CITROËN AMI 6 ANIVERSEAZĂ 60 DE ANI DE EXISTENȚĂ

La 24 aprilie 1961, Marca Citroën prezenta presei modelul AMI 6, care urma să fie produs la noua uzină din Rennes, Franța.

  • Ami 6 a fost lansat inițial în versiunea sedan, dar versiunea break a avut cel mai mare succes, cu 550.000 de unități vândute din totalul de un milion de unități vândute până în anul 1971.
  • Ami 6 a fost lansat pentru a completa oferta mărcii Citroën, compusă din modelele 2 CV, ID și DS. Designerul lui Ami 6, creatorul legendarului Traction Avant, a considerat acest model drept opera sa de artă!
  • Cu particularitatea sa estetică de neuitat, luneta inversată, Ami 6 a marcat anii ’60 grație siluetei sale în formă de Z.

Acest model nu este în niciun caz menit să înlocuiască Citroen 2 CV, de care diferă în mod considerabil (…)”, comunicatul de presă publicat de marca Citroën în 1961 era probabil surprinzător la acea vreme, la fel ca și forma lui Ami 6! Această “mașină mică de mari dimensiuni”, cu dimensiuni exterioare reduse și un interior spațios a continuat să fie un mare succes, dincolo de forma sa unică, cu peste un milion de unități produse, dintre care mai mult de jumătate în versiunea break, lansată în anul 1964.

CITROËN AMI 6, UN DESIGN UNIC CU PLAFON ÎN FORMĂ DE Z

După ce a conceput designul legendarelor modele Traction Avant, 2 CV și DS împreună cu echipa de design a mărcii Citroën, Flaminio Bertoni a primit sarcina de a crea liniile unui model intermediar, cunoscut sub numele de Proiectul AM. Ami 6 a fost rezultatul acestui proiect și opera de artă a designerului Bertoni, după cum mărturisea acesta prietenilor și familiei. A fost pentru prima dată când Bertoni a fost liber să se exprime în totalitate, fără nicio intervenție din partea altora, rezultatul fiind stilul neconvențional al acestui vehicul. Pentru Ami 6, Bertoni a venit cu ideea lunetei inversate, care nu se murdărește atunci când plouă, oferă un portbagaj de dimensiuni respectabile cu un sistem de deschidere tradițional și un spațiu generos pentru locurile din spate, păstrând în același timp dimensiunile exterioare reduse. Motorul bicilindru avea o capacitate de 602 cm3. Ami 6 a afișat un caracter puternic, poate chiar un “stil baroc”, după cum observau unii critici, cu o parte frontală cu linii rafinate și faruri dreptunghiulare de mari dimensiuni (o premieră la acea vreme), capotă înclinată în partea din mijloc, plafon în formă de pagodă și aripi puse în valoare de liniile în relief. Ami 6 a surprins pe plan estetic și a inovat în materie de marketing, fiind prezentat în materialele promoționale drept “cel de-al doilea vehicul ideal pentru doamne”.

Interiorul oferit de Ami 6 a fost inspirat în mod direct de cel al modelului DS, o referință în industria auto. Începând cu volanul cu o singură spiță, mânerele ușilor, comenzile și terminând cu scaunele, toate dotările aminteau de vârful de gamă al mărcii  Citroën.

În materie de comportament rutier, toată lumea a apreciat ținuta de drum și flexibilitatea berlinei, moștenite de la celebrele suspensii ce echipau modelul 2 CV. Încă de la crearea sa, Ami 6 a fost un vehicul original și inovator, în spiritul mărcii Citroën. Fanii împătimiți ai acestui model păstrează un interes deosebit pentru versiunile Club ce se distingeau prin farurile duble și capacele de roți cu finisaj alb, vândute începând cu luna septembrie 1967.

Sloganul publicitar emblematic folosit pentru Ami 6 a fost “cel mai ieftin kilometru-confort din lume”.

AMI 6 VERSIUNEA BREAK; SUCCESUL ARE CINCI UȘI

Momentul crucial pentru Ami 6 a fost la sfârșitul anului 1964, odată cu apariția unui mic break (sarcină utilă de 320 kg) proiectat de către Henri Dargent (asistentul lui Flaminio Bertoni), împreună cu Robert Opron (succesorul lui Bertoni, care a decedat în anul 1964). Versiunea break va contribui la creșterea vânzărilor, depășind berlina, un caz foarte rar în istoria automobilelor.

Breakul beneficia de un volum de încărcare considerabil și oferea acces simplificat și practic. Model versatil, acesta permitea familiilor să călătorească într-un confort excelent la bord, fiind adecvat și pentru utilizarea în scopuri profesionale.

Ami 6 a fost mașina preferată a francezilor în anul 1966.

Producția berlinei s-a încheiat în martie 1969, cu șase luni înainte ca producția versiunii break să înceteze, pentru a face loc noului Ami 8, mai puțin neobișnuit, care avea o lunetă clasică. Acesta din urmă va fi înlocuit de Visa în anul 1978.

CITROËN AMI 6, ȘTIAȚI CĂ?

  • Denumirea de Ami 6 vine de la un acronim ce se referă la numele proiectului de design (vehicul AM), cuvântul “Miss” (domnișoară în limba engleză) și “amici” (prieten în limba italiană), inspirat probabil de designerul său, Flaminio Bertoni, de cetățenie italiană.
  • Yvonne de Gaulle, soția Generalului de Gaulle, conducea un model Ami 6. Acesta a inaugurat uzina mărcii Citroën din Rennes-La-Janais (Franța) care încă se afla în construcție la 10 septembrie 1960, cu puțin mai mult de un an înainte de începerea producției.
  • La 19 ianuarie 1966, Marca Citroën a organizat un raliu numit “Le Tour de Gaule d’Amisix” cu plecare din Rennes-La-Janais , în cadrul căruia două automobile Ami 6 break de serie și-au demonstrat rezistența și performanțele acestora. Ghidată de o escortă, echipa a ajuns la linia de sosire 23 de ore și 11 minute mai târziu, după ce a parcurs o distanță de 2 077 km cu o viteză medie de 89,6 km/h.
  • În iunie 1963, Ami 6 a fost prezentat în Statele Unite. Modelul de export beneficia de faruri duble rotunde și bare de protecție ranforsate.
  • Loc de producție: Paris (Franța) în perioada 1961-1963, Rennes-La-Janais (Franța) în perioada 1961-1969. Citroën inaugurează odată cu Ami 6 noua uzină din Bretania, prima descentralizare majoră a mărcii din Paris. Forest (Belgia) în perioada 1961-1969. Catila (Argentina): continuă producția modelului Ami 6 break până în anul 1971 (mașinile erau livrate în piese ce urmau a fi asamblate la fața locului).
  • Ami 6 a fost produs într-un număr de 1 039 384 exemplare: 483 986 în versiunea Berlină (aprilie 1961-martie 1969), 551 880 în versiunea Break (octombrie 1964 – septembrie 1969) și 3 518 în versiunea Entreprise(break cu două locuri folosit pentru asistență și service).
  • La ultimele modele Ami 6, intensitatea luminoasă a cadranului putea fi ajustată cu ajutorul unui comutator ce controla un reostat.
  • În prezent, un automobil Ami 6 în stare bună este evaluat la 5 000 € sau mai mult.
  • Ami 6 poate fi oferit cadou și sub formă de machetă 1:43 (37€), disponibilă pe buticul Citroën Lifestyle în versiunea Ami 6 Berlină 1967, Gris Typho.
Fișă tehnicăAmi 6 berlină 1961: Motor: Type M 4, Capacitate: 602 cm3, Alezaj: 74 mm, Cursă 70 mm, Putere fiscală: 3 CV, Putere reală: 22 CP cu 4 500 rpm Carburator: Solex corp unic 30 PBI până în noiembrie 1961 apoi 30 PICS.  Rezervor pentru combustibil -capacitate 25 litri Dimensiuni generale și greutate: Lungime: 3.87 m, Lățime: 1.524 m, Ampatament: 2.4 m, Masa la gol: 640 kg.

Ami 6 break 1964: Motor: Type M 4, Capacitate: 602 cm3, Alezaj: 74 mm, Cursă 70 mm, Putere fiscală: 3 CV, Putere reală: 25.5 CP cu  4 750 rpm Carburator: Solex corp unic 40 PICS și 40 PCIS (ambreiaj centrifugal) până în aprilie 1964, apoi 40 PICS-2 și 40 PCIS-2 (ambreiaj centrifugal). Rezervor pentru combustibil -capacitate 25 litri Dimensiuni generale și greutate: Lungime: 3.958 m, Lățime: 1.524 m, Ampatament: 2.4 m, Masa la gol: 690 kg.

Prețuri de lansare: Berlină 1961: 6 550 franci francezi (267 franci francezi pentru dotarea opțională radio auto disponibilă începând cu ianuarie 1962). În același an, 2 CV AZLP 425 cm3 (ambreiaj centrifugal): 4 950 franci francezi, ID 19 berlină obișnuită: 9 970 franci francezi. Tourisme Break 4 locuri 1964: 7 140 franci francezi.

Modificări principale: 1962: geamuri culisante spate (doar pe jumătate). Octombrie 1964: Caroserie tip Break. Lumini spate noi tip ogivă Octombrie 1967: Versiunea Club cu faruri duble rotunde și capace roți cu finisaj alb. Finisaj îmbunătățit. Mai 1968: Faruri monobloc multifuncționale spate. Geamuri față cu dublă culisare.

Read More

PEUGEOT 208 este lider în Europa la capitolul vânzări

Marca PEUGEOT a realizat o performanță excepțională în Europa, în primele două luni din 2021: PEUGEOT 208 este cel mai bine vândut automobil, în timp ce PEUGEOT 2008 ocupă a patra poziție, plasând două dintre vehiculele Mărcii în top 5 al celor mai bine vândute modele auto din Europa.

PEUGEOT 208 se află, pentru a doua lună la rând, în fruntea clasamentului celor mai bine vândute autovehicule din Europa. Este pentru prima data în istoria Mărcii când aceasta ocupă poziția de lider, raportat la o lună și per ansamblu.

PEUGEOT 2008 a înregistrat, de asemenea, rezultate excelente și ocupă locul 3 raportat la o lună și locul 4 la nivelul anului 2021, în creștere cu 64% comparativ cu anul 2020, pe o piață în scădere cu 21%.

Acesta este un rezultat remarcabil și foarte încurajator, în special având în vedere că un autovehicul marca Peugeot a ocupat ultima data această poziție în martie 2008. Este rezultatul activității tenace întreprinse în ultimii ani de către toate echipele Mărcii.

În prezent, PEUGEOT se află în curs de reînnoire a logo-ului Mărcii și lansare a noului model, PEUGEOT 308. Succesul înregistrat de cele 2 autovehicule din segmentul B confirmă alegerile strategice ale Mărcii Leului.

Read More

C5 X ESTE EXPRESIA SUPREMĂ A FILOZOFIEI MĂRCII CITROËN

Citroën prezintă noua emblemă a mărcii, C5 X, ce aduce un suflu nou în segmentul automobilelor mari, cu un design original ce îmbină caroseria de tip sedan și break, o propunere inovatoare în cea mai pură tradiție a modelelor de mari dimensiuni marca Citroën. Disponibil în versiune plug-in hybrid și pe benzină, C5 X exprimă modernitatea, statutul și inovația, exact așteptările clienților segmentului D și al SUV-urilor.

Designul oferit de C5 X reflectă perfect filozofia mărcii Citroën. C5 X este combinația unică între eleganța unui sedan, dinamismul unui break și postura ridicată a unui SUV.

  • C5 X propune o veritabilă relaxare la bord, grație confortului suprem oferit de programul Citroën Advanced Comfort®, cu un habitaclu demn de un salon, inclusiv suspensia activă Citroën Advanced Comfort și scaunele Advanced Comfort.
  • C5 X dispune de tehnologii moderne ce simplifică viața la bord, cu afișaj extins de tip head-up, sisteme de asistență la condus ce introduc condusul semi-autonom și interfață nouă de comunicare pe ecran tactil HD de 12’’ cu recunoaștere vocală în limbaj natural.

C5 X inovează prin introducerea, în premieră mondială, a suspensiei active Citroën Advanced Comfort ce amplifică efectul de „covor zburător”, o senzație strâns legată de istoria mărcii Citroën. O veritabilă invitație la călătorie, cu un habitaclu de tip lounge, C5 X oferă confortul recunoscut al scaunelor Advanced Comfort și un spațiu interior de neegalat, în special pe rândul 2. Portbagajul oferă un volum de 545 l și o execuție meticuloasă, răspunzând nevoilor clienților amatori de modele break. Versiunea plug-in hybrid îmbină ë-Confortul cu șofatul de zi cu zi în modul electric, ceea ce amplifică sentimentul de relaxare la bord.

Starea de bine resimțită la bord este amplificată de tehnologiile avansate ce simplifică utilizarea noului C5 X. Acesta dispune de afișaj extins de tip head-up și de o gamă de sisteme de asistență la condus ce reduc încărcătura mentală a conducătorului auto, precum Highway Driver Assist sau noua interfață de infotainment cu ecran tactil HD central de 12’’, recunoaștere vocală în limbaj natural și afișaj personalizabil cu widget-uri, la fel ca o tabletă.

„C5 X este un automobil ambițios, de mari dimensiuni, un real instrument pentru a seduce clienții dornici din ce în ce mai mult să exploreze lumea. Este o propunere îndrăzneață și originală ce reflectă cu adevărat savoir-faire-ul mărcii Citroën în materie de inovație, atenție acordată clienților și, mai presus de toate, stare de bine ridicată aici la rangul de artă de a trăi” – Vincent Cobée, Director General Citroën

O SILUETĂ AVANGARDISTĂ CE RESCRIE CODURILE UNUI SEGMENT D TRADIȚIONAL

C5 X provoacă emoție și te surprinde încă de la prima vedere, pe un segment D mai degrabă tradițional. Cu un concept puternic, unic pe piață, C5 X se poziționează în mod natural ca noul model vârf de gamă al mărcii Citroën și se inspiră, după cum sugerează și numele său, din Conceptul CXperience prezentat la Salonul Internațional de la Paris 2016.

• Un concept unic: o siluetă modernă și inovatoare

Asertivă, robustă și distinctivă, silueta Noului C5 X se impune încă de la prima vedere. Caroseria de tip fastback rescrie codurile segmentului D, îmbinând liniile unui sedan cu ale unui break și adăugând elemente demne de un SUV. Este o siluetă unică, cu o atenție deosebită acordată aerodinamicii.

Capota lungă, liniile fluide și aerodinamice, garda la sol înaltă și roțile de mari dimensiuni oferă distincție și dinamism; sunt elemente ce amintesc de numeroasele modele vârf de gamă care au marcat istoria mărcii Citroën. Hayonul său, un alt element distinctiv al automobilelor de mari dimensiuni din gama Citroën, oferă caracterul practic al unui break: asigură o deschidere largă și funcțională și un prag de încărcare coborât pentru o utilizare zilnică simplă și practică.

• O postură ridicată pentru un control mai bun asupra drumului

Postura sa ridicată grație gărzii la sol înalte, în comparație cu un sedan tradițional și roțile cu diametrul mare de 720 mm, echipate cu anvelope Tall & Narrow de 19’’ pe majoritatea versiunilor, oferă o poziție de condus înaltă pentru un plus de siguranță și vizibilitate, un element extrem de apreciat de clienții SUV-urilor.

Cu un ampatament de 2 785 mm ce asigură un spațiu excelent pentru pasagerii din spate, C5 X oferă dimensiuni exterioare generoase, cu o lungime de 4 805 mm, o lățime de 1 865 mm și o înălțime de 1 485 mm, valori ce îl plasează în centrul segmentului D.

• O semnătură luminoasă modernă și tehnologică, pentru a vedea și a fi văzut

C5 X propune, în partea din față și din spate, noua semnătură luminoasă în formă de V a Mărcii, inaugurată de Noul C4. Semnătura luminoasă tehnologică, ușor de recunoscut, integrează faruri cu tehnologie LED pe toate modelele din gamă. Vizibilă pe timp de zi, dar și pe timp de noapte, aceasta pune în valoare silueta unică a noului C5 X.

„Cu un stil inovator ce asociază eleganța unui sedan, dinamismul unui break și robustețea unui SUV, C5 X reflectă stilul îndrăzneț al mărcii Citroën. Silueta sa unică, liniile aerodinamice și semnătura luminoasă modernă fac din C5 X un veritabil model Citroën, ușor de recunoscut în trafic.”
Pierre Leclercq, Director Design Citroën

O INVITAȚIE LA CĂLĂTORIE ÎNTR-UN CONFORT ABSOLUT

Habitaclul propus de C5 X oferă un spațiu generos și o atmosferă călduroasă și relaxantă, o invitație la călătorie grație proporțiilor generoase, o atenție unică acordată detaliilor și un caracter practic fără egal. Compartimentul primitor oferă eleganță și confort, asociate cu o tehnologie inovatoare și discretă, în cea mai pură tradiție a mărcii Citroën.

• Un spațiu lounge, o invitație la stare de bine și relaxare

Fidel filozofiei mărcii Citroën în materie de personalizare, C5 X propune ambianțe interioare originale, ce permit crearea unui habitaclu după propriul stil. Acestea propun materiale călduroase, în combinații rafinate, cu o atenție deosebită acordată detaliilor.

C5 X beneficiază de scaunele Advanced Comfort, o referință în materie de confort la ședere, pentru ca pasagerii să se simtă la bordul mașinii ca acasă, într-un salon. Acestea oferă un confort la susținere și un confort vizual unic, grație materialului inedit folosit. Confortul dinamic și postural este asigurat de spuma de înaltă densitate și de spuma texturată ce oferă susținere, pentru ca pasagerii să se simtă relaxați chiar și după deplasările mai lungi.

C5 X este dotat cu suspensia Citroën Advanced Comfort, o exclusivitate originală a mărcii Citroën, concepută pentru a recrea efectul de „covor zburător” și pentru a depăși toate obstacolele întâlnite pe drum. În versiunea plug-in hybrid, C5 X duce controlul cu un pas mai departe, grație suspensiei active Citroën Advanced Comfort. Cu trei moduri la alegere, sistemul amplifică eficiența suspensiei cu amortizare hidraulică progresivă® relaxând și mai mult suspensia în timpul rulării, pentru a survola drumul și a oferi o eficiență mai mare, în special în curbe.

Spațiul s-a aflat în centrul preocupărilor mărcii Citroën la dezvoltarea modelului C5 X. În partea din față, scaunele confortabile și planșa de bord pură oferă un spațiu excelent. Zona din spate generoasă invită la relaxare și odihnă, cu un spațiu pentru picioare excepțional, o lățime confortabilă și un spațiu pentru cap generos.

Suprafețele vitrate ce se înlănțuie la 360° pun în valoare spațiul interior prin luminozitatea oferită de geamul custode și de plafonul vitrat cu deschidere de mari dimensiuni, ce lasă lumina să inunde habitaclul.

Pentru ca deplasările să devină cât mai relaxante posibil, o atenție deosebită a fost acordată acusticii. CX 5 beneficiază de geamuri laminate cu izolație acustică în partea din față și din spate, ce oferă o izolare excepțională față de zgomotul exterior.

• Toate avantajele unui break: versatil și practic în utilizarea de zi cu zi

Aspectul practic oferit de C5 X a fost gândit până în cele mai mici detalii. Pentru a seduce clienții europeni aflați în căutarea versatilității, C5 X propune un portbagaj în spiritul breakurilor. Acesta oferă un volum de încărcare generos, de 545 l, o podea plană cu bancheta spate rabatată și un volum util de până la 1 640 l, o deschidere largă și funcțională, un prag coborât și pereți drepți. Ruloul portbagajului, împreună cu hayonul, facilitează încărcarea. Hayonul motorizat are funcție hands-free, ce permite deschiderea sau închiderea portbagajului cu mâinile ocupate. Habitaclul găzduiește spații de depozitare inteligente, concepute pentru a susține, depozita sau ascunde obiectele de zi cu zi.

• ë-Confortul oferit de hibridul reîncărcabil: zi de zi în modul electric, motorizare termică la nevoie

C5 X propune o ofertă adaptată tuturor tipurilor de utilizare, pentru deplasările de zi cu zi, dar și pentru călătoriile neașteptate, fără niciun fel de restrângeri și în deplină libertate: hibridul reîncărcabil. Cu o putere de 225 CP, motorizarea plug-in hybrid oferă o pornire silențioasă, o rulare cu zero emisii de CO2 și posibilitatea de a rula mai mult de 50 km în modul ZEV, o autonomie în modul electric adecvată pentru majoritatea traseelor cotidiene ale utilizatorilor, la viteze de până la 135 km/h. Este posibil să treacă o săptămână fără ca motorul termic să nu fie utilizat în traseele de zi cu zi, reîncărcând vehiculul la nevoie, la domiciliu, la locul de muncă sau la o stație publică de încărcare. În același timp, este posibil să parcurgi trasee lungi, să pleci în weekend sau în vacanță fără a fi preocupat de reîncărcarea mașinii, utilizând motorul termic, care este eficient și performant.

C5 X plug-in hybrid este un vehicul electric modern și high-tech ce oferă confort și versatilitate la utilizare, mobilitatea în clasa ë-Confort. Perfect izolat de drum și de lumea exterioară, în deplină pace și liniște, ca într-un cocon, acesta filtrează toate denivelările drumului. Funcționarea silențioasă, fluiditatea cu care rulează vehiculul, plăcerea la condus, suspensia fiabilă, scaunele confortabile Advanced Comfort, absența vibrațiilor la bord, ergonomia și utilizarea simplificată a interfețelor și serviciilor dedicate contribuie la un plus de confort la bord, pentru toți pasagerii. C5 X este o nouă invitație la călătorii, în deplină liniște și relaxare și fără stres.

TEHNOLOGII DE ULTIMĂ GENERAȚIE PENTRU STARE DE BINE ȘI RELAXARE LA BORD

C5 X propune tehnologii de ultimă generație pentru călătorii mai sigure și mai relaxante și distracție la bord.

• Afișaj extins de tip head-up: toate informațiile utile la condus sunt afișate în câmpul vizual al conducătorului auto, pentru relaxare la bord

C5 X oferă o inovație spectaculoasă și utilă, afișajul extins de tip head-up, un sistem de afișare de tip head-up color și de mari dimensiuni proiectat prin parbriz, un prim pas către realitatea augmentată.

Este vorba despre o tehnologie imersivă, prefigurată de Conceptul 19_19, ce oferă o experiență de condus mai relaxantă: conducătorul auto nu mai trebuie să își mute privirea de la drum pentru a dispune de informațiile de care are nevoie.

• Un mediu comparabil cu o tabletă tactilă, grație My Citroën Drive Plus

C5 X inaugurează o nouă interfață de infotainment, cu accent pe conectivitate. Asociată cu un ecran tactil HD de 12’’, 4 porturi USB de tip C și încărcare wireless pentru smartphone, interfața se actualizează în timp real prin Cloud și include Mirror Screen, fără a fi nevoie să îți conectezi smartphone-ul. Interfața a fost concepută asemenea unei tablete tactile: personalizare, preferințe în materie de setări și afișare, widget-uri pe ecranul de primire. Sistemul dispune de recunoaștere vocală în limbaj natural, eficientă și simplu de utilizat, un asistent personal ce înțelege ce îi spui, răspunde la întrebări și execută comenzi, asemenea asistentului personal propus de Conceptul 19_19.

• Sisteme de asistență la condus pentru un șofat mai sigur și mai relaxant

C5 X propune sisteme de asistență la condus de ultimă oră, ce utilizează numeroasele radare, senzori și camere video instalate de jur împrejurul autovehiculului.

C5 X oferă tot ce e mai bun în materie de condus semi-autonom de nivel 2, în conformitate cu legislația în vigoare: sistemul Highway Driver Assist, ce îmbină regulatorul de viteză adaptiv cu funcția Stop & Go și sistemul de menținere a benzii de rulare: conducătorul auto nu mai trebuie să gestioneze viteza sau traiectoria mașinii, funcții gestionate acum de către vehicul.

Numeroase alte sisteme facilitează viața de zi cu zi la bord: sistem de detectare a unghiului mort cu rază lungă, Rear Cross Traffic Alert, ce detectează obstacolele aflate în apropiere la mersul cu spatele, Top 360 Vision ce facilitează manevrele prin afișarea mediului exterior pe tableta tactilă sau Acces și Pornire Hands-Free, care încuie și descuie în mod automat ușile la apropierea sau îndepărtarea conducătorului auto de vehicul.

C5 X, disponibil în versiuni plug-in hybrid sau pe benzină va fi comercializat începând cu a doua parte a anului 2021.

„Cu C5 X, Marca Citroën intenționează să ofere un răspuns emoțional și în același timp rațional pentru clienții segmentului D aflați în căutarea modernității, rafinamentului, confortului și versatilității. Cu silueta sa unică, confortul amplificat, motorizarea plug-in hybrid și inovațiile prezente la bord, C5 X oferă plăcere și relaxare în cea mai pură tradiție Citroën.” Laurence Hansen, Director Produs și Strategie Citroën

Read More

Hyundai si Discovery au lansat A Better Way – un documentar despre mobilitatea ecologica

Hyundai si Discovery au lansat documentarul A Better Way, o serie de scurtmetraje, care exploreaza domeniul mobilitatii cu zero emisii. Materialul a fost dezvoltat in colaborare cu ecologistul elvetian Bertrand Piccard, ambasador al brandului Hyundai.

Cele trei episoade ale documentarului vor fi difuzate prin intermediul retelei globale Discovery, inclusiv via NowThis, Seeker si Eurosport. Parteneriatul cuprinde si o componenta de stiri din zona motorsport – o colaborare intre Eurosport, Hyundai si echipa PURE ETCR (primul campionat mondial de curse cu masini electrice).

„Hyundai este un pionier in domeniul mobilitatii electrice, care a inceput activitatea de cercetare in sectorul vehiculelor cu pila de combustie in urma cu 20 de ani. Diversitatea gamei noastre de produse pentru care, in prezent, nu exista competitie, reprezinta rezultatul eforturilor noastre de pana acum”, sustine Andreas Christoph Hofmann, Vice President Product & Marketing – Hyundai Motor Europe. „Acest documentar evidentiaza nu doar obiectivele viitoare, ci si realizarile actuale.”

„Suntem incantati sa ne alaturam brandului Hyundai si sa sprijinim misiunea de a schimba perceptia globala asupra mobilitatii, informand, educand si inspirand audienta in privinta solutiilor durabile de ultima generatie, inclusiv vehiculele electrice si cele cu hidrogen, care determina o reala schimbare,” a declarat Mike Rich, Head of Sports Marketing Solutions, in cadrul Discovery. „Materialele video rezultate reflecta un viitor interesant in ceea ce priveste mobilitatea ecologica, printr-un continut original si captivant, care poate fi urmarit prin intermediul tuturor platformelor si canalelor Discovery, la nivel global.”

Documentarul se concentreaza pe tehnologia fuel cell – una dintre cele mai vaste arii de expertiza marca Hyundai. Ideea a venit din dorinta de a informa si de a inspira oamenii in ceea ce priveste revolutionarea mobilitatii.

„Pe parcursul vietii am invatat ca este foarte important sa ai viziune si spirit de pionierat, dar acestea nu valoreaza nimic daca nu sunt puse in aplicare”, a declarat Piccard. „Imi doresc ca viziunea mea cu privire la o societate care foloseste hidrogen sa devina realitate.”

Primul episod a fost filmat la Lausanne, Elvetia, pe malul lacului Geneva. Cu aceasta ocazie, Piccard i-a intalnit pe Michael Cole, President & CEO – Hyundai Motor Europe si pe Saehoon Kim, Executive Vice President & Head of Fuel Cell Center – Hyundai Motor Group. Invitatii au impartasit opinii despre viitorul energiei, iar la final, Piccard a facut o plimbare cu IONIQ 5 in jurul uimitorului peisaj elvetian – devenind prima persoana din Europa care testeaza noul autovehicul electric al gamei Hyundai.

Cel de-al doilea episod este realizat in Gösgen, Elvetia, un oras mic care are un rol important in revolutionarea energiei. Piccard viziteaza unul dintre primele locuri din Europa in care se produce combustibilul pe baza de hidrogen, o centrala hidroelectrica.

In cel de-al treilea episod, Piccard calatoreste la Monte Carlo, unde se desfasoara unul dintre cele mai importante raliuri motorsport din lume. Materialul il are ca protagonist pe Albert al 2-lea, Printul de Monaco, tema de dezbatere fiind modalitatea in care autovehiculele electrice pentru curse pot contribui la schimbarea perceptiei atat asupra electromobilitatii, cat si asupra domeniului motorsport.

„Sunt mandru de rolul pe care Hyundai il are in modelarea acestui viitor al tehnologiei ecologice,” mentioneaza Michael Cole. „Vom continua sa fim o sursa de schimbari revolutionare pozitive pentru Europa si pentru intreaga lume.”

Read More

Hyundai dezvaluie BAYON

Hyundai prezinta noul SUV de clasa B – BAYON. Modelul – proiectat special pentru piata din Europa – se remarca printr-un exterior compact, un interior spatios si un pachet avansat de echipamente pentru siguranta si pentru conectivitate.

„Pe masura ce autovehiculele din clasa SUV au devenit din ce in ce mai populare, Hyundai a observat o cerere ridicata pentru un model citadin, care sa ofere in acelasi timp suficient spatiu pentru a raspunde nevoilor clientilor”, a declarat Andreas-Christoph Hofmann, Vice President Marketing & Product – Hyundai Motor Europe. „Echipamentele avansate de siguranta si de conectivitate, designul distinctiv, precum si integrarea sistemului mild hybrid de 48 V contribuie la evidentierea modelului in acest segment de piata.”

BAYON completeaza seria de lansari si de actualizari Hyundai: 20 de modele in doar 12 luni, luand in considerare toate variantele de caroserie si de motorizari. Toate acestea au transformat 2020 intr-un an prolific pentru Hyundai.


Design modern 

BAYON integreaza noua directie stilistica Hyundai – „Sensuous Sportiness”, care adauga valoare emotionala experientei de condus. Designul se remarca prin proportii atractive si prin elemente grafice proeminente.

„Aspectul distinctiv al modelului BAYON, subliniat de liniile puternice si de farurile cu forma angulara, accentueaza caracterul remarcabil al modelului in segmentul B-SUV european”, a declarat Luc Donckerwolke, Chief Design Officer – Hyundai Motor Group.

Grila frontala ampla acopera partea inferioara, iar luminile DRL, impreuna cu banda de admisie a aerului confera o arhitectura distinctiva. In laterale, configuratia atletica a caroseriei, forma aripilor si ornamentele pragurilor definesc personalitatea modelului. Designul impresionant al partii din spate este subliniat de grafica orizontala a stopurilor, care sunt unite printr-o banda de culoare rosie.

BAYON este disponibil cu jante din otel de 15 inchi sau cu jante din aliaj de 16/ 17 inchi.

Paleta de culori pentru exterior include noua nuante. De asemenea, modelul este disponibil optional cu plafon in nuanta Phantom Black.


Culori caroserie:

• Mangrove Green perlat [culoare de lansare] (plafon Phantom Black, disponibil optional);

• Phantom Black perlat;

• Polar White (plafon Phantom Black, disponibil optional);

• Sleek Silver metalic (plafon Phantom Black, disponibil optional);

• Elemental Brass metalic (plafon Phantom Black, disponibil optional);

• Dragon Red perlat (plafon Phantom Black, disponibil optional);

• Aqua Turquoise metalic (plafon Phantom Black, disponibil optional);

• Aurora Grey perlat;

• Intense Blue perlat (plafon Phantom Black, disponibil optional).


O experienta high-tech

Gama de echipamente de conectivitate se remarca prin instrumentarul digital de 10,25 inchi, sistemul AVN de 10,25 inchi, alaturi de sistemul audio cu ecran de 8 inchi. Pasagerii pot beneficia de tehnologia de iluminare ambientala cu LED, integrata in zona picioarelor pasagerilor din fata, in pragurile usilor, respectiv zona manerelor portierelor fata, precum si in compartimentul de depozitare de sub consola centrala.

La interior, gama de culori neutre si materialele atent selectate creeaza o atmosfera placuta. BAYON este echipat standard cu tapiterie neagra.


Culori interior:

• negru;

• gri – doua tonuri (optional);

• gri inchis + accente Safari Green (optional);


Tehnologie si conectivitate

Pasagerii pot alege intre un sistem AVN cu ecran de 10,25 inchi sau un sistem audio cu ecran de 8 inchi, compatibil cu functiile Android Auto si Apple Car Play, disponibile wireless.

Doua porturi USB pentru pasagerii din fata si unul pentru cei din spate permit incarcarea simultana a trei dispozitive. Unul dintre porturile din fata permite si transferul de date (conectarea telefonului la sistemul multimedia). Tabloul este completat de sistemul audio premium Bose, care ofera o experienta sonora inedita.


Echipamente de conectivitate disponibile:

• Sistem AVN cu ecran de 10,25 inchi;

• Sistem audio cu ecran de 8 inchi;

• Instrumentar digital de 10,25 inchi;

• Apple CarPlay si Android Auto (disponibile wireless pentru sistemul audio cu ecran de 8 inchi);

• Sistem audio premium Bose;

• Suport de incarcare wireless;

• 3 porturi USB.


Servicii de conectivitate Hyundai Bluelink 

Cea mai recenta versiune a aplicatiei Bluelink include functii precum Connected Routing, dar si noua functie User Profile. In plus, BAYON va integra calendarul Apple sau Google, care permite conducatorului auto vizualizarea continutului pe ecranul AVN. Daca o intalnire din calendar are asociata si o adresa, aceasta poate fi importata direct in sistemul de navigatie al autovehiculului. De asemenea, prin intermediul aplicatiei Bluelink, clientii isi pot localiza autovehiculul, il pot bloca si debloca de la distanta sau pot avea acces la diferite informatii, cum ar fi nivelul de combustibil.


Bluelink si serviciile LIVE:

• Connected Routing: sistemul de navigatie Hyundai bazat pe mediul cloud, care analizeaza traficul, oferind o estimare a orelor de sosire la destinatie, dar si reconfigurarea traseului, in cazul in care este necesar;

• Live Parking Services: pe langa disponibilitatea locurilor de parcare din apropiere, include acum si informatii despre pret;

• Calendar integration: sincronizarea calendarului telefonului Google sau Apple cu sistemul multimedia al autovehiculului;

• Servicii de la distanta: conducatorul auto poate bloca/ debloca autovehiculul prin intermediul aplicatiei Bluelink;

• Comanda vocala online: sistem de comanda vocala online (bazat pe mediul cloud), care poate controla functiile autovehiculului, cum ar fi incalzirea si ventilatia;

• Find My Car: conducatorii auto pot localiza cu usurinta autovehiculul intr-o locatie necunoscuta;

• Send to car (POI): cauta punctele de interes locale si trimite rezultatele catre sistemul de navigatie al autovehiculului;

• Securitate: notificare alarma autovehicul;

• Intretinere: diagnoza si raport autovehicul (de ex., presiunea in anvelope), informatii despre condus.


Interior spatios si confortabil

Cu un exterior compact si un interior spatios, clientii se pot bucura de toate avantajele. Forma compacta si vizibilitatea excelenta asigura acces si manevrabilitate optime, conferind sentimentul de siguranta pe care clientii il regasesc la volanul autovehiculelor Hyundai de clasa SUV.

BAYON se remarca prin portbagajul care ofera o capacitate de 411 litri, in conditiile unor dimensiuni compacte. Cu o lungime de 4.180 mm, o latime de 1.775 mm si o inaltime de 1.490 mm (sau 1.500 mm, pentru modelele cu jante de 17 inchi), noul SUV confera un echilibru perfect intre confort si aspectul compact. Cu un ampatament de 2.580 mm, pasagerii din fata beneficiaza de spatiu pentru picioare de 1.072 mm, iar cei din spate de 882 mm. BAYON ofera o garda la sol de pana la 183 mm (in combinatie cu jantele de 17 inchi).


Pachet avansat de siguranta 

Pachetul Hyundai SmartSense include o serie de functii de condus semi-autonom. Sistemul de asistenta pentru mentinerea autovehiculului pe centrul benzii de rulare (LFA) corecteaza automat directia autovehiculului. Sistemul de asistenta la coliziunile frontale (FCA) cu detectarea vehiculelor, a pietonilor si a ciclistilor alerteaza conducatorul auto si aplica automat frana, pentru a reduce daunele, atunci cand o coliziune este inevitabila. FCA este disponibil cu functia de prevenire a coliziunilor in intersectii. O alta functie avansata, pilotul automat inteligent sincronizat cu sistemul de navigatie (NSCC) anticipeaza curbele sau liniile drepte pe autostrada, regland viteza autovehiculului.

De asemenea, BAYON include o serie de functii care monitorizeaza atentia conducatorului auto. Sistemul de atentionare a conducatorului auto (DAW) monitorizeaza constant stilul de condus, cu scopul de a detecta orice deviatie neobisnuita a directiei sau alte semne de oboseala. DAW se activeaza impreuna cu sistemul de avertizare la deplasarea autovehiculului din fata (LVDA). LVDA atentioneaza conducatorul auto atunci cand vehiculul din fata incepe sa se deplaseze, in cazul in care acesta reactioneaza cu intarziere. In plus, sistemul de alerta pentru ocuparea locurilor din spate (ROA) monitorizeaza locurile din spate si avertizeaza conducatorul auto daca sunt ocupate la plecare.

Sistemul de avertizare pentru evitarea unei coliziuni in timpul parcarii cu spatele (PCA-R) utilizeaza camera si senzorii din spate pentru a detecta obstacolele, avertizand conducatorul auto si aplicand automat frana, pentru a evita o coliziune. Sistemul de asistenta pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea in marsarier (RCCA) avertizeaza sonor, in cazul in care exista un risc de coliziune in timpul deplasarii in marsarier. In plus, clientii BAYON pot beneficia de asistenta la parcare (PA). Cu ajutorul unui sistem de senzori si al unui software, PA permite parcarea semi-autonoma, pentru spatiile inguste.

Sistemul eCall permite efectuarea automata a unui apel de urgenta de la bord. In plus, sistemul se activeaza automat in momentul in care se declanseaza airbagurile autovehiculului.


Sisteme de siguranta SmartSense disponibile:

• Sistem de asistenta pentru mentinerea benzii de rulare (LKA);

• Sistem de asistenta pentru mentinerea autovehiculului pe centrul benzii de rulare (LFA);

• Pilot automat inteligent sincronizat cu sistemul de navigatie (NSCC);

• Functie inteligenta de avertizare asupra vitezei limita (ISLA);

• Sistem de asistenta pentru faza lunga (HBA);

• Sistem de asistenta la coliziunile frontale (FCA) cu detectare pietoni, ciclisti si cu functie de prevenire a coliziunilor in intersectii;

• Sistem de atentionare a conducatorului auto (DAW);

• Sistem de avertizare la deplasarea autovehiculului din fata (LVDA);

• Sistem de alerta pentru ocuparea locurilor din spate (ROA);

• Sistem de avertizare pentru evitarea coliziunilor din unghiul mort (BCW);

• Sistem de asistenta la evitarea coliziunii din unghiul mort (BCA);

• Sistem de asistenta pentru evitarea coliziunilor la parcarea cu spatele (PCA-R);

• Sistem de avertizare pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea in marsarier (RCCW);

• Sistem de asistenta pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea in marsarier (RCCA);

• Sistem de asistenta la parcare (PA).


Sisteme de propulsie

Datorita motorizarilor actualizate din familia Kappa, BAYON se remarca printr-un consum de combustibil si emisii de CO2 foarte reduse. T-GDi este o motorizare turbo de cilindree mica, cu injectie directa, pentru o eficienta optima. Alaturi de sistemul mild hybrid de 48 V si de transmisia manuala inteligenta (iMT), aceasta asigura eficienta.

iMT decupleaza motorul de la transmisie dupa ce conducatorul auto elibereaza pedala de acceleratie si permite autovehiculului sa ruleze liber, pentru eficienta consumului de combustibil.

De asemenea, tehnologia Hyundai CVVD (Continuously Variable Valve Duration) optimizeaza consumul de combustibil. In functie de modul de condus, CVVD regleaza durata de deschidere/ inchidere a supapei, contribuind astfel la maximizarea performantei si a eficientei.

Varful de gama este motorizarea T-GDi de 1 litru, disponibila cu sistem mild hybrid de 48 V, care dezvolta o putere de 120 CP sau 100 CP. Aceasta poate fi cuplata la transmisia manuala inteligenta cu 6 trepte (6iMT) sau la transmisia 7 DCT. Versiunea de 100 CP, fara sistemul mild hybrid de 48 V, poate fi cuplata la o transmisie manuala cu 6 trepte (6 MT) sau 7 DCT.

De asemenea, motorizarea T-GDi de 1 litru cu/ fara sistem mild hybrid de 48 V dispune de trei moduri de condus (Eco, Normal si Sport), pentru optimizarea raspunsului motorului si a directiei, in functie de conditiile de condus.

Motorizarea MPi de 1,2 litri si 84 CP poate fi cuplata la o transmisie 5 MT.

BAYON este primul model Hyundai de clasa SUV echipat cu functie de corelare a turatiei motorului, specifica modelelor Hyundai de inalta performanta. Aceasta functie sincronizeaza turatia motorului cu cea a arborelui de iesire, pentru o schimbare mai lina si mai sportiva intr-o treapta de viteza inferioara. Aceasta va fi disponibila pentru motorizarea T-GDi de 1 litru, cuplata la transmisia 7 DCT (in toate modurile de condus) si pentru motorizarea T-GDi de 1 litru cu sistem mild hybrid de 48 V – cuplata la transmisia 6iMT, numai in modul Sport.

Read More

Hyundai dezvaluie primele imagini cu modelul KONA N

Hyundai dezvaluie primele imagini cu modelul KONA N, cel mai recent membru din cadrul diviziei de performanta a producatorului si primul model N de clasa SUV.

KONA N imbina stilul contemporan al versiunii standard cu dinamismul specific gamei N. Pentru prima data, echipa de design Hyundai si divizia de performanta N au colaborat pentru a dezvolta o caroserie de tip SUV. Rezultatul – un autovehicul cu o prezenta puternica, care ofera o experienta sportiva la volan.

Partea frontala este dominata de prizele de aer de mari dimensiuni, iconice, in timp ce semnatura luminoasa confera modelului un aspect impunator. Bara de protectie are ca sursa de inspiratie domeniul aeronautic si se extinde pe lateralele autovehiculului, subliniind valentele aerodinamice. Acest tablou este completat de sigla N, care este prezenta pe grila.

In partea din spate, personalitatea si sportivitatea noului model sunt evidentiate de dubla evacuare, de spoilerul aerodinamic cu stop in forma triunghiulara (specific gamei N), de jantele din aliaj, dar si de pragurile laterale cu accente de culoare rosie.

Mai multe detalii vor fi dezvaluite in perioada urmatoare.

Read More

NOUL PEUGEOT 308

Veritabilă referință în segmentul berlinelor compacte, cu peste 7.000.000 de vehicule vândute de-a lungul generațiilor și o listă lungă de premii câștigate, inclusiv premiul Car Of The Year în 2014, marca PEUGEOT prezintă noul PEUGEOT 308.

Designul seducător, vârf de gamă propus de noul PEUGEOT 308 afișează noua emblemă a mărcii. Arhitectura în totalitate optimizată pune în valoare spațiul interior și exprimă dinamismul și identitatea noului model.

În materie de tehnologie, noul PEUGEOT 308 oferă sisteme de asistență la condus de ultimă generație. Noul PEUGEOT i-Cockpit® evoluează și integrează i-Connect® Advanced, un sistem de infotainment mai modern, intuitiv, conectat.

Eficient și extrem de performant din punct de vedere aerodinamic, noul PEUGEOT 308 este fidel conceptului mărcii potrivit căruia “ai puterea de a alege” și oferă motorizări plug-in hybrid, pe benzină sau Diesel.

INTENSE SEDUCTION

Noul PEUGEOT 308 se afirmă în segmentul său cu o caroserie redesenată. Ampatamentul mai lung cu 55 mm oferă o siluetă alungită și extra spațiu pentru pasagerii din spate. Înălțimea redusă cu 20 mm, asociată cu o parte frontală elegantă, lungește vizual capota.

Postura și stilul noului Peugeot 308 au fost îmbunătățite la interior și nu la exterior, pentru a îndeplini obiectivul de eficiență aerodinamică. Acest lucru se reflectă în arhitectura optimizată, cu conturile aripilor puternic pronunțate și caroseria mulată pe structură.

În lateral, flancurile simple și netede subliniază personalitatea puternică a noului Peugeot 308,. Designul lateral este inspirat de istoria identității mărcii (PEUGEOT 205, 208, 308 etc) și afișează dinamismul unei caroserii mulate pe structură.

Partea din spate accentuează performanța aerodinamică a noului Peugeot 308, fiind rezultatul numeroaselor teste efectuate în tunelul de vânt. Spoilerul lung, distinctiv pentru stilul noului PEUGEOT 308, linia pronunțată ce traversează părțile laterale ale caroseriei și linia plafonului ce curge lin spre spate sporesc caracterul dinamic al mașinii.

Noul PEUGEOT 308 păstrează ADN-ul mărcii PEUGEOT. Senzual și puternic în același timp, modelul face parte dintr-un univers de referință mai dinamic și mai sofisticat.

Noul PEUGEOT 308 afișează noua emblemă a mărcii PEUGEOT, ce se află în centrul grilei cu motiv specific. O evoluție în materie de design și tehnologie, senzorul pentru sistemele de asistență la condus dispare în spatele emblemei (tehnologie cu radom ce utilizează indiul compatibil cu undele radio), pentru a face din aceasta elementul central al grilei. Plăcuța de înmatriculare a migrat către partea inferioară a părții frontale.

Pe nivelurile de echipare GT/GT Pack, blocurile optice Full LED, mai fine, integrează tehnologia PEUGEOT Matrix LED pentru un plus de eficiență și siguranță în utilizarea de zi cu zi.

În partea din spate, blocurile optice adoptă tehnologia Full LED cu designul celor 3 gheare, pentru o semnătură luminoasă modernă, specifică mărcii Peugeot.

Noul PEUGEOT 308 va fi disponibil cu 7 culori de caroserie:

  • Olivine Green
  • Vertigo Blue
  • Elixir Red
  • Pearl White
  • Ice White
  • Artense Grey
  • Perla Nera Black

TECHNO SPIRIT, noul PEUGEOT i-Cockpit®

PEUGEOT i-Cockpit® face parte din AND-ul mărcii Peugeot și, cu fiecare nouă generație, este și mai modern.  PEUGEOT i-Cockpit® marchează o evoluție în materie de ergonomie, calitate, design și tehnologie, cu un nou sistem de infotainment al mărcii, PEUGEOT i-Connect®.

Noul volan compact este echipat cu senzori de prindere. Ergonomic și încălzit (opțional), volanul regrupează toate comenzile mașinii:

  • radio,
  • media,
  •  telefon,
  • sisteme de asistență la condus.

Instrumentarul de bord este situat la nivelul privirii și începând cu nivelul de echipare Active Pack integrează un ecran digital de 10 inch. Pe nivelul de echipare GT, instrumentarul de bord are 3 dimensiuni. În totalitate configurabil și personalizabil, acesta oferă mai multe moduri de afișare (Navigație Conectată TomTom, Radio/Media, Sisteme de asistență la condus, Flux de energie etc.).

Planșa de bord se bazează pe o arhitectură “high-vent” ce plasează gurile de ventilație la nivelul capului pasagerilor, într-o poziție optimă pentru confortul conducătorului auto și al pasagerilor.

Ecranul tactil central de 10 inch, perfect integrat în planșa de bord, este situat puțin mai jos decât instrumentarul de bord pentru a fi la îndemâna șoferului.

Începând cu nivelul de echipare Allure, noul PEUGEOT 308 include comenzi virtuale “i-toggles” în totalitate configurabile ce înlocuiesc butoanele fizice pentru aerul condiționat. Amplasate în partea opusă a ecranului central, acestea asigură o estetică și un nivel tehnologic unice în segment.

Fiecare i-toggle oferă acces direct la principalele funcții ale mașinii: aer condiționat, telefon, radio sau aplicații mobile.

PEUGEOT i-Cockpit® păstrează principiul ecranului central “orientat către șofer “, pentru un mediu de condus ergonomic. Același lucru se aplică și în cazul consolei centrale, deschisă în mod deliberat către pasager, pentru a echilibra spațiul dintre cei doi ocupanți ai rândului din față.

Designul consolei centrale reflectă economia de spațiu oferită de noua unitate de aer condiționat. Consola regrupează toate comenzile dinamice ale mașinii:

  • o nouă comandă compactă pentru selectarea modurilor (Reverse, Neutral, Drive) și 2 butoane (Parking și Manual) pentru cutia de viteze automată cu 8 rapoarte,
  • selectorul modului de condus, pentru a selecta diferitele moduri (Electric, Hybrid, Eco, Normal și Sport), în funcție de motorizare.

Consola centrală oferă o zonă de încărcare wireless, dar și numeroase spații de depozitare și echipamente funcționale:

  • două suporturi de pahar de mari dimensiuni,
  • două porturi USB Tip C (încărcare și încărcare/transfer date),
  • spații de depozitare de până la 34 litri,
  • o cotieră.

Noul PEUGEOT 308 este unul dintre noile modele de referință ale segmentului.

Designul interior pune în valoare diversitatea și bogăția materialelor selectate pentru habitaclu. Noul Peugeot 308 oferă iluminat ambiental cu LED (8 culori la alegere) pentru decorul principal sau panourile ușilor care, în funcție de nivelul de echipare pot fi din spumă, material textil, Alcantara® sau din piese din aluminiu trase adânc.

TECHNO SPIRIT, PEUGEOT i-Connect și i-Connect Advanced

Noul sistem de infotainment oferă tot ce e mai bun din universul smartphone-ului și lumea automobilismului, în funcție de dorințele și nevoile fiecărui pasager. Conducătorul (până la 8 profile) poate să definească și să salveze preferințele sale în materie de afișare, ambianță și setări.

Funcția de partajare a ecranului este acum wireless și pot fi conectate în același timp 2 telefoane, în Bluetooth.

Ecranul central de 10 inch de înaltă definiție, în totalitate personalizabil, prezintă ferestre multiple cu “widget-uri” sau comenzi rapide, ușor de utilizat.

Clienții pot accesa cu ușurință diferitele meniuri glisând la stânga, la dreapta, în sus, în jos pentru notificări sau apăsând cu 3 degete pentru a vizualiza lista cu aplicații. O scurtă apăsare a butonului tactil “Home”, afișează meniul principal.

În partea de sus a ecranului sunt afișate informații privind temperatura exterioară, aerul condiționat, date de conectivitate, notificări, precum și ora.

PEUGEOT i-Connect Advanced este echipat cu navigație conectată TomTom, pentru o experiență tehnologică completă. Pentru o lizibilitate optimă, harta este afișată pe întregul ecran de 10 inch, iar actualizările sunt efectuate “over the air”.

Comanda “OK PEUGEOT” cu recunoaștere vocală poate fi utilizată în viața de zi cu zi pentru un plus de siguranță și ușurință în utilizare și oferă acces la funcțiile de infotainment.

Sistemul include documentație de bord și tutoriale pentru a oferi indicații privind utilizarea corectă și a răspunde la întrebări.

TECHNO SPIRIT, sisteme de asistență la condus

La bordul noului 308, sistemele de asistență la condus de ultimă generație completează gama de tehnologii inovatoare:

Pachetul Drive Assist 2.0 (disponibil la finalul anului) reprezintă un nou pas către rularea semiautonomă. Pachetul este format din regulatorul de viteză adaptiv cu funcție Stop and Go (cutie de viteze automată EAT8) și sistemul de asistență la menținerea benzii de circulație și oferă 3 funcții noi :

  • schimbarea semi-automată a benzii de rulare, la viteze cuprinse între 70 km/h și 180 km/h.
  • recomandări anticipate privind viteza, în funcție de indicatoarele de limită de viteză.
  • adaptarea vitezei în curbe, la viteze de până la 180 km/h.

Noul PEUGEOT 308 oferă, în dotare standard sau opțională, echipamente noi, specifice segmentelor superioare:

  • sistem de supraveghere a unghiului mort pe distanțe lungi (75 metri),
  • avertizare pentru trafic spate (detectarea obstacolelor la mersul cu spatele),
  • noua cameră video de marșarier de înaltă definiție cu unghi de 180° și duză de curățare integrată,
  • asistență la parcare 360° cu 4 camere video (față, spate și laterale),
  • sistem acces și pornire hands-free,
  • parbriz cu încălzire și degivrare și volan încălzit,
  • apel de urgență « E-call+ » cu informații privind numărul de pasageri și localizare, inclusiv direcția vehiculului pe banda de circulație,
  • coborâre automată a oglinzilor retrovizoare la cuplarea marșarierului.

În funcție de nivelul de echipare, noul PEUGEOT 308 propune o gamă completă de echipamente pentru asistență la condus, siguranță și confort :

  • Regulator de Viteză Adaptiv cu funcție Stop & Go (în combinație cu transmisia automată EAT8), cu setarea distanței față de vehiculul din față,
  • Regulator de Viteză Adaptiv cu funcție 30 km/h (în asociere cu cutia de viteze manuală) cu setarea distanței față de vehiculul din față,
  • frânare automată de urgență (detectează pietonii și bicicliștii, pe timp de zi și pe timp de noapte, la viteze cuprinse între 7 km/h și 140 km/h, în funcție de versiune) și avertizare privind riscul de coliziune,
  • avertizare de părăsire involuntară a benzii de rulare, cu corectarea traiectoriei autovehiculului,
  • Alertă Atenție Șofer, pentru a evalua vigilența șoferului după o perioadă lungă de timp petrecută la volan și la viteze de peste 65 km/h, prin analizarea mișcărilor volanului,
  • comutare automată a luminilor de drum,
  • recunoaștere avansată a semnelor de circulație (Stop, Sens Unic etc.),
  • plafon panoramic echipat cu storuri,
  • alarmă perimetrică, volumetrică și anti-ridicare,
  • frână de parcare electrică pe toate versiunile.

PERFECT FIT, eficient în mod natural

Noul PEUGEOT 308 este construit pe noua platformă modulară multi-energie EMP2 (Efficient Modular Platform), ce permite dezvoltarea unei game complete de versiuni electrificate. Două versiuni plug-in hybrid sunt disponibile încă de la lansare.

Platforma este alcătuită din noi elemente structurale pentru un plus de eficiență, siguranță, confort și plăcere la condus.

Cu o caroserie redesenată, noul PEUGEOT 308 se impune în segmentul său cu:

  • o lungime de 4,36 m (+11 cm),
  • un parbriz înclinat, poziționat mai în spate,
  • un ampatament mai mare cu 55mm, pentru a atinge 2,675 m, ceea ce asigură mai mult spațiu pentru pasagerii din spate.
  • o înălțime de 1,44m, mai mică cu 20 mm.

Volumul portbagajului este de 412 litri și poate ajunge la 1323 litri cu bancheta spate rabatată. Un spațiu de depozitare compartimentat de 28 litri se află sub podeaua portbagajului.

Noul PEUGEOT 308 dispune de o aerodinamică la nivel înalt, cu un Cx de 0,28 și un SCx de 0,62m². Toate elementele de caroserie vizibile și mai puțin vizibile au fost elegant optimizate (bara de protecție, deflectoarele, difuzorul, montanții de caroserie, oglinzile retrovizoare). Designul roților oferă o aerodinamică mai bună și contribuie semnificativ la performanțele mașinii.

Noul PEUGEOT 308 propune anvelope de dimensiuni cuprinse între 16 și 18 inch din Clasa A și A+ pentru eficiență la rulare și un comportament rutier de referință.

Pentru că eficiența a dictat întregul proces de dezvoltare, platforma inovatoare pe care este construit noul Peugeot 308 favorizează un consum redus de combustibil și emisii de CO₂ scăzute.

Plăcerea la condus face parte din ADN-ul noului PEUGEOT 308. Modelul se bucură de o ținută de drum exemplară, oferă un confort la condus la cel mai înalt nivel, asigură o plăcere la condus excelentă și este ușor de manevrat în oraș datorită razei de bracare de 10,5 m.

PERFECT FIT, atmosferă călduroasă și confortabilă

Designul scaunelor din dotarea noului PEUGEOT 308 a fost gândit pentru confortul pasagerilor și pentru a pune în valoare calitatea materialelor utilizate, printre care, Alcantara, piele embosată și piele nappa colorată.

Nivelul de echipare GT propune culoarea Adamite prezentă și pe planșa de bord, panourile ușilor și consolă.

Scaunele față poartă semnătura AGR (Aktion für Gesunder Rücken), în dotare standard sau opțională și pot fi echipate cu reglaje electrice cu 10 căi, cu 2 posibilități de memorare

Scaunele față pot fi echipate opțional cu sistem de masaj pneumatic în 8 puncte cu diferite programe și cu încălzire.

Ampatamentul mai lung cu 55 mm asigură un nivel înalt de confort pentru pasagerii de pe rândul 2, ce beneficiază de un plus de spațiu la nivelul genunchilor. Începând cu nivelul de echipare Allure, noul Peugeot 308 oferă 2 porturi USB tip C (încărcare și încărcare/transfer date), în partea din spate a consolei centrale. Bancheta spate (rabatabilă 2/3-1/3) este echipată cu o trapă ski ce dezvăluie o cotieră echipată cu 2 suporturi de pahare și o zonă de depozitare a telefonului.

Suprafețele vitrate beneficiază de o tehnologie la nivel înalt:

  • un parbriz încălzit în totalitate,
  • geamuri mai groase în partea din față și din spate,
  • geamuri laterale laminate cu izolație acustică pe rândul 1, în funcție de versiune,
  • începând cu nivelul de echipare Allure, o oglindă retrovizoare interioară fără ramă, ce integrează un LED cu lumină albastru cyan pe versiunile hibride, pentru a semnaliza prezența unui vehicul cu emisii reduse în trafic.

Noul sistem de aer condiționat amplifică confortul termic al pasagerilor. Pasagerii de pe rândul 2 beneficiază de guri de ventilație amplasate în partea din spate a consolei centrale.

Noul PEUGEOT 308 este echipat cu sistem AQS (Air Quality System) ce monitorizează constant calitatea aerului și poate activa de unul singur reciclarea aerului. Începând cu nivelul de echipare GT, noul Peugeot 308 beneficiază de Clean Cabin, un sistem de tratare a aerului ce filtrează gazele și particulele poluante. Calitatea aerului este afișată pe ecranul tactil central.

Pentru confortul sonor al pasagerilor, noul PEUGEOT 308 este echipat cu sistemul de sunet Hi-Fi FOCAL® Premium, dezvoltat în parteneriat cu Focal, marcă franțuzească specializată în echipamente audio.

Sistemul Hi-Fi Premium FOCAL® este compus din 10 difuzoare cu tehnologii exclusive brevetate:

  • 4 tweetere TNF cu dom din aluminiu,
  • 4 woofere cu membrană din Polyglass și suspensie TMD (Tuned Mass Damper) de 165mm,
  • 1 speaker central din Polyglass,
  • 1 subwoofer ovoid cu tehnologie triplă bobină Power Flower™.

Acestea sunt asociate cu un nou amplificator cu 12 canale de 690 W (tehnologie de clasă D) completat de procesarea audio digitală ARKAMYS.

PERFECT FIT, motorizări

Noul Peugeot 308 oferă 2 motorizări plug-in hybrid:

  • HYBRID 225 e-EAT8 / 2 roți motrice / asocierea între un motor PureTech pe benzină de 180 CP (132 kW) și un motor electric de 81 kW cuplat la cutia de viteze e-EAT8 / emisii de C0₂ de la 26 g per km și autonomie 100% electrică de până la 59 km (conform procedurii WLTP, în curs de omologare),
  • HYBRID 180 e-EAT8 / 2 roți motrice / asocierea între un motor PureTech pe benzină de 150CP (110kW) și un motor electric de 81 kW cuplat la cutia de viteze e-EAT8 / emisii de C0₂ de la 25 g per km și autonomie 100% electrică de până la 60 km (conform procedurii WLTP, în curs de omologa

Bateria litiu-ion are o capacitate de 12.4 kWh și o putere de 102kW și sunt disponibile două tipuri de încărcătoare de bord, care răspund tuturor tipurilor de utilizări și tuturor soluțiilor de încărcare ale clienților, un încărcător monofazat de 3.7 kW (dotare standard) și un încărcător monofazat opțional de 7.4 kW.

Timpii de încărcare estimați sunt următorii:

  • de la un Wall Box (32) de 7.4 kW: încărcare completă în 1h55 cu încărcătorul de bord monofazat de 7.4 kW,
  • de la o priză de mare putere (16A): încărcare completă în 3h50 cu încărcătorul de bord monofazat de 3.7kW,
  • de la o priză standard (8A): încărcare completă în 7h05 cu încărcătorul de bord monofazat de 3.7kW.

Noul PEUGEOT 308 este disponibil cu următoarele motorizări termice cu emisii de CO2 începând de la 117 g/km, ce respectă standardul Euro 6 și sunt în curs de omologare conform procedurii WLTP (Worldwide harmonized Light vehicules Test Procedures).

Benzină

Motoare în 3 cilindri cu cilindree de 1.2 L:

  • PureTech 110 S&S BVM6,
  • PureTech 130 S&S BVM6,
  • PureTech 130 S&S EAT8.

Diesel

Motoare în 4 cilindri cu cilindree de 1.5 L:

  • BlueHdi 130 S&S BVM6,
  • BlueHdi 130 S&S EAT8,

TCO (Costul Total de Proprietate)

Obiectivul este de a oferi un TCO echivalent între un vehicul termic și unul hybrid, care include toate costurile mai puțin rata financiară. Trebuie luați în considerare următori factori:

  • o valoare reziduală mai bună la revânzarea vehiculului pe piața second-hand,
  • numeroasele stimulente financiare (bonus ecologic, subvenții, taxă de înmatriculare mai mică, subvenții acordate companiilor, deduceri fiscale),
  • costul de întreținere este identic cu cel al unui motor Diesel,
  • costuri mai mici la energia electrică (până la 12% mai puțin comparativ cu un motor Diesel).

Eco-sistemul PEUGEOT

Pentru a-și susține clienții în era tranziției energetice, marca oferă o gamă de servicii* bazate pe o serie de piloni.

*) servicii disponibile în funcție de țară

Peugeot Easy-Charge sau cum să facilităm accesul la diferite soluții de încărcare pentru clienții noștri:

  • ofertă de soluții de încărcare pentru casă și birou, printr-o gamă largă de echipamente (priză de mare putere, Wall box, Smart Wall box, …), o diagnoză pentru a evalua instalația electrică necesară, precum și cea mai bună soluție de încărcare și procesul de instalare finală,
  • ofertă publică de reîncărcare prin intermediul Free2Move Services, inclusiv un card de reîncărcare care oferă acces la o rețea de peste 220.000 de terminale din Europa: preselecția terminalelor în funcție de distanță, viteza de încărcare și prețul încărcării.

Easy-care sau cum să ne liniștim clienții în faza de descoperire a mașinii și să-i lăsăm să se bucure de mașina lor în deplină relaxare:

  • Simulatoare și rute digitale noi pentru a explora electricitatea pe site-urile web ale mărcii PEUGEOT,
  • Contracte de service și asistență rutiere adaptate ce pot fi incluse într-un singur pachet de finanțare, astfel încât să te poți bucura de vehiculul tău în deplină liniște,
  • Certificarea capacității de încărcare a bateriei, ce facilitează procesul de revânzare a mașinii,
  • Bateria este garantată timp de 8 ani sau 160.000 km pentru 70% din capacitatea de încărcare a acesteia.

Folosind aplicația MyPeugeot® sau ecranul central conducătorul auto poate:

  • Să inițieze sau să programeze precondiționarea termică, funcție ce oferă confort și permite utilizatorului să optimizeze autonomia și să obțină mai ușor temperatura optima de funcționare a bateriei
  • Să consulte, să programeze, să inițieze sau să amâne încărcarea bateriei.

În funcție de țara de comercializare clienții au posibilitatea, prin intermediul site-ului web de vânzări online, să achiziționeze un vehicul nou, să acceseze programul buy-back și să obțină finanțare pentru noul vehicul de pe smartphone, tabletă sau PC. Fiecare client va avea libertatea de a alege livrarea gratuită a vehiculului la domiciliu, cu respectarea tuturor normelor de siguranță.

Marca PEUGEOT își afirmă personalitatea și caracterul cu un nou logo, noul PEUGEOT 308 fiind primul vehicul din gamă ce afișează această emblemă. Marcă atemporală, Peugeot scrie o nouă pagină din istoria sa. Obiectivul este de a oferi clienților actuali și viitori o marcă ce răspunde tuturor așteptărilor acestora.

Noul PEUGEOT 308 va fi comercializat în Romînia la sfârșitul anului 2021. Modelul este fabricat în Franța, la uzina din Mulhouse.

Read More

PEUGEOT 208 ȘI PEUGEOT 2008 – CÂȘTIGĂTOARE WOMEN’S WORLD CAR OF THE YEAR AWARDS

PEUGEOT 208 a obținut titlul de „Cea mai bună mașină citadină” și PEUGEOT 2008 a fost desemnat „Cel mai bun SUV citadin”.

Creat în anul 2009, juriul concursului „Women’s World Car of the Year” este alcătuit din 50 de jurnaliste din domeniul auto reprezentând 38 de țări diferite de pe cele 5 continente. Juriul a desemnat mai întâi cele mai bune 3 autovehicule la fiecare categorie.

La sfârșitul celei de-a 2-a runde, PEUGEOT 208 a fost desemnat câștigător la categoria „Cea mai bună mașină citadină”, devansând modelele Toyota Yaris și Honda Jazz.

Desemnată „Car of the Year 2020” și deja titulară a 24 de premii, PEUGEOT 208 își face o intrare spectaculoasă în segmentul B, contribuind în mod clar la succesul gamei PEUGEOT. Alura sportivă și designul meticulos conceput îi conferă un caracter vârf de gamă, PEUGEOT 208 înscriindu-se perfect în ascensiunea în segmentul premium a mărcii PEUGEOT.

La finalul lunii ianuarie 2021, PEUGEOT 208 a înregistrat 265.000 de unități vândute la nivel mondial.

PEUGEOT 2008 a ieșit câștigător tot la finalul celei de-a 2-a runde, revendicând premiul „Cel mai bun SUV citadin”, în fața concurenților Renault Captur și kia Sonet.

Remarcându-se printr-un stil puternic și distinctiv, PEUGEOT 2008 se înscrie perfect în stilul gamei de vehicule PEUGEOT. La finalul lunii ianuarie 2021, PEUGEOT 2008 a avut 203.000 exemplare vândute la nivel mondial.

PEUGEOT 208 și PEUGEOT 2008 se integrează pe deplin în tranziția energetică a mărcii Peugeot și oferă o gamă completă de motorizări, pe benzină, diesel și 100% electrică.

Cele 2 automobile au fost alese pe baza unor criterii precum: siguranță, confort, tehnologii și conectivitate, raportul calitate/preț, impactul asupra mediului și design.

PEUGEOT 208 și 2008 au intrat astfel în cursa pentru desemnarea marelui câștigător al premiului Women’s World Car of the Year, care va fi anunțat în data de 8 martie 2021, de Ziua Internațională a Femeii.

Read More

Hyundai BAYON – premiera mondiala marti, 2 martie

Premiera mondiala a noului SUV din segmentul B va avea loc marti, 2 martie 2021, la ora 11:00, in cadrul unui eveniment online care poate fi urmarit accesand: https://www.hyundai.com/eu/bayon-unveil. Cu aceasta ocazie, invitatii vor avea posibilitatea de a admira si o expozitie digitala care reuneste piese de arta inspirate de designul modelului BAYON.

BAYON se va alatura modelelor KONA, TUCSON, NEXO si SANTA FE, completand familia Sport Utility Vehicle din Europa. Autovehiculul integreaza noua directie stilistica Hyundai – „Sensuous Sportiness”, care adauga valoare emotionala experientei de condus.

Design impunator

BAYON se remarca prin designul impunator. Farurile sunt separate de luminile DRL – o arhitectura remarcabila de iluminare care ofera un aspect distinctiv. Dimensiunile generoase sunt accentuate de grila frontala ampla, dar si de banda de admisie a aerului care subliniaza latimea autovehiculului. In partea din spate, grafica orizontala a stopurilor, unite printr-o banda de culoare rosie, evidentiaza caracterul robust.


Premiera mondiala digitala va include o expozitie de arta

In cadrul evenimentului de lansare va fi prezentata si o spectaculoasa expozitie digitala inspirata de designul remarcabil al modelului BAYON. Lucrarile au fost realizate de catre artistii:

• Jan Gemrot (Republica Ceha)

• Bahar (Franta)

• Guido Zimmermann (Germania)

• Camilla Alberti (Italia)

• Vincent de Boer (Olanda)

• Pola Augustynowicz (Polonia)

• Nuriatoll (Spania)

• Soyhan Baltaci (Turcia)

• Nathaniel Rackowe (Marea Britanie)

Read More

Hyundai IONIQ 5 redefineste mobilitatea electrica

•Lansarea noului model consolideaza angajamentul Hyundai privind sustenabilitatea;

•IONIQ 5 ofera performante remarcabile si un sistem de incarcare ultra-rapida (400 V; 800 V);

•Functia V2L permite alimentarea sau incarcarea oricarui dispozitiv electric (bicicleta electrica, scuter electric sau echipament de campare).

Hyundai a lansat astazi IONIQ 5. Primul model al brandului IONIQ stabileste un nou standard in ceea ce priveste mobilitatea electrica.

IONIQ 5 este primul autovehicul electric al gamei care utilizeaza platforma Hyundai E-GMP. Arhitectura E-GMP asigura un ampatament lung, contribuind la maximizarea spatiului interior. Designul inovator, materialele ecologice utilizate, performantele remarcabile, sistemul de incarcare ultra-rapida, functia Vehicle-to-Load (V2L), precum si caracteristicile avansate pentru conectivitate si pentru asistenta conducatorului auto se armonizeaza perfect pentru a oferi noi experiente clientilor.

„IONIQ 5 a fost conceput pentru a se adapta unui stil de viata fara compromisuri”, a declarat Thomas Schemera, Executive Vice President and Global Chief Marketing Officer. „Este primul autovehicul electric care ofera o experienta inedita prin utilizarea inovatoare a spatiului interior si a tehnologiilor avansate.”


O noua era pentru designul EV

Avand ca sursa de inspiratie Pony, primul model al marcii Hyundai, IONIQ 5 reprezinta un simbol pentru povestea celor 45 de ani Hyundai. Aspectul progresist al autovehiculului exploreaza noi forme de design, abordarea sofisticata fiind influentata de ampatamentul lung (3.000 mm). Rezultatul – o tipologie EV contemporana.

In partea frontala, capota de tip „clamshell” (disponibila in premiera pentru un model Hyundai) contribuie la imbunatatirea performantelor aerodinamice. Bara de protectie in forma literei „V” incorporeaza luminile de zi (DRL) care formeaza semnatura luminoasa, vizibila si in partea din spate a noului model.

Manerele portierelor cu design minimalist contribuie la eficienta aerodinamica. In laterale, silueta urmareste, in unghiuri precise, directia stilistica „Parametric Dynamics” utilizata in premiera pentru noul TUCSON. Jantele de 20 inchi optimizate aerodinamic (cea mai mare dimensiune pentru un model electric Hyundai) completeaza proportiile perfecte ale autovehiculului.

„O noua experienta de mobilitate pentru viitoarea generatie – aceasta a fost misiunea noastra inca de la debutul acestui proiect, dar fara a ne pierde identitatea Hyundai”, a declarat SangYup Lee, Senior Vice President and Head of Hyundai Global Design Center. „IONIQ 5 reprezinta noua definitie a atemporalitatii, o legatura intre trecut, prezent si viitor.”

Interiorul a fost reinterpretat ca un „spatiu de locuit”. Consola centrala a devenit mai mult decat un compartiment static de depozitare. Conceptul „Universal Island” defineste o consola mobila care poate fi culisata inapoi pana la 140 mm, oferind o mai mare libertate de miscare. IONIQ 5 este echipat cu scaune fata reglabile electric. In plus, pasagerii aflati pe cel de-al doilea rand se pot bucura de un interior spatios. Suprafetele din habitaclu sunt acoperite cu material textil realizat din fibre sustenabile, cum ar fi: piele prelucrata ecologic si tratata cu extracte din ulei de in, componente bio din trestie de zahar, fire din lana etc.

Clientii pot alege intre noua culori exterioare, dintre care cinci disponibile exclusiv pentru IONIQ 5. Paleta de culori pentru interior include trei optiuni.


Culori disponibile

Exterior: Gravity Gold Mat, Shooting-Star Gray Mat, Digital Teal-Green Perlat, Lucid Blue Perlat, Atlas White, Cyber Gray Metalic, Phantom Black Perlat, Galactic Gray Metalic, Mystic Olive-Green Perlat.

Interior: Obsidian Black si Dark Pebble Gray/ Dove Gray, alaturi de pachetul optional Dark Teal/ Dove Gray.

IONIQ 5 ofera un portbagaj cu o capacitate de 531 l, respectiv de pana la 1.600 l cu bancheta din spate rabatata. Scaunele din spate pot fi culisate inainte pana la 135 mm si, de asemenea, pot fi pliate intr-un raport 6:4. Clientii se pot bucura de spatiu suplimentar de depozitare datorita portbagajului frontal, care ofera o capacitate de pana la 57 l (dimensiunea portbagajului frontal poate varia in functie de regiune si de sistemele de propulsie).


O gama variata de sisteme electrice de propulsie 

IONIQ 5 este disponibil cu o gama variata de sisteme electrice de propulsie (PE). Clientii pot alege intre doua optiuni pentru baterie: 58 kWh sau 72,6 kWh, precum si intre doua configuratii pentru motorul electric – cu un motor pozitionat pe puntea spate sau cu doua motoare (atat in fata, cat si in spate). Toate variantele PE ating o viteza maxima de 185 km/ h.

In varful gamei electrice de motorizari se afla versiunea cu baterie de 72,6 kWh, care dispune de tractiune integrala (AWD) si dezvolta o putere combinata de 225 kWh, respectiv un cuplu de 605 Nm. Propulsorul accelereaza de la 0 la 100 km/ h in 5,2 sec. Atunci cand tractiunea AWD este asociata cu bateria de 58 kWh, configuratia cu doua motoare accelereaza de la 0 la 100 km/ h in 6,1 sec.

In versiunea cu baterie de 72,6 kWh si cu tractiune 2WD, IONIQ 5 va oferi o autonomie de aproximativ 470~480 km, conform testelor WLTP (valoare estimata; autonomia oficiala este in curs de testare).

Configuratia cu propulsorul spate de 160 kW (125 kW in combinatie cu bateria de 58 kWh) ofera un cuplu de 350 Nm si tractiune 2WD. Impreuna cu bateria de 72,6 kWh, propulsorul electric poate accelera de la 0 la 100 km/ h in 7,4 sec., iar impreuna cu bateria de 58 kWh accelereaza in 8,5 sec.

In pus, IONIQ 5 poate tracta o remorca cu o greutate de pana la 1.600 de kg.


Incarcare ultra-rapida a bateriei cu functia inovatoare „Vehicle-to-Load” (V2L) 

Platforma E-GMP este compatibila cu infrastructuri de incarcare atat de 400 V, cat si de 800 V. E-GMP ofera, in modul standard, posibilitatea de incarcare la 800 V, dar si la 400 V, fara necesitatea unor componente sau adaptoare suplimentare. Sistemul complex de incarcare reprezinta o tehnologie brevetata in premiera mondiala, care permite propulsorului si invertorului cresterea tensiunii de la 400 V la 800 V.

Cu un incarcator de 350 kW, IONIQ 5 permite incarcarea bateriei de la o capacitate de 10% pana la 80% in doar 18 min. Conform testelor WLTP, pentru o durata de incarcare de 5 min., IONIQ 5 ofera o autonomie de 100 km.

De asemenea, functia V2L permite alimentarea sau incarcarea oricarui dispozitiv electric (bicicleta electrica, scuter electric sau echipament de campare). Sistemul poate furniza o putere de pana la 3,6 kW. Portul V2L este amplasat sub scaunele din spate si poate fi activat atunci cand autovehiculul este pornit. Utilizatorii pot incarca echipamente electrice de mare putere folosind un transformator. Portul exterior poate asigura alimentarea, chiar si atunci cand autovehiculul este oprit.


Tehnologii inovatoare de conectivitate si de asistenta pentru conducatorul auto 

IONIQ 5 dispune de tehnologii avansate, pentru o experienta digitala intuitiva. Cabina de dimensiuni generoase dispune de un ecran tactil de 12 inchi pentru sistemul multimedia si de un instrumentar digital de 12 inchi, care poate fi personalizat in functie de cerintele clientilor. Sistemul multimedia integreaza o noua tema de design – „Jong-e Graphic User Interface” (GUI), care ofera diverse setari ambientale.

Cea mai recenta versiune a aplicatiei Bluelink® include functii precum Last Mile Navigation, Connected Routing, dar si noua functie User Profile. De asemenea, prin intermediul aplicatiei Bluelink, clientii isi pot localiza autovehiculul, il pot bloca si debloca de la distanta sau pot avea acces la diferite informatii, cum ar fi autonomia, starea bateriei sau durata de incarcare. Connected Routing este sistemul de navigatie Hyundai bazat pe mediul cloud, care analizeaza traficul, oferind o estimare a orelor de sosire la destinatie, dar si reconfigurarea traseului, in cazul in care este necesar.

Alte servicii ale aplicatiei Bluelink®:

• Remote Profile Management: stocheaza preferintele conducatorului auto in mediul cloud, cum ar fi setarile pentru pozitia scaunului, cu posibilitatea de a le actualiza de la distanta;

• Notificari pentru starea autovehiculului: conducatorii auto sunt avertizati in momentul in care autovehiculul a fost lasat cu portierele sau cu ferestrele deschise.

Cu sistemul de incarcare la distanta, incarcarea autovehiculului poate fi controlata prin intermediul aplicatiei de pe smartphone. In perioadele reci, conducatorul auto poate seta in prealabil temperatura dorita in habitaclu, prin intermediul sistemului Remote Climate Control.

Sistemul de recunoastere vocala dinamica accepta comenzi vocale simple pentru controlul: sistemului de climatizare, radioului, deschiderea/ inchiderea trapei, volanului incalzit, scaunelor incalzite/ ventilate s.a.

IONIQ 5 este echipat cu sistem audio Bose care dispune de opt difuzoare, inclusiv un subwoofer, pentru o experienta placuta la bord.


Sistem Head-Up Display cu tehnologie AR

In premiera pentru Hyundai, IONIQ 5 dispune de sistemul Head-Up Display cu tehnologie AR (AR HUD), care transforma parbrizul intr-un ecran de afisare. HUD utilizeaza tehnologia AR pentru a proiecta, direct in campul vizual al conducatorului auto, informatii relevante despre navigatie si despre alertele de siguranta.


Pachet de asistenta pentru conducatorul auto

Autovehiculul este echipat cu pachetul Hyundai SmartSense.

IONIQ 5 este primul model Hyundai echipat cu sistem de asistenta pentru condusul pe autostrada 2 (HDA 2). Utilizand camera video, senzorii radar din fata, precum si datele furnizate de sistemul de navigatie, HDA 2 permite controlul vitezei si a distantei pana la vehiculul din fata, precum si centrarea autovehiculului pe banda de deplasare. De asemenea, poate asista conducatorul auto la schimbarea benzii.

Alte sisteme de condus semi-autonom: functia inteligenta de avertizare asupra vitezei limita (ISLA), care recunoaste semnele de circulatie si sistemul de asistenta pentru faza lunga (HBA), care comuta de pe faza lunga pe cea scurta, atunci cand conditiile de drum o impun.

IONIQ 5 este echipat cu diferite functii care monitorizeaza atentia conducatorului auto, pentru a asigura in permanenta o deplasare in siguranta. Sistemul de atentionare a conducatorului auto (DAW) monitorizeaza constant stilul de condus, cu scopul de a detecta orice deviatie neobisnuita a directiei sau alte semne de oboseala. DAW emite un semnal de avertizare in momentul in care autovehiculul ramane oprit o perioada lunga de timp (spre exemplu, la semafor) si conducatorul auto nu reactioneaza suficient de rapid atunci cand vehiculul din fata incepe sa se deplaseze.

Pentru a evita coliziunile in anumite situatii, sunt activate simultan mai multe functii pentru asistenta conducatorului auto. Utilizand tehnologia radar, sistemul de asistenta la evitarea coliziunilor in unghiul mort (BCA) include franarea diferentiala, pe langa semnalele vizuale si sonore, pentru a preveni coliziunea in momentul schimbarii benzii sau pentru a determina pozitia relativa si viteza vehiculelor care se apropie din partea laterala. O alta functie – sistemul de monitorizare a unghiului mort (BVM) – afiseaza pe ecranul principal zonele laterale si din spate ale autovehiculului, in momentul in care conducatorul auto activeaza semnalul pentru schimbarea directiei.

Sistemul de asistenta la coliziunile frontale (FCA) cu detectarea vehiculelor, a pietonilor si a ciclistilor alerteaza conducatorul auto si aplica automat frana, pentru a reduce daunele, atunci cand o coliziune este inevitabila. FCA este disponibil cu functia de prevenire a coliziunilor in intersectii – detecteaza vehiculele care se apropie din lateral atunci cand conducatorul auto patrunde intr-o intersectie. In plus, FCA cu functia Lane-Change Oncoming sporeste siguranta in momentul schimbarii benzii de deplasare. In cazul in care FCA detecteaza prezenta unui vehicul pe sensul opus, in timp ce conducatorul auto schimba banda de deplasare, FCA asista automat conducatorul auto pentru efectuarea unei manevre de evitare, daca nu exista pericolul unui accident secundar. Daca este detectat un potential accident secundar, FCA va emite doar un semnal de avertizare.

De asemenea, IONIQ 5 dispune de sistemul de asistenta pentru iesirea in siguranta (SEA), care avertizeaza pasagerii in cazul in care este detectata prezenta unui alt vehicul in apropiere, in momentul deschiderii portierelor din spate.

Sistemul inteligent de asistenta pentru parcarea de la distanta (RSPA) permite parcarea autovehiculului, fara a fi necesara prezenta conducatorului auto, utilizand doar cheia de acces. Acest sistem functioneaza atat pentru parcarea laterala, cat si pentru cea perpendiculara.

Sistemul de monitorizare 360° (SVM) utilizeaza o serie de camere plasate strategic, pentru a oferi conducatorului auto vizibilitate completa. Aceasta functie este utila in momentul parcarii in spatii restranse. Sistemul de avertizare pentru evitarea unei coliziuni in timpul parcarii cu spatele (PCA) utilizeaza camera si senzorii din spate pentru a detecta obstacolele, avertizand conducatorul auto si aplicand automat frana, pentru a evita o coliziune. In mod similar, sistemul RCCA avertizeaza conducatorul auto in cazul in care exista un risc de coliziune in timpul deplasarii in marsarier si actioneaza franele.

Specificatii IONIQ 5:

※ Nota: specificatiile si echipamentele pot varia in functie regiune.

Dimensiuni [mm]
Ampatament 3.000
Lungime 4.635
Latime 1.890
Inaltime 1.605
Volum (litri)
Portbagaj spate 531/1 .591 (cu bancheta din spate rabatata)
Portbagaj fata 57 (2WD) sau 24 (AWD)
Performante
Platforma E-GMP (platforma electrica globala modulara)
Autonomie maxima (conform WLTP) 470~480 km (baterie de 72,6 kWh si tractiune 2WD)
Autonomie maxima
Baterie de 72,6 kWh
AWD Putere 225 kW (configuratia cu doua motoare – fata si spate)
Cuplu 605 Nm (configuratia cu doua motoare – fata si spate)
0-100 km/ h 5,2 secunde
2WD Putere 160 kW (configuratia cu un singur motor – spate)
Cuplu 350 Nm (configuratia cu un singur motor – spate)
0-100 km/ h 7,4 secunde
Autonomie standard
Baterie de 58 kWh
AWD Putere 173 kW (configuratia cu doua motoare – fata si spate)
Cuplu 605 Nm (configuratia cu doua motoare – fata si spate)
0-100 km/ h 6,1 secunde
2WD Putere 125 kW
Cuplu 350 Nm
0-100 km/ h 8,5 secunde
Functii
Infrastructura de incarcare acceptata 400 V si 800 V (fara adaptoare suplimentare)
Incarcare ultra-rapida De la 10% la 80% in 18 minute
100 km autonomie in 5 minute (WLTP)
Vehicle-to-Load Putere max. 3,6 kW
Locatie porturi Interior: sub bancheta din spate
Exterior: port de incarcare autovehicul
Multimedia Ecran Ecran tactil de 12 inchi – sistem multimedia
Instrumentar de bord digital de 12 inchi
Servicii de conectivitate Bluelink® Remote Profile Management
Pornire de la distanta
Notificari pentru starea autovehiculului
Functie „Send to car” (POI) cu puncte intermediare
Notificari pentru intretinere
Sistemul de recunoastere vocala dinamica
Echipamente de siguranta si de confort Sistem de asistenta la coliziunile frontale (FCA)
Sistem de asistenta la evitarea coliziunilor in unghiul mort (BCA)
Sistem de asistenta pentru iesirea in siguranta (SEA)
Functie inteligenta de avertizare asupra vitezei limita (ISLA)
Sistem de atentionare a conducatorului auto (DAW)
Sistem de asistenta pentru faza lunga (HBA)
Sistem de monitorizare 360° (SVM)
Sistem de avertizare pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea in marsarier (RCCA)
Sistem de avertizare pentru evitarea unei coliziuni in timpul parcarii (PCA)
Sistem de asistenta pentru condusul pe autostrada 2 (HDA 2)
Sistem inteligent de asistenta pentru parcarea de la distanta (RSPA)
Read More