NOUL PEUGEOT E-208 100% ELECTRIC

MAI PUTERNIC, MAI EFICIENT, ȘI CU O AUTONOMIE DE PÂNĂ LA 400 KM
NOUL e-208 100% ELECTRIC: UN PLUS DE PLĂCERE ȘI DE EFICIENȚĂ ȘI O AUTONOMIE DE PÂNĂ LA 400 KM CU O NOUĂ MOTORIZARE ELECTRICĂ

EXCELENȚĂ: Noua tehnologie electrică a modelului e-308, oferită de e-208!
EXCELENȚĂ: Ultra-eficient, consum mediu de 12 kWh/100 km
EMOȚIE: cu 15% mai multă putere și cu 10.5% mai multă autonomie 100% electrică
SEDUCȚIE: Campion pe segmentul electricelor în Franța și Europa

După o optimizare inițială care a venit la sfârșitul anului 2021 – pentru o autonomie mărită cu 6,5% (+22 km) -PEUGEOT e-208 va beneficia în 2023 de o evoluție tehnologică majoră pentru a integra motorizarea oferită de noul PEUGEOT e-308: puterea maximă va crește cu 15%, de la 100 kW/136 CP la 115 kW/156 CP. Eficiența optimizată va reduce consumul mediu de energie la doar 12 kWh, ceea ce va crește autonomia cu 10,5% sau 38 km, pentru a ajunge până la 400 km. Modelul primește îmbunătățiri semnificative pentru plăcerea, bugetul și viața de zi cu zi a utilizatorilor!

PEUGEOT e-208, versiunea 100% electrică a modelului 208, seduce prin designul său, excelența echipamentelor de ultimă generație și plăcerea la condus oferită de tehnologia electrică și de PEUGEOT i-cockpit® cu volan compact, gaj al senzațiilor directe și al unei manevrabilități de neegalat. Numeroasele sale calități au făcut ca acesta să aibă un succes uriaș în rândul clienților: de la lansarea modelului în 2019 au fost produse aproximativ 110.000 unități, dar mai presus de toate, începând cu anul 2022 PEUGEOT e-208 conduce vânzările în segmentul electric B în Europa. În aceeași perioadă, e-208 a ocupat locul 1 pentru toate segmentele combinate de vehicule electrice vândute în Franța.

O autonomie de până la 400 km grație unor evoluții tehnologice majore

În 2023, PEUGEOT e-208 va adopta noul sistem de propulsie care echipează PEUGEOT e-308. e-208 va beneficia de o autonomie mai mare cu 10,5% sau 38 km , ceea ce îi va permite să atingă până la 400 km în ciclul WLTP (omologare în curs).

Noua versiune a modelului PEUGEOT e-208 100% electric va beneficia de:

un nou motor de 115 kW/156CP, cu 15 kW/20 CP în plus și un cuplu de 260 Nm disponibil de la 0 km/h pentru un răspuns imediat la accelerație. Rezultatul este un plus de plăcere la condus, fără vibrații, fără zgomot, fără schimbări de trepte de viteză, fără miros și fără emisii de CO2.

o nouă baterie de înaltă tensiune, mai eficientă, cu o capacitate brută de 51 kWh (48.1 kWh utili) și care funcționează la 400 volți.

Eficiența s-a aflat în centrul preocupărilor designerilor acestui nou sistem de propulsie și al modelului PEUGEOT e-208, pentru că toate aceste evoluții permit un consum mediu de energie extrem de scăzut, de aproximativ 12 kWh pentru 100 km.

Toate avantajele rezultate în urma primei optimizări realizate în 2021 au fost păstrate

La sfârșitul anului 2021, PEUGEOT e-208 beneficiase deja de o evoluție tehnologică inițială menită să-i sporească eficiența, ceea ce i-a permis să ofere o autonomie de până la 362 km WLTP – cu 22 km mai mult decât prima versiune lansată la sfârșitul lui 2019. Datorită acestor evoluții succesive, PEUGEOT e-208 oferă cu 17,65% mai multă autonomie și cu 15% mai puțin consum de energie! Prima etapă de optimizare a presupus o serie de dotări, care echipează și în prezent noul e-208:

O pompă de căldură cuplată la un senzor de umiditate instalat în partea superioară a parbrizului oferă eficiență energetică optimizată pentru aerul condiționat și sistemul de climatizare. Informațiile transmise de senzor permit un control mai precis pentru recirculația aerului în habitaclu, păstrarea cantității de energie din baterie la încălzire și menținerea temperaturii în interiorul vehiculului..

Anvelope de clasa „A+”, ceea ce minimizează pierderea de energie prin frecare.

Raportul de transmisie al cutiei de viteze fost, de asemenea, optimizat pentru a îmbunătăți autonomia la rularea pe șosele și autostrăzi.

Această evoluție tehnică este utilă atunci când temperatura exterioară este scăzută. Dincolo de creșterea substanțială a autonomiei în ciclul WLTP, există beneficii semnificative și în condiții reale de utilizare: 40 km în traficul urban la temperaturi scăzute.

Facilități la cumpărare și în utilizarea de zi cu zi

Sunt disponibile două tipuri de încărcătoare de bord pentru PEUGEOT e-208, adaptate pentru toate utilizările și toate soluțiile de încărcare : un încărcător monofazat standard de 7,4 kW și un încărcător trifazat opțional de 11 kW. În plus, PEUGEOT e-208 poate fi încărcat de la 20% la 80% în mai puțin de 25 minute de la o stație publică de încărcare de 100kW.

Cu ajutorul unui buton amplasat pe consola centrală, conducătorul auto poate selecta unul dintre cele 3 moduri de condus disponibile (ECO, NORMAL și SPORT) pentru a crește autonomia sau performanța.

Cu modul ‘BRAKE’, activat prin intermediul unui buton amplasat pe linia de comandă a cutiei de viteze, utilizatorul poate crește recuperarea de energie în fazele de decelerare sau la eliberarea pedalei de accelerație.

O gamă generoasă de servicii este disponibilă pentru a facilita viața de zi cu zi a clienților:

Aplicația MyPeugeot® este disponibilă pe smartphone. Aceasta te menține conectat la vehiculul tău și permite programarea încărcării sau inițierea precondiționării termice de la distanță.

Aplicația Free2Move disponibilă pe smartphone permite utilizatorilor să își planifice traseele și oferă acces la rețeaua extinsă de stații publice de încărcare din Europa.

Noul PEUGEOT e-208 va ajunge pe piață în 2023.

DESPRE PEUGEOT

PEUGEOT combină standardele înalte, alura și emoția cu scopul de a fi o marcă generalistă de top la nivel mondial. Prezentă în aproape 130 de țări, Marca a vândut peste 1 200 000 de modele în 2021. După aniversarea a 211 ani de existență, PEUGEOT a inaugurat o nouă identitate de marcă, cu un nou logo ce afirmă personalitatea și atemporalitatea mărcii. Cu o gamă de vehicule de pasageri electrificată în procent de 80% și o gamă de vehicule comerciale electrificată în procent de 100%, PEUGEOT își continuă cu succes tranziția energetică. Din 2022, Peugeot va participa la Campionatul Mondial de Anduranță (WEC) cu Hypercar-ul hybrid 9X8.

Read More

CITROËN ROMÂNIA, PARTENER DE MOBILITATE AL FEDERAȚIEI ROMÂNE DE HANDBAL

Călătoria unui Citroën nu cunoaște limite: importatorul Citroën în România devine partenerul de mobilitate ale Federației Române de Handbal (FRH) pentru anul 2023. Astfel, cheia modelului Citroën C5 X a fost predată de importatorul Trust Motors către reprezentanții Federației.

Noul nostru crossover de clasă medie va pleca spre Oradea în prima misiune dedicată handbalului ca sport național. În 28-29 decembrie va însoți oficialii de la Trofeul Carpați la Handbal Masculin. Alături de echipa României, la meciurile din Oradea vor mai participa Egipt, Algeria şi Slovacia. Hai, România!

Read More

Noul Hyundai KONA – interior spatios si echipamente high-tech

  • Gama variata de motorizari: EV, HEV si ICE, alaturi de versiuni sportive N Line pentru fiecare, in functie de piata si de nivelul de echipare;
  • Interior spatios si depozitare facila a bagajelor;
  • Tehnologii avansate: actualizari Over-the-Air, doua ecrane de 12,3 inchi si sisteme avansate de asistenta pentru conducatorul auto (ADAS).

Hyundai a prezentat astazi mai multe detalii despre noua generatie KONA – varianta dedicata pietei din Coreea, informatiile despre versiunea care va fi comercializata la nivel global urmand a fi dezvaluite in luna martie. Modelul dispune de o gama variata de motorizari – EV, HEV si ICE, alaturi de versiuni sportive N Line pentru fiecare dintre acestea.

Procesul de dezvoltare a noului KONA a demarat cu varianta EV, o abordare neconventionala in ceea ce priveste designul, care reflecta strategia accelerata de electrificare abordata de Hyundai. Autovehiculul ofera echipamente avansate de siguranta si de confort pentru toate versiunile.

„Am dezvoltat KONA pentru toata lumea si pentru fiecare stil de viata, cu o gama de motorizari avansate si cu o serie de tehnologii si caracteristici de design care vor contribui la imbunatatirea activitatilor zilnice ale clientilor nostri”, a declarat Heui Won Yang, Executive Vice President, Head of Total Vehicle Development Tech Unit – Hyundai Motor Company. „Obiectivul Hyundai este de a oferi o experienta optimizata de mobilitate, pentru a se adapta nevoilor diferite ale clientilor nostri.”

Elemente de design care evidentiaza sportivitatea si imbunatatesc performantele

Seamless Horizon Lamp ofera autovehiculului un aspect distinctiv si armonios. Versiunea EV se diferentiaza prin Pixelated Seamless Horizon Lamp, KONA EV fiind primul model Hyundai care utilizeaza aceasta noua tehnologie.

Sportivitatea modelului este evidentiata de bandourile robuste ale pasajelor rotilor cu lampi fata/ spate integrate, dar si de jantele de 19 inchi cu design special (premiera pentru KONA).

In cazul versiunilor ICE si HEV, bara de protectie fata se remarca printr-un ornament tridimensional, dar si prin bandourile negre pentru pasajele rotilor, grila fiind inlocuita de un scut de protectie.

Clapetele de aer active (clapeta de aer superioara – KONA ICE, respectiv clapete de aer superioare & inferioare – KONA HEV) contribuie la imbunatatirea performantelor aerodinamice. Varianta N Line se remarca prin elemente precum: bara de protectie care accentueaza sportivitatea, toba de esapament cu dubla evacuare, pragurile de culoare argintie, plafonul negru (optional) si jantele din aliaj de 19 inchi specifice (optionale). La interior, modelul este echipat cu pedalier metalic si cu schimbator de viteze personalizat cu logoul N (TGS).

Interior spatios si confortabil

Comparativ cu generatia anterioara, noul KONA ofera un interior mai spatios, datorita ampatamentului mai mare cu 60 mm (spatiul pentru picioare extins cu 77 mm, respectiv cu 11 mm pentru cap). In spate, spatiul pentru umeri este de 1.402 mm (cel mai mare din clasa sa).

In plus, consola centrala – care utilizeaza tehnologia shift-by-wire – este acum pozitionata in spatele volanului, asigurand astfel mai mult spatiu pentru obiectele personale. Cu bancheta din spate rabatata, KONA ofera un volum de incarcare de pana la 723 de litri (conform SAE). Totodata, pentru mai mult confort in timpul calatoriilor lungi, cele doua ecrane de 12,3 inchi au fost pozitionate ergonomic.

Tehnologii avansate 

Functia Over-the-Air (OTA) permite actualizari software, pentru a oferi o experienta la volan mai sigura si mai confortabila. De asemenea, actualizarile OTA includ noi functii pentru sistemul de iluminare ambientala.

In functie de preferinte, conducatorii auto pot regla inaltimea de deschidere a hayonului, accesand ecranul sistemului multimedia sau prin apasarea timp de 3 s a butonului de inchidere (atunci cand hayonul ajunge la inaltimea dorita).

La maximizarea confortului oferit contribuie si: sistemul integrat de memorie pentru setarile pozitiei scaunului, multiplele porturi de incarcare (inclusiv sistemul de incarcare wireless) si Digital Key 2 Touch, care utilizeaza tehnologia NFC specifica telefoanelor/ ceasurilor.

Mai multa siguranta

Noul KONA este echipat cu: Forward Collision-avoidance Assist (FCA), Lane Keeping Assist (LKA), Blind-Spot Collision Avoidance Assist (BCA), Safe Exit Warning (SEW), Intelligent Speed Limit Assist (ISLA), Driver Attention Warning (DAW), Blind-spot View Monitor (BVM), High Beam Assist (HBA), Smart Cruise Control (SCC), Navigation-based Smart Cruise Control (NSCC), Lane Following Assist (LFA), Highway Driving Assist (HDA), Surround View Monitor (SVM), Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA), Forward/Side/Reverse Parking Distance Warning (PDW), Reverse Parking Collision-Avoidance Assist (PCA), respectiv Remote Smart Parking Assist (RSPA)*.

Dimensiuni:

model

KONA ICE/ HEV

KONA EV

lungime

4.350 cm

datele vor fi comunicate ulterior

latime

1.825 cm

inaltime

1.580 cm

(versiunea cu anvelope de 17 inchi)

ampatament

2.660 cm

Gama variata de motorizari

Pentru piata din Coreea, varianta ICE este disponibila cu motor de 1,6 l T-GDi sau de 2 l (motor de tip Atkinson). Versiunea de 1,6 l T-GDi dezvolta 198 CP si cuplu maxim de 265 Nm. In plus, CVVD regleaza durata de deschidere/ inchidere a supapei, contribuind astfel la maximizarea performantei si a eficientei. Motorul de 2,0 l dezvolta 149 CP si cuplu maxim de 179,5 Nm, pentru maximizarea eficientei fiind cuplat la o transmisie variabila inteligenta (IVT).

Varianta HEV (dedicata pietei din Coreea) este disponibila cu un propulsor pe benzina de 1,6 l GDi cu injectie directa, special calibrat, alaturi de un motor electric, care asigura acceleratii impresionante si eficienta sporita, oferind 141 CP si cuplu maxim de 265 Nm.

Mai multe detalii tehnice despre versiunea KONA care va fi comercializata la nivel global – inclusiv despre varianta EV – vor fi comunicate in luna martie.

 Nota: majoritatea detaliilor prezentate au la baza informatii specifice pietei din Coreea. Disponibilitatea si specificatiile pot diferi in functie de tara si de regiune.

Read More

Hyundai prezinta noul KONA

Hyundai a dezvaluit noua generatie a SUV-ului subcompact KONA. Desi arhitectura celor patru versiuni (EV, HEV, ICE si N Line) este comuna, fiecare varianta are un stil futurist specific.

Lansarea noului model KONA subliniaza inca o data angajamentul Hyundai fata de mobilitatea durabila, dar si viziunea privind designul bazat pe tehnologie pentru a extinde oferta de vehicule electrice – inspirate de premiata gama IONIQ – si pentru a raspunde nevoilor diferite ale clientilor printr-o gama variata de sisteme de propulsie.

„Prin caracterul unic, noul KONA exprima curaj si dinamism”, a declarat SangYup Lee, Executive Vice President and Head of Hyundai Design Center. „KONA a evoluat din toate punctele de vedere, cu scopul de a oferi mai multa diversitate, pentru a se adapta diferitelor stiluri de viata.”

Personalitate dinamica, interior spatios

KONA ofera acum dimensiuni mai mari. In comparatie cu versiunea anterioara, noul model este mai lung cu 150 mm (lungime: 4.355 mm), mai lat cu 25 mm si are un ampatament mai mare cu 60 mm.

Spre deosebire de majoritatea vehiculelor care sunt disponibile cu o varietate de sisteme de propulsie, procesul de dezvoltare a noului KONA a inceput cu designul variantei EV, care a fost ulterior adaptat pentru versiunile ICE, HEV si N Line. Aceasta abordare neconventionala a permis implementarea viziunii Hyundai in ceea ce priveste designul bazat pe tehnologie pentru toate variantele KONA (inclusiv ICE, HEV si N Line).

Aspectul distinctiv al partii frontale contribuie la imbunatatirea performantelor aerodinamice. Aceasta caracteristica a designului este evidentiata de Seamless Horizon Lamp, KONA EV fiind primul model Hyundai care dispune de Pixelated Seamless Horizon Lamp. Dinamismul modelului este accentuat de bandourile adanc sculptate ale pasajelor rotilor, care includ farurile si lampile spate.

Noul KONA se remarca prin suprafetele parametrice. In laterale, liniile caroseriei conecteaza in unghiuri precise bandoul cromat cu spoilerul, conturand intregul autovehicul. Partea din spate include, de asemenea, Seamless Horizon Lamp, precum si High-Mounted Stop Lamp, integrat perfect in bandoul cromat.

Cele patru versiuni KONA se diferentiaza prin elementele de design. Modelul EV se remarca prin detalii grafice specifice temei de design Hyundai – Parametric Pixels, evidentiate de grila de admisie si de bara de protectie spate, de jantele din aliaj de 19 inchi, pragurile aerodinamice, linia caroseriei, precum si de oglinzile negre si de plafonul negru (disponibile optional). Totodata, designul impunator si robust al versiunilor ICE si HEV este evidentiat de elemente precum: bara de protectie si bandourile negre pentru pasajele rotilor. KONA N Line se remarca prin oglinzile negre, alaturi de un plafon negru (disponibile optional); spoilerul cu forma aerodinamica; designul sportiv al partilor din fata si din spate – cu bara de protectie care accentueaza garda la sol redusa; jantele din aliaj de 19 inchi specifice; toba de esapament cu dubla evacuare si pragurile de culoare argintie.

O configuratie adaptata nevoilor conducatorului auto

Noul habitaclu accentueaza caracterul practic al autovehiculului, oferind mai mult spatiu pentru o experienta imbunatatita la bord. Arhitectura inspirata de EV include o configuratie sportiva, cu o consola mobila, care evidentiaza eleganta interiorului.

Cele doua ecrane de 12,3 inchi si consola mobila confera un aspect high-tech. In plus, experienta utilizatorului este imbunatatita de iluminarea ambientala. Consola centrala – care utilizeaza tehnologia shift-by-wire – este acum pozitionata in spatele volanului, asigurand o configuratie minimalista si un interior spatios.

Noua forma a banchetei din spate subliniaza designul urban al noului KONA. Habitaclul a fost conceput pentru a oferi experiente memorabile, volumul portbagajului fiind maximizat pentru mai mult confort.

Mai multe detalii despre noul Hyundai KONA vor fi dezvaluite in perioada urmatoare.

*Nota: Disponibilitatea specificatiilor prezentate poate varia in functie de piata, de pachetul de echipare, precum si de versiune.

Read More

CITROËN ÎL ÎNTÂLNEȘTE PE ASTERIX – ÎNTÂLNIREA DINTRE DOUĂ LEGENDE ALE CULTURII FRANCEZE ÎN FILMUL “ASTERIX ȘI OBELIX: REGATUL DE MIJLOC”

Citroën și Pathé, Trésor Films și Editions Albert René își încep parteneriatul cu viitorul film “Asterix&Obelix: The Middle Kingdom”. Produs de Pathé, Trésor Films și les Enfants Terribles, filmul este regizat de Guillaume Canet și va fi lansat în cinematografele din Franța pe 1 februarie 2023 și în România pe 24 Februarie 2023.

Colaborarea excepțională dintre Citroën și producătorii Pathé, Trésor Films și Editions Albert René a făcut posibilă crearea primului “car concept” fabricat în Galia și inspirată de emblematicul 2CV.
Citroën a pus la dispoziția echipei o flotă de 10 vehicule complet electrice pe durata filmărilor pentru filmul Asterix, o premieră pentru un blockbuster francez.
Citroën și lumea lui Asterix fac parte din istoria Franței. Acest parteneriat a permis crearea unei evoluții deosebite a noului logo Citroën: celebrele chevroane inserate într-un oval îmbunătățit cu aripile caschetei lui Asterix!
Acest parteneriat este complet diferit de oricare altul pe care l-a avut Citroën. Acesta a presupus proiectarea și crearea unui concept de car de către Citroën special pentru nevoile acestui film, un proiect fără precedent pentru marcă. Echipele de design de la Citroën au fost implicate în acest proiect încă de la început și au reușit incredibilul – au proiectat și construit carul în 3 luni, în timp ce, în mod normal, termenul pentru schițarea și fabricarea unui concept este de 1 an.

“Întâlnirea dintre aceste două legende ale culturii franceze nu putea fi decât extraordinară. De la început a existat o apropiere, o sinceritate și un respect reciproc între echipele Citroën și cea a filmului Asterix. Ni s-a oferit această oportunitate incredibilă de a crea și de a construi de la zero un car concept și ne-am simțit extraordinar de bine lucrând la acest proiect! Rezultatul este o odă adusă modelului 2CV, mașina legendară care reprezintă Citroën în toată splendoarea sa”, a declarat Pierre Leclercq, Global Design Director, Citroën.

Într-adevăr, 2CV este o mașină care face parte din patrimoniul cultural francez. Silueta sa este ușor de recunoscut oriunde în lume. Pentru mulți, 2CV reprezintă stilul de viață francez. În filmul Asterix&Obelix: Regatul de mijloc, “carul concept” este o reinterpretare a modelului 2CV și este reprezentativă pentru stilul de viață galic. Echipele de design de la Citroën au reinterpretat valorile de bază ale ADN-ului mărcii: confort, tehnologie și design îndrăzneț și au adăugat o notă specială pentru filmul Asterix. Rezultatul este un concept de car cu suspensii realizate din stomac de mistreț, plafon, faruri preluate de la căștile galice, acționate de licurici potențați cu poțiunea magică, roți realizate din scuturi reciclate, încorporând chevronii Citroën.

Pentru a crea carul concept al acestui film, a fost nevoie de multă migală. Există mai multe secvențe în care acest lucru este ilustrat. Secvența în care eroii sunt pe punctul de a-și părăsi satul pentru a merge în China arată o echipă care este unită și care se îndreaptă spre o mare aventură. Înainte de a porni la drum, Cétautomatix îi prezintă carul lui Obelix și îi arată ultimele inovații pe care i le-a adus, astfel încât călătoria lor să decurgă cât mai bine. Mai departe în film, când armata lui Cesar ajunge în China, la intrarea în țară apare un prim panou publicitar care promovează cea mai bună mașină din acel moment: 2CV, un car incredibil fabricat în Galia, tras de 2 cai. Aceasta este o aluzie subtilă la celebrul film publicitar Citroën realizat pe Marele Zid Chinezesc.

În cele din urmă, pentru a sublinia forța acestui parteneriat, noul logo Citroën prinde viață și poartă cu această ocazie aripile căștii lui Asterix.

ÎN CULISE

Munca “din culise” constituie o componentă semnificativă a acestui parteneriat. Citroën a pus la dispoziția echipei o flotă complet electrică în timpul filmărilor pentru filmul Asterix. Flota a fost alcătuită din 10 vehicule: 3 ë-C4, 3 C5 Aircross PHEV, 2 ë-Spacetourer, 1 Ami și 1 ë-Jumpy. Citroën a contribuit, de asemenea, la asigurarea stațiilor de încărcare pentru aceste vehicule pe platourile de filmare de la Bry-sur-Marne și Bretigny-sur-Orge.

Sustenabilitatea a fost un aspect esențial pe tot parcursul filmărilor acestui film. Flota electrică pusă la dispoziție de Citroën a reprezentat efortul echipei Asterix de a contribui la decarbonizare. Echipa a lucrat cu o agenție care a implementat anumite procese pentru a limita cât mai mult deșeurile. De exemplu, costumele au fost reciclate și refolosite în alte scopuri, cartoanele au fost reciclate, ceea ce a dus la economisirea a 2 tone de lemn. De asemenea, toate lăzile din lemn au fost donate la două ferme urbane din regiunea Ile-de-France.

“La Pathé, este pentru prima dată când am filmat folosind o importantă flotă electrică. Citroën ne-a ajutat la instalarea stațiilor de încărcare TOUTELECTRIX în nuanțele filmului Asterix. Acest mod de mobilitate electrică a fost, desigur, o adaptare pentru mulți dintre noi, dar echipa noastră a făcut față cu brio acestei provocări. Pornind de la această experiență de succes, suntem încrezători că vom replica această operațiune în timpul următoarelor noastre producții.” adaugă Yohann Stoll, Head of Brand Partnerships & Sponsoring, Pathé Films.

UN PARTENERIAT DIFERIT DE ORICARE ALTUL

Atât Citroën, cât și personajul Asterix sunt nume familiare, înrădăcinate în cultura franceză: Citroën este un producător de automobile fondat de André Citroën în 1919, iar marca a scris istorie în industria auto, începând cu Traction, 2CV și până la CX. Astăzi, Citroën deschide calea pentru mobilitatea de mâine cu obiectul nonconformist Ami sau cu cel mai recent concept car, oli. Asterix este o serie franceză de benzi desenate creată în 1959 de scenaristul francez René Goscinny și de desenatorul francez Albert Uderzo în ziarul francez Pilote. Editura Albert René Editions deține și gestionează drepturile asupra aventurilor lui Asterix. Compania publică cărțile de benzi desenate și caută noi proiecte legate de Asterix, în special filme și desene animate. Până în prezent, au fost vândute 385 de milioane de albume în 111 limbi și dialecte la nivel mondial.

Prima adaptare cinematografică a lui Asterix a avut loc în 1967, cu filmul “Asterix Galul”, în regia lui Ray Goossens. Până în prezent, saga Asterix cuprinde 15 filme și desene animate, cu peste 25 de milioane de spectatori în Franța și peste 70 de milioane în întreaga lume. Acesta împărtășește cu Citroën capacitatea incredibilă de a aduna toți spectatorii cu un simț al comediei nemărginit, constructorul fiind una dintre puținele mărci de automobile care folosește umorul ieșit din comun pentru a-și transmite mesajele.

De asemenea, lunga călătorie a lui Asterix și Obelix în China amintește de misiunea Citroën în Asia Centrală, numită și Expediția Galbenă (Croisière Jaune), care a avut loc între 4 aprilie 1931 și 12 februarie 1932, făcând legătura între Beirut și Beijing. A fost a treia expediție auto de acest tip la inițiativa Citroën, după traversarea Saharei și Expediția Neagră.

Filmul va fi lansat pe 1 Februarie 2023 în cinematografele din Franța, iar în România va ajunge pe 24 Februarie 2023.

Despre Citroën

Încă din 1919, Citroën a creat automobile, tehnologii și soluții de mobilitate pentru a răspunde schimbărilor din societate. O marcă a îndrăznelii și a inovației, Citroën plasează liniștea și bunăstarea în centrul experienței clienților săi și oferă o gamă largă de modele, de la distinctivul Ami, un obiect de mobilitate electrică conceput pentru oraș, la berline, SUV-uri și vehicule comerciale, majoritatea disponibile în versiuni electrice sau hibride reîncărcabile. O marcă pionieră în ceea ce privește serviciile și atenția acordată clienților săi particulari și profesioniști, Citroën este prezentă în 101 țări și dispune de o rețea de 6.200 de puncte de vânzare și service în întreaga lume.

Despre Pathé Films

Pathé este cea mai mare companie cinematografică din Uniunea Europeană. Înființată în 1896, a coprodus CODA, care a câștigat trei premii Oscar în 2022: Cel mai bun film, Cel mai bun scenariu adaptat și Cel mai bun actor în rol secundar. Compania este unul dintre principalii operatori de cinematografe din Franța, Olanda, Elveția și Tunisia, fiind prezentă și în Belgia. În total, operează peste 1.300 de săli.

Cu catalogul său extins, Pathé produce și distribuie filme de peste 120 de ani din Paris și Londra. Bugetul său de producție în prezent este cel mai mare din istoria sa.

Despre Les Editions Albert René

Les Editions Albert René deține și gestionează toate drepturile asupra aventurilor lui Asterix, create de René Goscinny și Albert Uderzo. Compania publică benzi desenate Asterix și dezvoltă noi proiecte bazate pe acest personaj, inclusiv filme și desene animate. Asterix este, de asemenea, un fenomen editorial internațional, cu 390 de milioane de albume vândute în 111 limbi și dialecte. Asterix a avut un succes extraordinar la cinema: cele patru adaptări cinematografice live-action au vândut 71 de milioane de bilete în întreaga lume, iar cele zece filme de animație au atras, de asemenea, milioane de spectatori. Les Editions Albert René acordă, de asemenea, licențe pentru produse derivate și campanii promoționale, inclusiv pentru Parc Astérix de lângă Paris.

Despre Trésor Films

Cu mai mult de 30 de filme care au vândut până în prezent aproape 30 de milioane de bilete și au câștigat premii prestigioase în Franța și în străinătate, Trésor Films și-a susținut viziunea cinematografiei drept o formă de artă independentă, provocatoare și de larg consum timp de peste 20 de ani. Fără a ezita să iasă din tipare, Trésor susține propuneri puternice și favorizează punctele de vedere îndrăznețe. În efortul de a se reinventa și de a-și diversifica expertiza, Trésor se implică acum și în producția audiovizuală și în distribuția de lungmetraje în cinematografe.

Read More

Hyundai IONIQ 6 – autonomie de 614 km

Hyundai a anuntat ca IONIQ 6 – Electrified Streamliner va oferi o autonomie de 614 km (conform WLTP). Cu un consum de 13,9 kWh/ 100 km (conform WLTP), noul model va fi unul dintre cele mai eficiente vehicule electrice de pe piata.

„Inca din etapa de dezvoltare, obiectivul nostru a fost ca IONIQ 6 sa ocupe pozitia de lider in ceea ce priveste autonomia”, a declarat Jae Ho Huh, Head of Sub-Mid Project Management Center – Hyundai Motor Company. „Pentru ca Hyundai sa devina lider global in segmentul vehiculelor electrice, ne angajam sa oferim cele mai bune performante si experiente pentru detinatori.”

Arhitectura E-GMP 

Autonomia impresionanta se datoreaza in mare parte arhitecturii platformei E-GMP si coeficientului aerodinamic redus. E-GMP permite o incarcare ultra-rapida la 800 V, oferind o autonomie de pana la 351 km in doar 15 min sau o capacitate de incarcare a bateriei de la 10 pana la 80% in aprox. 18 min. Platforma permite incarcarea la 400 V fara a fi nevoie de componente sau adaptoare suplimentare.

IONIQ 6 prezinta cel mai lung ampatament din segment (2.950 mm), pentru a raspunde cat mai bine nevoilor pasagerilor. Cu tehnologia inovatoare Vehicle-to-Load (V2L), modelul permite incarcarea dispozitivelor electrice, cum ar fi echipamentele pentru camping sau pentru desfasurarea activitatilor in aer liber.

Cel mai mic coeficient de rezistenta aerodinamica din gama Hyundai 

Coeficientul de 0,21 este cel mai mic din gama Hyundai si unul dintre cele mai reduse din industrie. Aspectul modelului si diferitele elemente de design – cum ar fi clapetele active, pasajele rotilor, spoilerul spate integrat, trenul de rulare, deflectoarele – au contribuit semnificativ la imbunatatirea performantei aerodinamice, plasand IONIQ 6 printre cele mai elegante vehicule din lume. In special, pasajele rotilor minimizeaza spatiul dintre bara de protectie fata si anvelope, pentru a imbunatati performanta aerodinamica. In premiera pentru un model Hyundai, datorita acestei implementari confortul pasagerilor este sporit, in acelasi timp fiind depasite provocarile aerodinamice cauzate de o consola frontala de dimensiuni reduse.

„Au fost depuse toate eforturile pentru a proiecta cel mai eficient autovehicul din segmentul EV”, a declarat Byung Hoon Min, Head of Total Vehicle Performance Development Center – Hyundai Motor Company. „Concentrarea noastra asupra imbunatatirii aerodinamicii a contribuit la realizarea unuia dintre vehiculele cu cea mai mare autonomie 100% electrica, care va conduce la reducerea anxietatii clientilor privind autonomia autovehiculelor electrice si la dezvoltarea acestui segment.”

Configuratie

Baterie de 77.4 kWh

Baterie de 53.0 kWh

2WD

AWD

2WD

18 inchi

20 inchi

18 inchi

20 inchi

18 inchi

Autonomie (WLTP)

614 km

545 km

583 km

519 km

429 km

Consum

14.3 kWh/

100 km

16.0 kWh/

100 km

15.1 kWh/

100 km

16.9 kWh/

100 km

13.9 kWh/

100 km

Read More

NOUL PEUGEOT 308 – „WOMEN’S WORLD CAR OF THE YEAR” 2022

remiul Vehiculul Urban al Anului atribuit Noului PEUGEOT 308 de către juriul “Women’s World Car of the Year” recompensează excelența. „Excelență în ceea ce privește siguranța, condusul, tehnologia, designul, eficiența ecologică și raportul calitate-preț”, întruchipată perfect de noul model PEUGEOT, conform Juriului WWCOTY format din 56 de jurnaliste, care reprezintă 40 de țări de pe 5 continente. În cel de al 12-lea an în care se acordă premiile WWCOTY, juriul a evaluat nu mai puțin de 65 de modele lansate între 1 ianuarie și 31 decembrie 2021.

 

Linda Jackson, CEO marca PEUGEOT a declarat: „Faptul că Noul PEUGEOT 308 a fost desemnat cel mai bun „Vehicul Urban al anului 2022” de către un juriu format exclusiv din femei și din medii geografice foarte diferite, demonstrează relevanța alegerilor strategice făcute de marca PEUGEOT. Designul unic, excelența tehnologiei de la bord, emoțiile resimțite în timpul condusului și gama de motoare, atât electrificate, cât și termice, fac din PEUGEOT 308 o alegere ideală pentru clienții din toate țările de pe glob.”

 

Noul PEUGEOT 308, câștigător la categoria “Vehicul Urban ” WWCOTY 2022.

 

După ce mașinile au fost împărțite în 6 categorii (Vehicul Urban, SUV de familie, Mașina de familie, SUV de clasă mare, Mașină de performanță și 4×4), cele 56 membre ale juriului vor desemna marele câștigător Women’s World Car of the Year la începutul lunii martie. Rezultatul votului va fi anunțat în data de 8 martie, când se aniversează Ziua Internațională a Femeii.

 

Noul PEUGEOT 308 este disponibil în 2 versiuni: sedan compact cu 5 uși și break SW. Conceput pentru a fi extrem de eficient, PEUGEOT 308 poate fi propulsat de motorizări pe benzină (110 și 130 CP) sau diesel (130 CP) eficiente, precum și de motoare plug-in hybrid (180 și 225 CP). Anul viitor vor fi lansate, de asemenea, versiuni 100% electrice.

 

Designul exterior propus de PEUGEOT 308 este seducător, în timp ce interiorul este convingător, cu o atenție deosebită acordată calității, interfețelor digitale de ultimă generație și ergonomiei unice oferite de PEUGEOT i-Cockpit, cu volan compact, pentru o experiență de condus mai intuitivă și mai directă.

 

După dubla victorie obținută în 2021 de modelele PEUGEOT 2008 (categoria SUV Urban) și PEUGEOT 208 (categoria Vehicul Urban), PEUGEOT 308 este cel de-al 3-lea vehicul al Mărcii care câștigă un premiu WWCOTY în numai doi ani (pentru mai multe informații accesează pagina: www.womensworldcoty.com).

 

DESPRE MARCA PEUGEOT

 

PEUGEOT combină standardele înalte, alura și emoția cu scopul de a fi o marcă generalistă de top la nivel mondial. Prezentă în aproape 130 de țări, marca a vândut peste 1 200 000 de modele în 2021. Pentru aniversarea a 211 ani de existență, PEUGEOT a inaugurat o nouă identitate de marcă, cu un nou logo ce afirmă personalitatea și atemporalitatea mărcii.

 

Cu o gama de vehicule de pasageri electrificată în procent de 80% și o gamă de vehicule comerciale electrificată în procent de 100%, Marca PEUGEOT duce mai departe tranziția energetică.

 

Din 2022, Peugeot va participa la Campionatul Mondial de Anduranță (WEC) cu Hypercar-ul hybrid 9×8.

Read More

NEAȘTEPTAT DIN ORICE UNGHI L-AI PRIVI

Cu noul 408, PEUGEOT demonstrează ingeniozitatea echipelor Mărcii, oferind o siluetă fastback inedită în vârful segmentului C. Modelul oferă o postură de felină și o alură unică, excelența unei inginerii axate pe eficiență și electrificare inteligentă, dar și emoțiile procurate de tehnologiile de ultimă generație dedicate plăcerii la condus și utilizării instinctive.

SEDUCȚIE. PEUGEOT 408 se remarcă în primul rând prin silueta dinamică de tip fastback și stilul inconfundabil, care sparge toate tiparele. Postura de felină este specifică modelelor Mărcii. Liniile sunt ascuțite, grila în culoarea caroseriei se îmbină perfect cu partea din față și afișează noua emblemă a mărcii PEUGEOT, reprezentată de un cap de leu. Decupajul inversat al barei de protecție spate este neașteptat și oferă profilului o dinamică inedită. Noul PEUGEOT 408 stă ferm pe roțile de mari dimensiuni cu diametrul de 720 mm. Jantele emblematice de 20 de inch prezintă un design geometric inedit. În partea din față, semnătura luminoasă în formă de colți integrează perfect modelul 408 în familia PEUGEOT, la fel ca și blocurile optice LED cu cele trei gheare din spate.

Cu o lungime de 4,69m și un ampatament lung de 2,79m, noul PEUGEOT 408 oferă un spațiu remarcabil pe rândul 2, cu un spațiu pentru picioare de 188 mm. Portbagajul este, de asemenea, generos, cu un volum de 536 litri, ce poate crește până la 1,611 litri cu scaunele spate rabatate. Noul PEUGEOT 408 are o înălțime de 1,48m, cu o siluetă fină și elegantă pentru o eficiență aerodinamică optimizată.

EMOȚIE. PEUGEOT 408 oferă pasagerilor și conducătorului auto ultima generație de PEUGEOT i-Cockpit®, pe care îl recunoști instant grație volanului compact dedicat plăcerii la condus și unei agilități controlate.

În habitaclu, accentul este pus pe calitate și conectivitate. Cu tehnologiile de ultimă generație prezente la bord, experiența de condus devine mai intuitivă și mai plină de satisfacții.

EXCELENȚĂ. Echipate cu 6 camere video și 9 radare, sistemele de asistență la condus oferă relaxare și siguranță la volan. Dintre acestea, se remarcă:

Regulatorul de viteză adaptiv cu funcție Stop and Go,
Night Vision, care detectează animalele, pietonii sau bicicliștii de pe drum și avertizează conducătorul auto,
Supraveghere a unghiului mort pe distanțe lungi (75 metri),
Rear Traffic Alert, care avertizează conducătorul auto cu privire la un eventual pericol, atunci când vehiculul este cuplat în marșarier.
Gama de motorizări care propulsează PEUGEOT 408 include două versiuni plug-in hybrid de 180 și 225CP și o versiune pe benzină de 130CP. Cele 3 motorizări sunt asociate cu o cutie de viteze automată EAT8 cu 8 trepte. O versiune 100% electrică va urma câteva luni mai târziu.

Eficiența a fost în centrul preocupărilor designerilor modelului PEUGEOT 408; aerodinamica, greutatea redusă (de la 1.396kg) și motorizările cu emisii scăzute de dioxid de carbon contribuie la un consum de energie extrem de scăzut (în curs de omologare), atât pentru versiunile plug-in hybird, cât și pentru versiunea termică de 130 CP.

Debutul comercial al Noului PEUGEOT 408 se va produce la începutul anului 2023. Modelul va fi produs mai întâi în Franța, la Mulhouse, pentru piața europeană, apoi la uzina Chengdu din China, pentru piața locală.

„Filozofia Mărcii PEUGEOT este că viața devine mai bună cu un pic de seducție. Cu aspectul său unic, silueta inovatoare de tip fastback și eleganța emancipată, noul 408 este expresia perfectă a filozofiei și inventivității mărcii PEUGEOT”, spune Linda Jackson, CEO al mărcii PEUGEOT. „Neașteptat din orice unghi l-ai privi, noul PEUGEOT 408 a fost conceput pentru iubitorii de mașini și de viață, care doresc să se elibereze de anumite convenții, în căutarea unei plăceri responsabile. Modelul întruchipează exigența tehnologică a mărcii PEUGEOT – o eficiență controlată și o experiență digitală la nivel înalt – precum și emoțiile intense oferite de plăcerea la condus instinctivă”.

Dorința de noutate și plăcere responsabilă: piața și clienții

Cu Noul 408, marca PEUGEOT își completează oferta pe segmentul C, alături de SUV-urile 3008 și 5008, și sedanurile 308 și break-urile 308 SW. PEUGEOT 408 se poziționează în vârful segmentului C.

Noul PEUGEOT 408 se adresează clienților aflați în căutare de noutate, care apreciază creativitatea și îndrăzneala unui model ce sparge toate tiparele și își doresc să contribuie la tranziția energetică.

PEUGEOT 408 oferă o experiență modernă la bord, pentru utilizarea de zi cu zi sau pentru deplasările mai lungi confortabile și relaxante la bord.

ALURA unică a unui fastback dinamic și inovator: designul

Alături de postura de felină specifică modelelor PEUGEOT, 408 primește un tratament riguros al suprafețelor, vizibil în special în partea din spate – partea din spate a pavilionului, capacul portbagajului, aripile spate se înlănțuie cu aceeași fluiditate, creând un joc de lumini.

408 primește o arhitectură exterioară specifică. Construit pe platforma multi-energie EMP2 (Efficient Modular Platform), modelul beneficiază de un ampatament lung de 2,787m, care oferă un spațiu generos pentru locurile din spate. Are o lungime de 4,69m și o lățime de 1,859m, cu oglinzile retrovizoare rabatate.

Ecartamentul este destul de lat, cu 1,599m în față și 1,604m în spate, astfel că sedanul stă ferm pe drum, cu roți de diametru mare (720mm) și jante de până la 20 inch. Deși adoptă o caroserie înălțată, PEUGEOT 408 beneficiază de un profil fin și atletic, grație unei înălțimi de doar 1,48 m.

În partea din față, capota lungă e flancată de aripile ridicate – o caracteristică a noilor modele PEUGEOT – ceea ce amplifică aspectul părții frontale și pune în valoare profilul, întrucât decupajul aripă/capotă este invizibil. Linia exterioară a capotei este, astfel, simplificată pentru a permite fixarea perfectă a pieselor de caroserie.

Tehnologia Matrix LED permite desenarea unor blocuri optice ultra-fine, care garantează în același timp un nivel înalt de performanță. Aceste blocuri optice formează limbajul de design al noului 408. Semnătura luminoasă se prelungește în jos cu două benzi LED sub formă de colți care plonjează în bara de protecție.

Grila în culoarea caroseriei semnează identitatea noului 408. Aceasta găzduiește noua emblemă a Mărcii, care ascunde senzorul numeroaselor sisteme de asistență la condus. Prizele de aer negre decorative de mari dimensiuni caracterizează tema grafică a părții frontale, accentuând vizual lățimea și robustețea modelului. Acestea înconjoară și protejează colții luminoși, unindu-se cu protecțiile negre care înconjoară caroseria și îmbunătățesc vizibilitatea semnăturii luminoase prin contrastul pe care îl creează.

Profilul Noului PEUGEOT 408 se remarcă printr-un decupaj inteligent între elementele negre și elementele vopsite, ce adaugă siluetei un plus de eleganță și de dinamism. Acesta scoate în evidență habitaclul generos și, în special designul geamului lateral, care accentuează dinamismul acestui fastback și accesibilitatea ușilor din spate.

Protecțiile laterale pentru caroserie și pasajele roților se află în prelungirea barei de protecție spate robuste de culoare neagră, care amplifică sentimentul de siguranță. Consola spate este vizual absorbită, ceea ce oferă un portbagaj de mari dimensiuni.

Jantele de 20’’ cu design geometric te surprind atunci când vehiculul este staționat și creează un efect vizual spectaculos la viteze mici. Designul lor neobișnuit se înscrie în abordarea conceptuală inedită a noului 408.

În spatele pavilionului, “urechile de pisică” direcționează fluxul de aer în jurul vehiculului pentru o aerodinamică optimizată. Acestea sunt elemente distinctive ale stilului adoptat de noul PEUGEOT 408.

Noul PEUGEOT 408 este disponibil cu 6 culori de caroserie:

Obsession Blue (nuanță nouă, selectată pentru a marca lansarea modelului)
Titanium Grey (nuanță nouă)
Artense Grey (doar pentru nivelul de echipare Allure)
Elixir Red
Pearl White
Black Perla Nera.

EMOȚIA experienței de condus: PEUGEOT i-Cockpit®

La interior, PEUGEOT i-Cockpit® reprezintă unul dintre atuurile mărcii PEUGEOT. Timp de un deceniu, acesta a fost îmbunătățit și modernizat cu fiecare nouă generație. PEUGEOT i-Cockpit® stabilește noi standarde în materie de ergonomie, calitate, spirit practic și tehnologie, cu un nou sistem de infotainment, PEUGEOT i-Connect®.

Volanul compact, o componentă centrală a sistemului PEUGEOT i-Cockpit® oferă plăcere la condus, agilitate și o precizie a mișcărilor unice. Acesta este ergonomic și încălzit (opțional) și regrupează comenzile sistemului multimedia (radio, telefon) și ale unor sisteme de asistență la condus.

Situat la nivelul privirii, deasupra volanului, noul instrumentar de bord digital integrează un ecran digital de 10-inch. Pe nivelul de echipare GT, instrumentarul de bord este 3D. În totalitate configurabil și personalizabil, acesta oferă mai multe moduri de afișare (Navigație Conectată TomTom, Radio/Media, Sisteme de asistență la condus, Flux de energie etc.) care pot fi modificate direct din panoul de control.

Construcția planșei de bord a noului PEUGEOT 408 se bazează pe arhitectura “high vent” ce plasează gurile de ventilație la nivelul capului pasagerilor, într-o poziție optimă pentru confortul lor termic.

Această arhitectură favorizează un ecran tactil central de 10 inch, situat puțin mai jos decât instrumentarul de bord digital pentru a fi la îndemâna șoferului. Sistemul include comenzi virtuale “i-toggles” în totalitate configurabile. Amplasate sub ecranul central, acestea asigură o estetică și un nivel tehnologic unice în segment. Fiecare i-toggle oferă acces direct la principalele funcții ale mașinii: aer condiționat, telefon, radio sau aplicații mobile, care pot fi configurate la alegerea utilizatorului.

În ceea ce privește procesul de dezvoltare a habitaclului, unul dintre principalele obiective ale echipei de Design Interior a mărcii PEUGEOT a fost echilibrarea spațiului dintre cei doi ocupanții ai rândului din față.

PEUGEOT i-Cockpit® este fidel principiului ecranului central “orientat spre conducătorul auto”, care optimizează ergonomia condusului și încurajează utilizarea lui de către pasageri.

Același principiu se aplică și în cazul consolei centrale, deschisă în mod deliberat către pasager. Aceasta regrupează toate comenzile dinamice ale mașinii.

Conducătorul auto poate alege între diferitele moduri de condus oferite de cutia de viteze automată cu 8 rapoarte cu o singură atingere:

Reverse (R) pentru a cupla în marșarier,
Neutral (N) pentru a trece vehiculul în punctul mort,
Drive (D) inițiază selectarea automată a celor 8 rapoarte în funcție de viteză, stilul de condus, profilul drumului și sarcina vehiculului.
Două butoane completează aceste funcții:

Parking (P), pune cutia de viteze în poziția parcare,
Pentru motorizările plug-in hybird, butonul Brake (B) activează frânarea regenerativă. Pe versiunile cu motor pe benzină, acesta este înlocuit de un buton manual (M), care permite selectarea manuală a vitezei utilizând padelele amplasate în spatele volanului.
În plus, consola găzduiește selectorul modului de condus, care permite conducătorului auto să selecteze diferitele moduri (Electric, Hybrid, Eco, Normal și Sport), în funcție de motorizare.

EXCELENȚĂ conectată: sistemul PEUGEOT i-Connect Advanced

Noul PEUGEOT 408 oferă o experiență conectată la nivel înalt. Noul sistem de infotainment ergonomic oferă tot ce e mai bun din universul smartphone-ului și lumea automobilismului, în funcție de dorințele și nevoile fiecărui pasager. Conducătorul poate să definească și să salveze preferințele sale în materie de afișaj, ambianță și setări. Sistemul poate memora până la 8 profiluri.

Funcția de partajare a ecranului, care conectează smartphone-ul la sistemul de infotainment al mașinii este acum wireless și pot fi conectate în același timp 2 telefoane, în Bluetooth. Patru porturi USB-C completează dispozitivul conectat care echipează PEUEGOT 408.

Ecranul central de 10 inch de înaltă definiție, în totalitate personalizabil, prezintă ferestre multiple cu “widget-uri” sau comenzi rapide, ușor de utilizat. Clienții pot accesa cu ușurință diferitele meniuri glisând la stânga, la dreapta, în sus, în jos pentru notificări sau apăsând cu 3 degete pentru a vizualiza lista cu aplicații.

O scurtă apăsare a butonului tactil “Home”, afișează meniul principal, ca în cazul unui smartphone.

În partea de sus a ecranului sunt afișate informații privind temperatura exterioară, aerul condiționat, date de conectivitate, notificări, precum și ora.

PEUGEOT i-Connect Advanced oferă o experiență tehnologică completă. Acesta este echipat cu navigație conectată TomTom, performantă și eficientă. Pentru o lizibilitate optimă, harta este afișată pe întregul ecran de 10 inch, iar actualizările sunt efectuate “over the air”, adică datele sunt transmise direct prin rețeaua de telecomunicații.

Comanda “OK PEUGEOT” cu recunoaștere vocală în limbaj natural poate fi utilizată în viața de zi cu zi pentru un plus de siguranță și ușurință în utilizare și oferă acces la funcțiile de infotainment.

Sistemul include documentație de bord și tutoriale pentru a oferi indicații privind utilizarea corectă și a răspunde la întrebările utilizatorilor.

EXCELENȚA și Eficiența, un MUST HAVE: caroserie și motorizări

Eficiența a ghidat întregul proces de proiectare și dezvoltare a noului 408, cu obiectivul de a reduce consumul de combustibil și emisiile de CO₂.

O atenție deosebită a fost acordată aerodinamicii noului PEUGEOT 408 pentru a îmbunătăți echilibrul de energie. Bara de protecție, capacul portbagajului, difuzorul, montanții de caroserie, oglinzile retrovizoare, ecranele fără carcasă, toate piesele de caroserie au fost optimizate grație unei colaborări strânse între designerii și inginerii mărcii PEUGEOT – o colaborarea ce reflectă disciplina abordată de echipele PEUGEOT la dezvoltarea Hypercarului 9X8. Designul roților permite o eficiență aerodinamică optimizată și contribuie în mod semnificativ la performanța generală a mașinii.

Rigiditatea caroseriei este optimizată prin lipirea elementelor structurale, pentru a îmbunătăți confortul la vibrare. Plăcerea la condus face parte din ADN-ul noului PEUGEOT 408, cu o ținută de drum exemplară, un confort la condus la cel mai înalt nivel, o plăcere la condus excelentă și o perfectă manevrabilitate în oraș, grației razei de bracare de 11,18 m.

Anvelopele noului PEUGEOT 408 au dimensiuni cuprinse între 17 și 20 inch. Roțile sunt din Clasa A, pentru a îmbunătăți eficiența prin reducerea rezistenței la rulare, fără a compromite exigențele Mărcii în ceea ce privește comportamentul rutier de referință.

Noul PEUGEOT 408 este disponibil cu două motorizări plug-in hybrid:

PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: 2 roți motrice / asocierea între un motor PureTech pe benzină de 180 CP (132 kW) și un motor electric de 81 kW cuplat la cutia de viteze e-EAT8 / în curs de omologare.
PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8: 2 roți motrice / asocierea între un motor PureTech pe benzină de 150 CP (110 kW) și un motor electric de 81 kW cuplat la cutia de viteze e-EAT8 / în curs de omologare.
Bateria litiu-ion are o capacitate de 12.4 kWh și o putere de 102kW, pe ambele versiuni plug-in hybird. Sunt disponibile două tipuri de încărcătoare de bord, care răspund tuturor tipurilor de utilizări și tuturor soluțiilor de încărcare ale clienților, un încărcător monofazat de 3.7 kW (dotare standard) și un încărcător monofazat opțional de 7.4 kW.

Timpii de încărcare estimați sunt următorii:

de la un Wall Box (32) de 7.4 kW: încărcare completă în 1h55 cu încărcătorul de bord monofazat de 7.4 kW,
de la o priză de mare putere (16A): încărcare completă în 3h50 cu încărcătorul de bord monofazat de 3.7kW,
de la o priză standard (8A): încărcare completă în 7h05 cu încărcătorul de bord monofazat de 3.7kW.
Noul PEUGEOT 408 este disponibil, de asemenea, cu o motorizare termică: motorul PureTech pe benzină de 1,2 litri cu 3 cilindri (130 CP) ce respectă standardul Euro 6.4 și este asociat cu cutia automată EAT8 cu 8 trepte și sistemul Start&Stop, în curs de omologare conform procedurii WLTP (Worldwide harmonized Light vehicules Test Procedures).

Toate motorizările noului PEUGEOT 408 sunt echipate cu o cutie de viteze automată cu 8 trepte, o garanție a relaxării și eficienței la volan.

Nu este disponibilă nicio versiune diesel, dar un model 100% electric va fi lansat ulterior.

EXCELENȚĂ tehnologică: sisteme de asistență la condus

La bordul noului PEUGEOT 408 se regăsește o gamă completă de sisteme de asistență la condus de ultimă generație, alimentate de informațiile colectate de 6 camere video și 9 radare, pentru manevre și călătorii mai sigure și mai relaxante. Unele sisteme sunt specifice segmentelor superioare:

Adaptive Cruise Control cu funcție Stop and Go, cu setarea distanței față de vehiculul din față.
Frânare automată de urgență cu avertizare privind riscul de coliziune: detectează pietonii și bicicliștii, pe timp de zi și pe timp de noapte, la viteze cuprinse între 7 km/h și140 km/h, în funcție de versiune.
Avertizare activă la depășirea involuntară a benzii de rulare, cu corectarea traiectoriei.
Alertă Atenție Șofer, care monitorizează starea de oboseală a șoferului după o perioadă lungă de timp petrecută la volan și la viteze de peste 65 km/h, prin analizarea mișcărilor volanului,
Recunoaștere avansată a semnelor de circulație și afișarea acestora pe instrumentarul de bord digital (Stop, Sens Unic, Depășirea interzisă etc.),
Sistemul Night Vision, care detectează prezența pietonilor sau a animalelor pe timp de noapte sau când vizibilitatea este redusă. Sistemul acționează în afara razei de acțiune a luminilor de drum. Imaginile în infraroșu sunt afișate pe instrumentarul de bord digital, în câmpul de viziune al șoferului.
Sistem de supraveghere a unghiului mort pe distanțe lungi (75 metri),
Alertă pentru trafic spate: sistemul avertizează șoferul cu privire la pericolele aflate în apropiere, atunci când acesta cuplează în marșarier.
Cameră video de marșarier de înaltă definiție cu unghi de 180° cu duză de curățare integrată.
Asistență la parcare 360° cu 4 camere video de înaltă definiție (față, spate și laterale),
Reglarea unghiului oglinzii exterioare la cuplarea în marșarier.
Blocuri optice Matrix LED pentru utilizarea optimizată a puterii fazei lungi, fără a orbi vehiculele din față sau care se apropie.
Comutare automată a fazei de drum.
Pachetul Drive Assist 2.0 (disponibil ulterior) reprezintă un nou pas către rularea semiautonomă. Pachetul este format din regulatorul de viteză adaptiv cu funcție Stop and Go (cutie de viteze automată EAT8) și sistemul de asistență la menținerea benzii de circulație și oferă 2 funcții noi :

schimbarea semi-automată a benzii de rulare, la viteze cuprinse între 70 km/h și 180 km/h.
recomandări anticipate privind viteza, în funcție de indicatoarele de limită de viteză.
Alte echipamente sunt disponibile pentru a facilita utilizarea de zi cu zi a noului PEUGEOT 408:

Acces și pornire mâini libere Proximity,
Acces cu mâinile ocupate, grație capacului de portbagaj motorizat,
Parbriz încălzit în totalitate degivrabil și volan încălzit
Alarmă perimetrică, volumetrică și anti-ridicare,
Frână de parcare electrică pe toate versiunile,
Plafon cu deschidere, echipat cu storuri.
Noul PEUGEOT 408 este echipat cu sistem de asistență e-call:

Apel de urgență E-call+ cu informații privind numărul de pasageri și localizare, inclusiv direcția vehiculului pe banda de circulație.
EMOȚIILE de lungă durată ale unei călătorii liniștite: stare de bine la bord

Plasat în vârful segmentului-C, noul PEUGEOT 408 oferă o gamă largă de echipamente concepute pentru a te bucura din plin de plăcerea călătoriilor și a mobilității.

Scaunele față poartă semnătura AGR (Aktion für Gesunder Rücken), etichetă care recompensează ergonomia și amplitudinea reglajelor scaunelor față. Acestea pot fi echipate cu reglaje electrice cu 10 căi, cu 2 posibilități de memorare pentru conducătorul auto și 6 căi pentru pasager, precum și cu sistem de masaj pneumatic în 8 puncte cu 5 programe diferite și cu încălzire.

Designul scaunelor a fost gândit pentru a pune în valoare calitatea materialelor selectate pentru habitaclu: mesh tehnic, alcantara, piele embosată și piele nappa colorată. Pe versiunile GT, scaunele prezintă inserții de culoare Adamite, prezentă și pe planșa de bord, panourile ușilor și consolă.

Între scaunele față, consola centrală se extinde cu o zonă pentru încărcarea wireless a smartphone-ului. Restul consolei este dedicat în totalitate spațiilor de depozitare, foarte practice, cu o cotieră, două porturi USB de tip C (încărcare/date), 2 suporturi de pahar de mari dimensiuni și diverse spații de depozitare care oferă în total până la 33 litri.

Spațiul din spate este generos, grație ampatamentului lung de 2,787 m, care face din noul 408 cel mai spațios PEUGEOT pentru pasagerii din spate, aceștia beneficiind de un spațiu pentru genunchi de 188 mm. Zona picioarelor oferă suficient spațiu pentru ca pasagerii să își poată întinde picioarele sub scaunele de pe rândul 1 și să se bucure de o libertate maximă de mișcare. Designul scaunelor, precum și unghiul șezutului sunt concepute pentru a oferi pasagerilor posibilitatea de a profita la maximum de spațiul oferit, pentru un confort optim pe perioada deplasărilor.

Începând cu nivelul de echipare Allure, noul Peugeot 408 oferă 2 porturi USB tip C în partea din spate a consolei centrale.

Noul PEUGEOT 408 oferă în dotare standard o banchetă rabatabilă fracționat (60/40) echipată cu trapă de ski. Pe versiunile GT, cele două secțiuni pot fi rabatate instant prin intermediul celor 2 comenzi ce pot fi accesate cu ușurință din portbagaj.

Noul 408 oferă un volum spațios al portbagajului. Cu scaunele spate rabatate, capacitatea de încărcare crește de la 536 la 1,611 litri (inclusiv un spațiu de depozitare de 36 litri sub covorașul portbagajului, pentru versiunile echipate cu motorizare termică). Cu bancheta spate rabatată, noul 408 poate fi încărcat cu obiecte având o lungime de 1,89 metri.

Pentru o utilizare de zi cu zi practică, zona portbagajului este echipată cu o priză de 12V situată în partea dreaptă a portbagajului, iluminat LED, plasă și curele de depozitare și cârlige pentru sacoșe.

Capacului portbagajului este motorizat, pentru a facilita accesul cu mâinile ocupate. Acesta se deschide automat:

Prin simpla trecere a piciorului pe sub bara de protecție,
Prin apăsarea butonului de pe cheia telecomenzii,
Prin apăsarea comenzii externe a hayonului,
Prin acționarea butonului push de pe planșa de bord.
În habitaclul noului 408, iluminatul ambiental cu LED (8 culori la alegere) localizat în spatele ecranului central difuzează o lumină blândă și participă la ambianța sofisticată a habitaclului. Aceeași lumină se extinde până la portierele ușilor cu spumă, îmbrăcate în Alcantara® sau din piese de aluminiu trase adânc, în funcție de nivelul de echipare.

Temperatura și confortul acustic al noului PEUGEOT 408 sunt optimizate grație tehnologiilor utilizate pentru designul și proiectarea geamurilor:

Parbrizul este în totalitate încălzit (opțională)
Grosimea geamurilor față și spate a fost crescută (3,85 mm)
În partea din față, geamurile laterale sunt laminate (începând cu nivelul de echipare Allure Pack) pentru o mai bună izolare acustică și un plus de siguranță (3,96 mm).
Sistemul de climatizare contribuie, de asemenea, la confortul termic al ocupanților. Pasagerii de pe rândul 2 beneficiază de guri de ventilație amplasate în partea din spate a consolei centrale.

Noul PEUGEOT 408 este echipat cu sistem AQS (Air Quality System) ce monitorizează constant calitatea aerului care intră în habitaclu și poate activa automat reciclarea aerului. Începând cu nivelul de echipare GT, noul Peugeot 408 beneficiază de Clean Cabin, un sistem de tratare a aerului care filtrează gazele și particulele poluante. Calitatea aerului este afișată pe ecranul tactil central.

Pentru confortul sonor al pasagerilor, noul 408 este echipat cu sistemul de sunet Hi-Fi FOCAL® Premium, dezvoltat în parteneriat cu Focal, brand franțuzesc specializat în echipamente audio.

Sistemul Hi-Fi Premium FOCAL® este compus din 10 difuzoare cu tehnologii exclusive brevetate:

4 tweetere TNF cu dom din aluminiu,
4 woofere cu membrană din Polyglass și suspensie TMD (Tuned Mass Damper) de 165mm,
1 speaker central din Polyglass,
1 subwoofer ovoid cu tehnologie triplă bobină Power Flower™.
Acestea sunt asociate cu un nou amplificator cu 12 canale de 690 W (tehnologie de clasă D) completat de procesarea audio digitală ARKAMYS.

Echipele mărcilor Peugeot și Focal au găsit locații personalizate pentru toate difuzoarele, astfel încât toți pasagerii să se bucure de o imersiune sonoră de excepție. La bord, scena sonoră este stabilă și pură, vocile sunt clare și detaliate și basul este puternic și profund.

Read More

C5 X PLUG-IN HYBRID: CONFORTUL SUPREM OFERIT DE SUSPENSIA ACTIVĂ CITROËN ADVANCED COMFORT®

C5 X oferă în versiunea plug-in hybrid suspensia activă Citroën Advanced Comfort® cu amortizare hidraulică progresivă ®, care echipează deja modelele C4, C5 Aircross și C5 X termic, cu control electronic al amortizării.

Suspensia fiecărei roți este controlată independent în timp real în funcție de condițiile de drum, oferind un confort și mai mare al suspensiei.Amortizarea devine și mai lină, datorită controlului electronic continuu al șocurilor.
Cu suspensia activă Citroën Advanced Comfort®, Citroën duce programul Citroën Advanced Comfort® cu un pas mai departe; C5 X Plug-in Hybrid oferă un confort de neegalat în categoria sa și invită pasagerii la călătorii fără stres.
Versiunea plug-in hybrid a modelului C5 X oferă, în premieră mondială, suspensia activă Citroën Advanced Comfort®, care combină amortizarea hidraulică progresivă® cu controlul activ al suspensiei. Vehiculul adaptează suspensia fiecărei roți pentru a fi mai lină sau mai fermă, în funcție de condițiile de drum întâlnite.

CONFORT SUPREM CU SUSPENSIA ACTIVĂ CITROËN ADVANCED COMFORT®
Senzorii care analizează drumul și neregularitățile acestuia transmit informații către un calculator care stabilește în mod continuu configurația corectă pentru a asigura tuturor pasagerilor de la bord un confort maxim.

Pe lângă senzorii ESP, suspensia controlată dispune de patru senzori de poziție verticală și trei senzori de viteză a roții pentru a analiza mișcările caroseriei și ritmul de condus: accelerație longitudinală și laterală, viteza de girație (rotația vehiculului în jurul axei sale verticale), unghiul volanului și viteza în viraje, poziția pedalei de accelerație, presiunea asupra pedalei de frână, sarcina vehiculului etc. Toate aceste informații permit unității electronice de control să acționeze în permanență asupra suspensiilor.

Controlul suspensiei crește eficiența amortizării hidraulice progresive®, eliberând și mai mult suspensia în timpul conducerii pentru a survola drumul în linie dreaptă, garantând totodată o susținere eficientă a caroseriei la transportul de sarcini grele și un sentiment crescut de siguranță la bord.

„La dezvoltarea modelului C5 X, a trebuit să respectăm un set foarte strict de specificații: am făcut un pas înainte în ceea ce privește condusul fluid ce diferențiază suspensia Citroën, care asigură în același timp un nivel foarte ridicat de susținere a caroseriei. Am lucrat timp de patru ani la dezvoltarea acestui sistem unic pentru a obține confortul suprem oferit de suspensia activă Citroën Advanced Comfort®”, declară Denis Mineret, responsabil dezvoltare sistem de suspensii C5 X.”

4 MODURI DE CONDUS LA ALEGERE
C5 X Plug-in Hybrid oferă patru moduri de condus ce pot fi selectate cu ajutorul comenzii amplasate pe consola centrală, pentru a se adapta tipului de drum și nivelului de confort pe care îl doresc șoferul și pasagerii.

În modul electric, trenul de rulare este, bineînțeles, 100% electric, cu suspensia activă Citroën Advanced Comfort® setată în modul Normal.
Modul Hybrid alternează între modul de condus 100% electric și o combinație între motorul electric și benzină /diesel. Suspensia activă rămâne în modul Normal.
În modul Confort, trenul de rulare funcționează la fel ca în modul Hybrid, dar suspensia activă trece în modul Confort pentru a amplifica efectul de „covor zburător”.
Modurile Normal și Confort ale suspensiei sunt similare la viteze mai mici de 50 km/h pentru a asigura un condus fluid. La viteze mai mari de 50 km/h, modurile sunt diferențiate pentru a garanta cea mai bună flexibilitate în modul Confort și cea mai bună combinație de confort/susținere oferită de caroserie în funcție de viteza în modul Normal.

În cele din urmă, în modul Sport, motorul termic funcționează în permanență și este susținut de motorul electric pentru a oferi și mai mult dinamism. În același timp, setările direcției, accelerației și transmisiei automate sunt mai dinamice. Sistemul de suspensie activă trece, de asemenea, în modul Sport, mai rigid, pentru a amplifica plăcerea de a conduce.
CONFORTUL UNIC OFERIT DE VEHICULELE DE MARI DIMENSIUNI DIN GAMA CITROËN
Versiunea pe benzină a modelului C5 X este echipată în standard cu suspensia Citroën Advanced Comfort cu amortizare hidraulică progresivă ®, care oferă o deplasare fluidă, caracteristică mărcii, ce filtrează limitatoarele de viteză, gropile sau șanțurile întâlnite pe drum.

Suspensia funcționează în doi timpi, în funcție de solicitările drumului:

La compresiile și decompresiile ușoare, arcul și amortizorul controlează mișcările verticale, fără a solicita amortizoarele. Senzația este aceea că mașina survolează denivelările drumului: acesta este efectul de „covor zburător”.
La compresiile și decompresiile majore, arcul și amortizorul acționează împreună cu amortizoarele hidraulice, care încetinesc gradual mișcarea și împiedică opririle bruște. Amortizorul hidraulic absoarbe și disipează energia stocată. Dispare astfel fenomenul de balansare, iar pasagerii sunt perfect izolați de imperfecțiunile drumului.
UN NOU PAS ÎN CEEA CE PRIVEȘTE PROGRAMUL CITROËN ADVANCED COMFORT®
De mai bine de un secol, noțiunea de confort este strâns legată de marca Citroën. Deși poate fi rezumat într-un singur cuvânt, confortul are, în realitate, mai multe aspecte. Amortizare, susținere a caroseriei, acustică, scaune, luminozitate, spațiu, ergonomie, versatilitate, servicii…numeroși parametri contribuie la definirea stării de bine și relaxării pe care pasagerii o simt atunci când se află la bordul vehiculului lor.

Pentru a oferi clienților toate aceste fațete ale confortului, Citroën a lansat programul Citroën Advanced Comfort® în 2016. Unul dintre pilonii acestui program este sistemul de suspensie hidraulică progresivă® introdus în gamă pe modelul C4 Cactus, restilizat în 2017. Cu suspensia activă Citroën Advanced Comfort®, Citroën duce programul Citroën Advanced Comfort® cu un pas mai departe și oferă clienților C5 X Plug-in Hybrid un confort de ultimă generație la rulare.

Read More