERT alimentat de la o baterie, votat la începutul anului 2021 International Van of the Year și cel de-al 6-lea model al Mărcii care câștigă acest prestigios premiu, din 1992.

Noul PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen inovează cu un sistem “mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric” specific Grupului STELLANTIS, format din:

  • O pilă de combustie ce produce energia necesară pentru propulsia vehiculului, grație hidrogenului prezent în rezervor,
  • O baterie de înaltă tensiune Li-ion reîncărcabilă cu o capacitate de 10.5 kWh, ce poate fi reîncărcată la rețeaua electrică și care alimentează motorul electric în anumite faze de rulare.

Noul PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen se distinge prin:

  • Capacitatea de a parcurge drumurile zilnice fără emisii de CO2.
  • Abilitatea de a se realimenta cu hidrogen în 3 minute, pentru o autonomie de peste 400 km conform ciclului WLTP (în curs de omologare),
  • O priză de reîncărcare pentru bateria de înaltă tensiune,
  • 2 versiuni de lungime disponibile (Standard și Lung), ce oferă un volum de încărcare identic cu cel oferit de versiunile diesel sau alimentate de o baterie electrică.
  • Un volum de încărcare de până la 6.1m³
  • O sarcină utilă de până la 1100 kg,

Capacitatea de remorcare de până la 1000 kg.

Cu o personalitate puternică, acces silențios în centrul orașelor, fără emisii de CO2 și fără niciun compromis în materie de performanță utilă, Noul PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen reprezintă o ofertă suplimentară de mobilitate ce răspunde nevoilor profesioniștilor și ale comunităților urbane preocupate de calitatea vieții locuitorilor lor.

Noul PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen va fi oferit mai întâi clienților profesioniști ai Mărcii (vânzări directe) în Franța și Germania, primele unități fiind livrate la sfârșitul anului 2021. Acesta va fi produs în Franța, la Valenciennes și transformat apoi la centrul de inginerie al grupului Stellantis din Rüsselsheim, Germania.

Piața și clienții

Piața segmentului de utilitare compacte din Europa reprezintă peste 750.000 de vehicule pe an. PEUGEOT Expert și-a crescut cota de piață în fiecare an, de la lansarea sa în 2016.

Asociind propulsia electrică cu posibilitatea de a realimenta cu hidrogen în doar 3 minute, pentru o autonomie de peste 400 km WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures, valoare în curs de omologare), tehnologia cu pile de combustie pe bază de hidrogen este răspunsul la nevoile și utilizările specifice ale profesioniștilor, ceea ce garantează o mai mare libertate în desfășurarea activităților acestora. Tehnologia “fuel cell” asigură:

  • O autonomie mai mare, ceea ce este esențial ținând cont de faptul că marea majoritate a vanurilor compacte operează în zone suburbane și în centre urbane dens populate, unde nevoia de soluții cu zero emisii devine tot mai stringentă,
  • Păstrarea uneia dintre funcțiile esențiale ale vehiculelor comerciale ușoare: transportul de obiecte mari și grele,
  • O flexibilitate logistică fără precedent și o utilizare optimizată.

PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen este conceput pe baza unei soluții “mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric“, ce combină avantajele oferite de hidrogen, tehnologia bateriilor și de tracțiunea electrică.

Hidrogenul din rezervor alimentează pila de combustie ce produce energia electrică necesară pentru propulsarea vehiculului pe distanțe lungi, în timp ce bateria de înaltă tensiune asigură, printre altele, performanțele dinamice ale autovehiculului. Sistemul este perfect integrat, fără să afecteze volumul sau sarcina utilă a vanurilor.

Hidrogenul va juca un rol major în tranziția energetică, odată cu lansarea unei serii de proiecte internaționale. Ecosistemul se dezvoltă în special în Europa, unde Alianța Europeană pentru Hidrogen Curat estimează investiții de aproximativ 60 de miliarde de euro pentru a promova această soluție.

Datorită acestor planuri guvernamentale, numărul stațiilor de hidrogen din Europa este în continuă creștere. Marca PEUGEOT colaborează direct cu furnizorii de energie pentru a propune oferte la pachet.

Eficiența noii generații e-Van Hydrogen: o tehnologie de nouă generație

 

Construit pe platforma modulară EMP2 (Efficient Modular Platform), noul PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen este un vehicul 100% electric ce asociază două surse de energie electrică:

  • O pilă de combustie pe bază de hidrogen, amplasată în compartimentul motorului din partea din față a vehiculului, ce furnizează energie motorului electric prin recombinarea hidrogenului din rezervor cu oxigenul din aer. Evacuarea emite doar vapori de apă.
  • Un motor electric cu magneți permanenți, ce generează o putere maximă de 100 KW și un cuplu maxim de 260 Nm. Amplasat pe puntea din față, sistemul de propulsie electric este similar cu cel oferit de PEUGEOT e-EXPERT (versiunea electrică cu baterie). Acesta se distinge în special prin reductorul cutiei de viteze, care a fost modificat pentru a îndeplini constrângerile legate de capacitatea de încărcare a vehiculelor comerciale.
  • O baterie de înaltă tensiune Li-ion amplasată sub scaune, cu o capacitate de 10.5 kWh și o putere de 90 kW.
  • Un încărcător de bord trifazat de 11 kW, localizat în compartimentul motorului.
  • Un sistem de rezervoare format din 3 unități de stocare a hidrogenului amplasate sub podea, cu o capacitate totală de 4.4 kg de hidrogen comprimat la o presiune de 700 bari.

Noul PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen oferă o autonomie de peste 400 km conform protocolului WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures, vehicul în curs de omologare), dintre care aproximativ 50% la încărcarea bateriei de înaltă tensiune.

Procesul de alimentare cu hidrogen este simplu și rapid și durează doar trei minute, prin intermediul unei trape amplasate pe aripa stângă spate.

Bateria de înaltă tensiune (10.5 kWh) poate fi reîncărcată prin intermediul prizei de reîncărcare localizată pe aripa stângă față. Încărcătorul de bord trifazat de 11 kW asigură următorii timpi de încărcare:

  • De la un Wall Box de 11 kW (32A): încărcare completă în mai puțin de o oră,
  • De la o priză de mare putere (16A): încărcare completă în 3 ore,
  • De la o priză standard (8A): încărcare completă în 6 ore,

Diferitele faze de funcționare ale sistemului “mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric” sunt următoarele:

 

  • La pornire și la viteze mici: bateria de înaltă tensiune alimentează singură motorul electric cu energia necesară pentru tracțiune,
  • La viteze stabilizate: pila de combustie transferă energia direct la motorul electric,
  • În fazele de accelerare, depășire sau urcare în pantă: pila de combustie și baterie de înaltă tensiune se asociază pentru a furniza energie motorului electric,
  • În fazele de frânare și decelerare, motorul electric reîncarcă bateria de înaltă tensiune.

Energia este disponibilă încă de la pornirea motorului, fără vibrații, zgomot, fără schimbare a treptelor de viteză, mirosuri și, bineînțeles, fără emisii de CO2. Sistemul emite doar vapori de apă.

Pentru siguranța pietonilor, în oraș și la viteze de până la 30 km/h se aude un semnal sonor care indică prezența vehiculului în trafic.

Pentru ca clienții să se bucure în deplină relaxare de vehiculul lor, bateria de înaltă tensiune este garantată timp de 8 ani sau 160.000 km pentru 70% din capacitatea de încărcare a acesteia.

Abilitățile Noii Generații e-Van, funcționalitate fără compromisuri

Noul PEUGEOT e-Expert Hydrogen asociază dimensiuni exterioare compacte cu o capacitate maximă de încărcare. Rezervoarele de hidrogen sunt amplasate sub podea, fără a afecta volumul de încărcare.

Această poziționare asigură o distribuție optimă a greutății pentru o siguranță sporită la bord și plăcere la condus, la fel ca la versiunile   cu motoare termice.

Confortul suspensiei este garantat, cu amortizoare și arcuri specifice ce asigură cele mai bune performanțe atunci când vehiculul este încărcat sau neîncărcat.

Manevrarea noului PEUGEOT e-Expert Hydrogen este simplă în toate situațiile, cu un sistem de servodirecție special calibrat pentru a resimți plăcere la volan și cu un diametru de bracaj de 12.4 m (versiunea Standard între trotuare).

Noul PEUGEOT e-Expert Hydrogen este disponibil în două versiuni:

  • Standard – 4.95 m,
  • Lung – 5.30 m.

Volumul util, de până la 6.1 m³, precum și spațiul din cabina cu 2 locuri sunt identice cu cele oferite de versiunile cu motor termic.

 

Sarcina utilă maximă de 1100 kg este adaptată la versiunile electrice pe bază de hidrogen.

 

Capacitatea de remorcare rămâne aceeași, cu posibilitatea de a remorca o sarcină de până la 1.000 kg.

Noul PEUGEOT e-Expert Hydrogen este disponibil cu un singur nivel de echipare, ce oferă dotările necesare pentru confortul și siguranța la volan:

  • 2 scaune individuale în cabină,
  • 2 uși glisante,
  • Roți de 17-inch,
  • Frână de parcare electrică cu hill start assist,
  • Aer condiționat manual,
  • Visiopark 1, cameră video de marșarier cu unghi de 180 grade,
  • Ecran tactil central de 7-inch cu Peugeot Connect (navigație 3D TomTom, Bluetooth și compatibilitate mirrorscreen ce include protocoalele de conectare Apple CarPlay™ și Android Auto™).

Noua Generație e-Van Hydrogen, marca PEUGEOT 

Noul PEUGEOT e-Expert păstrează stilul robust și muscular al versiunilor cu motor termic, completat de câteva caracteristici distinctive.

 

La exterior:

 

  • Monograma “e-Expert Hydrogen” în partea din spate
  • O trapă de încărcare cu hidrogen pe aripa spate stânga
  • Un soclu de încărcare cu energie electrică plasat pe aripa față stânga,
  • O grilă intermediară specifică,
  • Suspensie mai înaltă cu 40 mm.

La interior:

 

  • Un instrumentar de bord analogic cu ecran color, adaptat vehiculelor pe bază de hidrogen,
  • Grafică specifică pentru ecranul tactil central cu navigație 3D conectată și funcții TomTom Traffic,
  • Sistemul “e-Toggle” pentru controlul funcțiilor cutiei de viteze,
  • Un comutator de selectare a modului de condus pentru a schimba între modurile Eco, Normal și Power,
  • Frână de parcare electrică.

 

Cockpit-ul oferit de noul PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen

La nivelul conducătorului auto, consola centrală a fost reproiectată pentru a găzdui:

  • Sistemul “e-Toggle” pentru controlul cutiei de viteze, perfect integrat și ergonomic, care oferă acces la funcțiile Park / Reverse / Neutral / Drive și Brake,
  • Comutatorul selector pentru cele 3 moduri de condus, Eco / Normal / Power,
  • Comutatorul pentru frâna de parcare electrică,
  • Un spațiu de depozitare amplasat în partea de sus,
  • Un suport lateral tip buzunar cu plasă amplasat lângă suportul frânei de parcare electrice.

Noul PEUGEOT e-Expert Hydrogen oferă 3 moduri de condus selectabile cu ajutorul comutatorului dedicat:

  • Eco (60 kW, 190 Nm): pentru autonomie sporită,
  • Normal (80 kW, 210 Nm): optim pentru utilizarea de zi cu zi,
  • Power (100 kW, 260 Nm): optimizează performanța atunci când se transportă sarcini grele.

 

Două moduri de frânare sunt disponibile, adecvate pentru încărcarea bateriei în mers:

  • moderat, care se simte ca frâna de motor pentru un vehicul cu motor termic,
  • sporit (accesibil la apăsarea butonului “B” -“Brake” situat pe selectorul cutiei de viteze), pentru o decelerație crescută la eliberarea pedalei de circulație.

Noul PEUGEOT e-Expert Hydrogen este echipat cu frână de parcare electrică. Această funcție automată eliberează spațiul podelei și asigură confort și relaxare în timpul condusului de zi cu zi.

 

Instrumentarul de bord afișează informațiile necesare pentru a gestiona un vehicul electric cu pilă de combustie:

  • Un indicator de putere pentru afișarea nivelului de consum al energiei (ECO, optimizare a energiei, POWER, putere maximă sau CHARGE pentru recuperarea de energie),
  • Un indicator de consum pentru hidrogen,
  • Un indicator pentru încărcarea bateriei,
  • Un ecran color pentru afișarea informațiilor despre computerul de bord și autonomie.

Noul PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen este primul vehicul de serie al Mărcii PEUGEOT ce oferă o versiune electrică cu pilă de combustie pe bază de hidrogen. Cu acest nou vehicul care întruchipează perfect strategia “Extended power of choice“, PEUGEOT duce electrificarea modelelor mărcii cu un pas mai departe.

Noul PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen inovează din punct de vedere tehnologic pentru a aborda așteptările și nevoile clienților și ale pieței, fără niciun compromis în ceea ce privește performanța utilă sau plăcerea la condus și, bineînțeles, fără emisii locale de CO².

Read More

PEUGEOT ADUCE MOBILITATEA ELECTRICĂ LA TURNEUL ROLAND-GARROS

În calitate de Partener Oficial al turneului French Open pentru al 38-lea an consecutiv, Marca PEUGEOT va asigura transportul jucătorilor, VIP-urilor și al oficialilor cu o flotă de vehicule 100% electrice, pentru prima data în 2021. Grație mărcii Peugeot, turneul French Open este primul eveniment sportiv de acest gen din lume asociat cu mobilitatea 100% electrificată. Două treimi din flota de 162 vehicule din gama PEUGEOT de la Roland-Garros este formată din modele plug-in hybrid, iar o treime din modele pur electrice, cu o amprentă de carbon excepțional de scăzută: emisiile medii de CO2 per vehicul, de numai 22.7g per kilometru, sunt de 7,5 ori mai mici decât în 2019.

Această reducere substanțială a emisiilor demonstrează dorința Mărcii PEUGEOT de a contribui în mod semnificativ la protejarea calității aerului din zona Porte d’Auteuil. Este și o dovadă a gamei extinse de vehicule eco-responsabile, cu emisii scăzute de CO2, oferită de marca PEUGEOT.

Turneul de Grand Slam de la Paris va fi pentru Marca PEUGEOT ocazia perfectă de a prezenta, în fața camerelor și a publicului, noua identitate de marcă cu un logo redesenat și noua sa inovație tehnologică, 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED.

Novak Djokovic, jucătorul Nr. 1 în clasamentul ATP și ambasadorul PEUGEOT va purta numele Mărcii pe tricoul său, pe tot parcursul meciurilor ce se vor disputa pe terenul de la Roland-Garros.

Marca PEUGEOT aduce în premieră o flotă de vehicule 100% eco-responsabile la Roland-Garros

Flota de vehicule 100% electrificate este în concordanță cu tranziția energetică a Mărcii, care se simte onorată că este partenerul mobilității eco-responsabile în cadrul turneului de la Roland-Garros.

“Flota de vehicule 100% electrificate pe care marca Peugeot o pune la dispoziția turneului Roland-Garros demonstrează interesul nostru comun de a investi în tranziția energetică”, a declarat Linda Jackson, Director General Marca PEUGEOT. “În ultimii doi ani, marca PEUGEOT a accelerat dramatic introducerea de vehicule cu zero emisii și cu emisii scăzute. 70% din vehiculele din gama Peugeot vor fi electrificate până la sfârșitul acestui an, iar până în 2025, întreaga gamă de vehicule PEUGEOT va fi electrificată.”

“Federația Franceză de Tenis a plasat dezvoltarea durabilă în centrul strategiei sale, iar turneul Roland Garros este cel mai bun exemplu în acest sens. Este important pentru noi să facem vizibilă această abordare. Flota de 162 de vehicule electrificate pe care marca PEUGEOT o pune la dispoziția turneului este o contribuție remarcabilă la eforturile noastre în materie de eco-responsabilitate”, a declarat Gilles Moretton, Președintele Federației Franceze de Tenis.

Flota de 162 vehicule puse la dispoziție pentru transportul jucătorilor, VIP-urilor și oficialilor este alcătuită din 6 modele electrificate din gama PEUGEOT:

Noul 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED este exemplul perfect al expertizei oferite de inginerii de la PEUGEOT SPORT. Acesta este cel mai puternic vehicul de serie din istoria mărcii PEUGEOT, cu tracțiune integrală și sistem de propulsie hibrid, benzină/electric, pentru o putere combinată de 360 CP. Acest model stabilește standardele pentru o nouă performanță responsabilă și virtuoasă: Neo-Performanța. 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED oferă emisii ultra-scăzute, de 46 g CO2/km, echivalentul a 2.03 litri de combustibil pe 100 km, conform protocolului de omologare WLTP.

PEUGEOT 508 HYBRID oferă un sistem de propulsie PLUG-IN HYBRID cu o putere combinată de 225CP/165kW și emisii de C0₂ la cel mai înalt nivel. PEUGEOT 508 HYBRID este omologat cu 29g de C0₂/km (1.3L/100km) și oferă o autonomie de 54km în modul pur electric (WLTP).

PEUGEOT 3008 GT HYbrid 225 e-EAT8 asociază un motor PureTech pe benzină de 180CP (sau 132kW) cu un motor electric de 110CP (sau 80kW) cuplat la cutia de viteze automată e-EAT8. Emisiile de CO2  sunt de 30g/km, iar autonomia în modul 100% electric (WLTP) este de până la 56 km.

PEUGEOT e-2008 este primul SUV 100% electric produs de marca PEUGEOT. Modelul oferă acces la un nou univers al emoțiilor. Motorul electric asigură o funcționare silențioasă, fără vibrații și fără emisii de CO2.

PEUGEOT e-TRAVELLER, cu motor 100% electric, este partenerul ideal de mobilitate pentru deplasările profesioniștilor și în interes personal. Motorul oferă o putere maximă de 136CP/100kW și un cuplu maxim instant de 260 Nm, fără vibrații și zgomot, fără schimbarea treptelor de viteză sau miros și, bineînțeles, fără emisii de CO2.  PEUGEOT e-TRAVELLER oferă 2 niveluri de echipare, cu o autonomie de 330 km (WLTP). Disponibil în configurații multiple adaptate pentru transportul pasagerilor, cu un design elegant, fără niciun compromis în materie de performanță și garantând accesul în centrele orașelor rezervate vehiculelor electrice, PEUGEOT e-Traveller oferă un interior rafinat.

PEUGEOT e-EXPERT, votat INTERNATIONAL VAN OF THE YEAR 2021, este un van compact 100% electric ce permite accesul nerestricționat în centrul orașelor. PEUGEOT e-EXPERT oferă două niveluri de autonomie, grație bateriilor Li-ion de 50 kWh sau 75 kWh.

Toate vehiculele din flotă sunt marcate cu logo-ul Roland-Garros și cu noua emblemă a mărcii PEUGEOT ce reprezintă un cap de leu pe un fundal negru și poartă cuvintele ‘Partener Oficial’. Sticker-ul de pe geamul din spate este, de asemenea, o invitație de a participa la tranziția energetică prin mesajul ‘Move to electric’.

Noua identitate a mărcii PEUGEOT, în centrul acestui proiect

La 25 februarie 2021, PEUGEOT a prezentat noua sa identitate de marcă ce reprezintă un cap de leu pe un fundal negru. Turneul Roland Garros va fi primul eveniment global în cadrul căruia Marca va prezenta noul său logo celui mai larg public posibil, pe panourile prezente pe teren.

“Timp de aproape patru decenii, PEUGEOT a împărtășit valorile Mărcii – Exigență, Alură și Emoție – cu lumea tenisului.  Ne face o deosebită onoare să prezentăm sutelor de milioane de telespectatori de pe toate continentele noua emblemă a Mărcii, în cadrul turneului Roland Garros, ” – Linda Jackson, Director General Marca PEUGEOT.

Ambasadorul internațional al Mărcii, jucătorul Nr. 1 în clasamentul ATP Novak Djokovic, va purta, de asemenea, logo-ul mărcii PEUGEOT pe terenurile de la Roland Garros. El va fi personajul principal al unei campanii publicitare dedicate modelului 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED, ce va fi difuzată la începutul turneului.

O performanță responsabilă pe podium cu Noul 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED

Pe tot parcursul turneului Roland-Garros, marca PEUGEOT va expune publicului Noul 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED în versiune SW (Station Wagon), pe un podium dedicat.

Read More

CITROËN Ë-JUMPY A CÂȘTIGAT PREMIUL “LCV-UL COMPACT AL ANULUI 2021”, ACORDAT DE KILOMÈTRES ENTREPRISE

Citroën ë-Jumpy a câștigat premiul « LCV-ul COMPACT AL ANULUI 2021 » acordat de Kilomètres Entreprise. Este cel de-al treilea titlu revendicat de ë-Jumpy pe parcursul unui an, după prestigiosul « International Van of the Year 2021 » și trofeul « Van of the Year 2021 » acordat de publicația l’Argus.

  • Acordat de un juriu format din jurnaliști profesioniști, premiul subliniază relevanța acestui model pe segmentul LCV-urilor și calitatea serviciilor oferite de marca Citroën.
  • Trofeul recompensează expertiza și savoir-faire-ul mărcii Citroën, care oferă profesioniștilor un răspuns la noile provocări în materie de mobilitate.
  • Acest premiu amplifică succesul comercial al LCV-ului ë-Jumpy, care este vehiculul comercial ușor electric Numărul 1 în Franța în primul semestru din 2021.

Ë-JUMPY, VOTAT « LCV-UL COMPACT AL ANULUI 2021 » DE KILOMETRES ENTREPRISE

Recompensat cu premiul “International Van of the Year 2021” de membrii juriului I-VOTY în decembrie 2020 și cu trofeul L’Argus “Van of the Year 2021” în ianuarie 2021, Citroën ë-Jumpy a primit premiul “LCV-UL COMPACT AL ANULUI 2021”, acordat de Kilomètres Entreprise. Acest premiu completează și amplifică succesul comercial al LCV-ului ë-Jumpy, care este vehiculul comercial ușor electric Numărul 1 în Franța în primul semestru din 2021, cu o cotă de piață de 43.6%. Această distincție confirmă relevanța acestui model în segmentul LCV-urilor și calitatea serviciilor oferite de marca Citroën pentru a răspunde noilor exigențe ale clienților profesioniști. Acordat de un juriu format din jurnaliști profesioniști, focusați în special pe LCV-uri, ë-Jumpy s-a detașat de cei șase concurenți la categoria Vehiculul Comercial Ușor Compact al anului 2021.

ë-Jumpy este răspunsul la noile provocări în materie de mobilitate pentru profesioniști. Utilitara oferă o utilizare versatilă și este o soluție concretă și facilă de a accesa zonele urbane cu acces reglementat, de a respecta angajamentele deținătorilor de flote privind reducerea emisiilor de CO2 și de a se adapta la noi activități comerciale, precum livrările pe ultimul kilometru. Cu ë-Jumpy, marca Citroën urmărește să propună conducătorilor auto o ofertă adaptată tuturor nevoilor, prin diversitatea gamei, și un plus de relaxare, grație beneficiilor mobilității electrice.

ë-Jumpy oferă două niveluri de autonomie, în funcție de afacerea și bugetul profesioniștilor: 230 km (WLTP) cu o baterie de 50 kWh și 330 km (WLTP) cu o baterie de 75 kWh.

Motorul de 100 kW poate atinge cu ușurință viteza de 130 km/h, cu un cuplu instant, fără schimbări de viteze, fără zgomot și fără vibrații.

ë-Jumpy poate fi încărcat cu ușurință la domiciliu (cablu Mod 2 cu priză standard 8A sau priză de mare putere Green’Up 16A), la o stație de încărcare publică sau privată (cablu Mod 3 32A, cu un Wallbox) sau la o stație de încărcare ultra-rapidă, la care bateria se încarcă 80% în doar 30 de minute. Energia electrică oferă conducătorilor auto mai mult control în ceea ce privește costurile de utilizare.

ë-Jumpy oferă performanțe identice cu cele propuse de versiunea termică, inclusiv mai multe tipuri de caroserie. Înălțimea de 1,90 m permite accesul în toate tipurile de parcare. ë-Jumpy pune la dispoziție un volum util de până la 6,6 m3, o sarcină utilă de 1,275 kg, dar și sistemul Moduwork, prin care zona din față a vehiculului se transformă într-un birou mobil.

Premiul “LCV-UL COMPACT AL ANULUI 2021” recompensează expertiza mărcii Citroën, care oferă suport clienților profesioniști în proiectele de mobilitate și dezvoltă soluții personalizate în ceea ce privește alegerea unui vehicul, metoda de achiziție, gestionarea flotei și optimizarea costului de utilizare.

Read More

Hyundai IONIQ 5 isi face debutul la „Goodwood Festival of Speed”

Hyundai IONIQ 5 va debuta in cadrul „Goodwood Festival of Speed 2021”, care va avea loc in perioada 8 – 11 iulie. Primul model electric al gamei IONIQ va fi prezentat in cadrul categoriilor: „First Glance” si „Festival’s Electric Avenue”.

Cu acesta ocazie, participantii vor avea ocazia de a admira designul futurist al noului model. IONIQ 5 dispune, de asemenea, de un sistem de incarcare ultra-rapida (de la o capacitate a bateriei de 10% pana la 80% in doar 18 min.), propulsorul accelereaza de la 0 la 100 km/ h in 5,2 sec. si ofera o autonomie de pana la 481 de km (versiunea 2WD).

Avand ca sursa de inspiratie Pony, primul model al marcii Hyundai, IONIQ 5 reprezinta un simbol pentru povestea celor 45 de ani Hyundai. In partea frontala, capota de tip „clamshell” (disponibila in premiera pentru un model Hyundai), dar si manerele portierelor cu design minimalist contribuie la imbunatatirea performantelor aerodinamice. Bara de protectie in forma literei „V” incorporeaza luminile de zi (DRL) care formeaza semnatura luminoasa, vizibila si in partea din spate a noului model.

Interiorul a fost reinterpretat ca un „spatiu de locuit”. Pasagerii se pot bucura de un habitaclu spatios, pentru o calatorie cat mai confortabila. Suprafetele sunt acoperite cu material textil realizat din fibre sustenabile, cum ar fi: piele prelucrata ecologic si tratata cu extracte din ulei de in, componente bio din trestie de zahar, fire din lana etc.

Noua platforma „E-GMP” dedicata autovehiculelor electrice ofera mai multe optiuni pentru propulsie: baterie de 58 kWh si tractiune spate, baterie de 73 kWh – tractiune spate sau tractiune integrala.

IONIQ 5 dispune de un sistem standard de incarcare de 800 V, care, combinat cu un incarcator ultra-rapid de 350 kW poate incarca bateria pana la o capacitate de 80% in doar 18 min. sau poate oferi o autonomie de 100 de km pentru o durata de incarcare de 5 min.

„Lansarea IONIQ 5 deschide o noua era pentru Hyundai, axata pe mobilitatea electrificata. Prin intermediul „Goodwood Festival of Speed”, vizitatorii din Marea Britanie vor avea oportunitatea a descoperi noul model al gamei”, a declarat Ashley Andrew, Hyundai Motor UK Managing Director.”

Read More